Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Echt leer of kunstleer?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Echt leer of kunstleer?
    Posted: 13 Maart 2019 om 15:31
Mijn man is toe aan een nieuwe bureaustoel. Hij heeft er nu eentje met kunstleer. Dat is inmiddels verschrikkelijk afgebladderd en ziet er niet meer uit. Hij vroeg zich af of echt leer niet beter zou zijn. Ik heb hem beloofd om die vraag eens hier te stellen zodat wij iets beter kunnen beslissen.

Een paar dingetjes die je daarbij in gedachte moet houden:

- hij is erg beweeglijk en verslijt kleren en stoelbekleding sneller dan gemiddeld

- als hij in de zomer in een korte broek en misschien zonder overhemd aan werkt, is er huidcontact met de bekleding

Het lijkt me dat leer er na een tijdje goor en vettig uit gaat zien. Het kunstleer begint na 2 jaar te slijten.

Alle tips zijn welkom zowel aan- als afraders.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 17:38
Mijn bureaustoel is bekleed met textiel. Ik heb er 's winters een fleece deken overheen en 's zomers een katoenen gewatteerde dunne deken. Hij is al oud, maar vooral erg handig door de wieltjes, als "bovenverdiepingrolstoel" als er beneden een echte rolstoel staat. Met twee katten is het handig om alle zitmeubilair van een kleedje te voorzien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Gracie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2019
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gracie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 18:20
Stof.
Af en toe een uitgewrongen doekje met azijn erover en de zitting blijft mooi van kleur en fris.
Bedenk dat als je 1 vinger naar een ander wijst er nog altijd 3 richting jezelf staan
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2019 om 21:10
Is de stoel zelf nog in goede conditie?
Dan zou ik proberen om ofwel te overtrekken ofwel hoezen te maken : 1 in leer/skai (naargelang wat ge vindt) voor als hij helemaal tiptop aangekleed aan zijn buro zit en 1 in badstof voor in de zwoele mindergeklede periode (kan hij zweten en puffen in zijn burostoel)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2019 om 16:52
Ik vind nep-leer ook plakken als het warm is, mijn bureau stoel is in dezelfde staat MAAR ik heb boven een andere stoel en daar zit ook skai op en
die ziet er een stuk netter uit. Dus dan denk ik dat er kwaliteit verschil is. De afgeragde stoel is van IKEA en de ander is zelf bekleed met
een lap van de Albert Cuyp. Leer kan denk ik meer hebben en ook mooi zijn, je moet het onderhouden net als b.v. een zadel of leren schoenen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2019 om 20:30
Bedankt voor het meedenken. Vanmiddag is er een gestoffeerde bureaustoel gekocht die allerlei verstelmogelijkheden heeft. De stoel die hij had, was eigenlijk een draai-fauteuil. Voor sommige werkzaamheden was die aan de lage kant, vandaar dat er nu een hogere bijgekomen is.

De oude fauteuil is technisch gezien fantastisch dus die gaan we wel laten opknappen door een meubelstoffeerder. Dan kan hij bij zijn bureau de stoel kiezen die hem het beste van pas komt op dat moment.

Ik moet bekennen dat ik blij ben dat een leren bekleding van de baan is.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns