Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eenvoudige mindering

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Eenvoudige mindering
    Posted: 08 Oktober 2022 om 15:05
Beste leden,

Ik ben een babytruitje aan het breien en nu kom ik het volgende tegen:


Linkerrugpand

Werk met de 40 st. van het linkerrugpand en maak links op 2 st. van de kant tot. h. aan weersz. op 2 st. van de kanten:
1x1 eenv. mind, daarna iedere 2e nld: * 4x1 eenv. mind. en 1x1 dubb.mind.* herh. van *tot* 3 maal in tot, daarna 5x 1 eenv. mind.

Kant op 30 cm tot. h. de rest. 16 st af.

Kan iemand op een duidelijke manier omschrijven wat ik nu precies moet doen?
De steken die begrijp ik, ik weet alleen niet precies wat ik allemaal in 1 nld, om de hoeveel naden en hoe vaak ik iets moet doen. Er komt een raglanmouwtje in.
Alvast heel erg bedankt!

Groet Nancy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2022 om 23:28
linkerrugpand : 40 steken en links altijd zien dat er 2 steken overblijven. (wat die aan weerszijden dan komt doen snap ik ook niet, omdat het over 40 steken gaat en het rechterrugpand waarschijnlijk apart wordt gebreid)

1 keer 1 eenvoudige mindering
averecht teruggaande naald

* 1 eenvoudige mindering, averechts, 1 eenvoudige mindering, averechts, 1 eenvoudige mindering, averechts, 1 eenvoudige mindering, averechts, 1 dubbele mindering, averechts *
*dit* herhaalt ge nog 2 keer
1 eenv.mind, av, 1 eenv.mind, av, 1 eenv.mind, av, 1 eenv.mind, av, 1 eenv.mind, av.

dan hebt ge nog 16 steken over die ge moet afkanten op 30cm hoogte.
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2022 om 07:54
Lieve Bep,

Bedankt weer voor de uitleg. U bent echt een kei! Ik denk dat er veel leden hier blij zijn met u.
Nu ik de uitleg zo zie is het zo simpel en dan denk ik waarom zie ik dat nou niet?
Het truitje wordt in 1 stuk gebreid maar in drie aparte delen.
Ik kan weer verder met breien, nogmaals dank! Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2022 om 17:32
is nikske.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns