Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

dure wol

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: dure wol
    Posted: 21 Augustus 2012 om 12:37
Ik heb afgelopen zaterdag de Burda Verena gekocht met prachtige breipatronen maar nu heb ik uitgerekend wat ik aan wol kwijt zou zijn en dat is 243,60, dat is toch niet leuk meer? Zijn er werkelijk mensen die dat er aan uitgeven?
Is er geen alternatief voor andere wol?

Het gaat om model 41

Graag jullie reacties.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:52
Dat zijn belachelijke prijzen, dat moet toch goedkoper kunnen? Gewoon even surfen op het net lijkt mij Wink
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:54
ik zou ook zoeken via internet!!
 
 
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 13:25
heb geen flauw idee welk garen het is, maar er is op dit moment uitverkoop op breiweb.nl, misschien kun je daar even kijken.
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 14:01
Ik heb hem boven liggen en het is zo warm op de trap. Maar ik zou naar de pendikte kijken en dan eens zien of die woldikte bij Zeeman of Wibra ligt. Misschien bij Action, de wol is daar dunner. Overigens houd ik me nooit aan kleuren of wolsoorten uit patroonbladen en soms brei ik een ander (ajour)patroon in ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 20:03
hoi jenny,
nou dat kan ik me echt niet permiteren hoor!!!!!
moet voor minder kunnen, veel minder.
als t een moeilijk werkje is en iets wat lang mee moet gaan, kan je wel wat duurder garen nemen, maar dit bedrag is echt te erg,
groetjes marian
Back to Top
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 21:13
Het zal ongetwijfeld prachtige wol zijn maar ik pieker er niet over om dat er uit te geven maar daarentegen vind ik het ook moeilijk om andere geschikte wol te vinden. Waar moet ik op letten? Toch niet alleen de naalddikte lijkt me.

Iedereen die gereageerd heeft vindt de prijs veel te gek. Dacht even dat het aan mij lag;-)
Back to Top
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 21:17
Ik heb trouwens al gezocht op het internet maar de wol die ze adviseren is er echt niet goedkoper helaas.

Dank allen voor jullie reacties.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 21:34
Hoikes,
Waar je moet op letten is de naalddikte ,de looplengte.
Het staal staat meestal op de wikkel vermeld
bv 28 steken en 33 rijen = 19x10 cm.
Als je dan een andere wol neemt moet je gewoon goed zien dat die verhoudingen kloppen.
Ik gebruik ook meestal ook andere wol hoor,en vergelijk op die manier.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
hilda zuidema View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 392
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hilda zuidema Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 21:36
Als ik dat voor de wol moet betalen kan ik wel stoppen met mijn hobby
Dat is echt niet leuk meer.
Ik zoek ook altijd een alternatief
groetjes Hilda
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 21:50
Wat belangrijk is voor garen:
de looplengte (hoe meer meters deste minder bollen je nodig hebt)
De kwaliteit (wil je 100% natuurlijk produkt of is synthetisch ook goed)
De prijs, en dat kan erg verschillen omdat (bijna) alles uit China komt.....
Er zijn geen spinnerijen meer in Nederland. Ik ken een angoraboerderij waarvan ze de wol opsturen naar Denemarken ( kleine spinnerijen) om te laten spinnen.
Al die kosten, en nog veel meer, moeten natuurlijk berekend worden.
Het belangrijkste is dat je met iets breit waar je lol aan hebt (en dat je dan ook kan betalen) als dat je de wol gebruikt die is 'voorgeschreven'.
Dat is het voordeel van creatief zijn, je eigen draai eraan geven of het nu andere wol is of het patroon dat je aanpast.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 23:51
Bij de modellen van Verena gebruiken ze heel goede kwaliteit en daar hangt inderdaad een serieus prijskaartje aan. Je kan natuurlijk altijd goedkopere wol kopen maar verwacht dan zeker niet hetzelfde resultaat.
Voor kledij gebruik ik ook altijd de beste wol, prachtig resultaat en je kan het eindeloos wassen zonder kwaliteitsverlies.
Voor knuffels gebruik ik goedkopere kwaliteit.
Back to Top
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 08:03
Dat geloof ik ook wel maar ik heb ook wel eens wat gebreid dat het niet staat, moet er niet aan denken.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 09:27
hoi hoi,
mijn advies, ga naar een wolwinkel en vraag raad, er is vast wel een goedkopere variant die mooi blijft met wassen en dragen, nog te duur,nee zeggen, is moeilijk maar gewoon resoluut doen, groetjes marian
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 11:58
Hoikes,
Ik ben vandaag de Verena gaan kopen.
Was het al van plan maar nog niet weg geraakt.
Heb het modelletje even bekeken.
Je kan het heel goed in andere wol uitvoeren hoor.
Moet wel zeggen als je zulk mooi motief maakt koop dan toch ook wol waar je heel lang van kan genieten.
Het is een heel werk om het te maken met al de kleurtjes erin verwerkt.
Er is echt wel wol op de markt,bv van Lana Grossa of Lang die heel mooi blijft maar die veel minder kosten.
De winkel waar ik ga heeft steeds bakken met aan biedingen het ganse jaar door.
Er worden daar geen solden gegeven en eigenlijk vind ik dat wel fijn omdat je anders gedurende 1 maand korting hebt en hier gewoon het ganse jaar geniet.
Ze zijn niet minder van kwaliteit maar worden gewoon niet verder meer gevolgd.
Misschien even zien in zo een zaak.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 17:36
De winkel waar jij het over hebt is vast heel ver weg voor mij. Of hebben ze wellicht ook een website?

Groetjes,

Jenny
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 18:05
Hoi Jenny,
Ik weet niet waar jij woont.
Het is in Eernegem,West-Vlaanderen.
IK denk wel dat er nog zulke zijn hoor.
IK hoor je nog wel.
Ben je al eens gaan zien bij Renske zelf of daar niks vergelijkbaars te vinden is.
IK hoor je nog wel.
Groetjes IngeDev
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:17
Ik woon in Heemskerk, dat is in Noord-Holland. In Santpoort is ongeveer een jaar geleden nieuwe wolwinkel geopend. Ik zal eens kijken wat zij aanbieden.

Wie is Renske? Ik ben nog maar net lid van dit forum.

Groet,

Jenny
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:21
Renske is de eigenaresse van de hobbydoos winkel, bovenaan kun je kiezen forum of winkel, wordt altijd super vlot geleverd, alhoewel sommigen het dan gisteren binnen wilden hebben
lydia wijsbroek
Back to Top
jenny61 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 21 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny61 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 13:41
Dag allemaal,
Ik ben vanmorgen naar de wolwinkel in Santpoort geweest en heb daar wol gekocht voor het jurkje in prachtige kleuren. Het is Alpacawol en ik brei een zilverdraad mee om hem nog mooier te maken.

En dan het bedrag, 58 euro. Netjes toch?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns