Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een vraagje over haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: een vraagje over haken
    Posted: 27 April 2011 om 13:54
als ik in cirkels haak, pak ik eigenlijk altijd het achterste lusje om een volgende steek in te maken.
maar nu lees ik in mijn boekje dat je ook de beide lusjes van een steek kunt oppakken en dan een steek maken. begrijpen jullie het nog ?

maakt het verschil in het haakwerk hoe je de lus oppakt?
en wat is dan het beste?

ben nog een beetje een leek op het gebied van haken...
Groetjes Petra

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 15:52

De meeste mensen zullen altijd beide lusjes oppakken, dit is steviger en compacter. ALs je een mooi randje aan de voorkant wilt hebben, dan kun je alleen het achterste lusje opnemen. BIj sommige patroontjes haak je eerst in de voorste lusjes en dan doe je nog een extra ronde in de achterste lusjes.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag voldoende heb beantwoord, en anders gewoon vragen hoor!

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 15:53

ik haak altijd in beide lusjes tenzij in het patroon staat in het voorste of achterste lusje te heken

succes

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 16:37
dank jullie wel voor jullie antwoorden. ik ben nu overgegaan op beide lusjes oppakken en dat lijkt mooier vind ik.

zo moet mijn olifant wel afkomen haha!
als ie klaar is, laat ik een fotootje zien.
Groetjes Petra

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 16:44

als je het achterste lusje pakt krijg je een randje .

Beide lusjes vind ik mooier .

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 18:27
Bij knuffels is het gebruikelijk om beide lussen op te pakken.Wanneer je maar een lus moet oppakken,staat het altijd beschreven.
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 21:25

Ik pakte eerst ook altijd maar 1 lusje, totdat ik ineens door had dat als je beide lussen pakt een mooier resultaat krijgt.

Groetjes Lmarina
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns