Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendwarsgebreid vest nummer 4 van sandra maa

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: dwarsgebreid vest nummer 4 van sandra maa
    Posted: 30 Mei 2007 om 14:26
Heb de volgende vraag als er in een patroon staat bij een mouw je moet meerderen in de vierde naald en zesde naal is dat bij vier en dan weer overnieuw tellen tot zesde naald of moet je doortellen totdat je weer bij de zesde naald bent ik zit hier al heel lang mee met deze vraag bij deze vast hartelijk dank
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2007 om 14:33

Hoi Zonnetje,

Als het goed is moet je dan om de 4 naalden meerderen. Dus 6x 4 naalden uittellen.

Ik tel dus altijd tot de 4e naald, meerder in deze naald en begin weer van voren af aan met tellen en dit dus 6x in totaal.

Hoop dat je het snapt, anders horen we het wel!!

Groetjes Marike

Back to Top
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2007 om 18:35

Er staat je moet in de vierde naald meerderen en in de zesde naald tot je rond de 80 steken hebt het gaat om het dwarsgebreide vest in de Sandra van maart 2007

groetjes zonnetje

Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2007 om 18:59

Oeps, verkeerd gelezen, sorry!! Soms is het patroon lezen ook zo lastig vind je ook niet....

Dan is het inderdaad zo dat je eerst tot de 4e naald telt en daarna tot de 6e en dan weer de 4e en de 6e enz. tot je aan het aantal steken bent.

Succes!! Groetjes Marike

Back to Top
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2007 om 06:59

Wie kan mij helpen ben met dat vest bezig maar nu wordt het veel te kort hoeveel steken kan ik er nu bij opzetten zodat ik het langer krijg voor het rugpand 114 steken het is in patroon steken deelbaar 10 + 5 +2 kantsteken en voor het voorpand dit is linkermouw +voorpand voor de mouw heb ik op het laats 81 steken en dan moet ik 73 steken er bij opzetten voor het voorpand en dan heb ik 114 steken in totaal hoe moet ik dit nu gaan veranderen wie kan mij een goede raad geven

groetjes het zonnetje   

Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2007 om 15:27

Heb je wel eerst een proeflapje gebreid? Als ik knuffels haak of brei doe ik dit niet, maar wel als ik kleding maak anders loop je de kans dat het inderdaad veel te klein of te groot wordt en dat is zonde van het werk niet?

Een proeflapje breien doe je als volgt:

Zet een aantal steken op dat meer is dan 10 cm, brei in patroon (bijv. gerstekorrel ofzo) ook meer dan 10 cm hoog. Als je het helemaal goed wilt doen was je dit proeflapje eerst en laat het drogen.

Neem je lineaal erbij en kijk nu hoeveel steken en toeren in 10 cm gaan. Zo kun je bepalen of jouw stekenverhouding overeenkomt met die van het patroon. Als het goed is staat in het patroon aangegeven hoe lang en hoe breed het vest  moet worden als hij klaar is. Dus als jouw stekenverhouding anders is, moet je het patroon dus aanpassen...

Omdat jij het vest dwars breit, moet je even opletten dat jij dus voor de lengte van het vest het aantal steken neemt en niet zoals gewoonlijk het aantal toeren... Snap je het nog?

Moet het voorpand bijv. 60 cm lang zijn, dan moet je kijken hoeveel steken er bij jouw in 10 cm gaan en dit dus x6. Voor de breedte kijk je hoeveel toeren er in jouw 10 cm gaan en dit dus x de breedte....

Ik hoop dat je er zo uitkomt. Heb zelf het blad niet anders zou ik het wel even voor je veranderd hebben.

Als het je nog niet duidelijk is, dan hoor ik het wel weer!!!

Groetjes Marike

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns