Eigen ontwerpen |
Reageer
|
| Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Eigen ontwerpenPosted: 05 Februari 2013 om 10:45 |
|
Misschien helpt het als je bij een eigen ontwerp heel duidelijk aan het begin of eind vermeldt, dat het om jouw ontwerp gaat en dat je stappen zult ondernemen als mensen het voor eigen gewin gaan doorverkopen. Dan is dat heel duidelijk voor de kopers. En als ze het doorspelen, staat dat er in, tenzij ze het wissen.
Het misverstand is waarschijnlijk, dat mensen menen, dat iets wat ze gekocht hebben, nu hun eigendom is en bovendien tweedehands, en dat ze dat dan mogen verkopen. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
JePe
Duizendpoot
Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: Appelscha Status: Offline Points: 322 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Februari 2013 om 10:49 |
|
Volgens mij mag je alles tweedehands door verkopen. Je mag ook hobbybladen door verkopen. Dus ook een patroon wat jij al gebruikt hebt. Alleen als je er zelf niets voor hebt betaald en doet alsof het jouw ontwerp is vind ik niet netjes.
|
|
|
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl pinterest.com/jpderuijter/ |
|
![]() |
|
miraatje
Duizendpoot
Lid sinds: 09 Januari 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 354 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Februari 2013 om 14:39 |
|
nou ik denk het niet jepe, je kan toch geen patronen door geven die je gekocht hebt van bv babsie's hook, en het dan maken(is dan 2e hands) zo genaamd dat is juist het gene waar zo op gelet wordt HET DOORGEVEN, nee ik denk echt niet dat dat mag
|
|
![]() |
|
JePe
Duizendpoot
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Februari 2013 om 15:08 |
|
Dat zeg ik ook niet. Je mag inderdaad niet een patroon wat jij gekocht hebt vermenigvuldigen en doorgeven. Dat is wat je doet als jij hier gekochte patronen gaat doorgeven. Dus via een forum. Maar als ik het gekochte patroon wil weggeven zonder het zelf nog te houden dan mag dat natuurlijk wel. Want wie koopt er niet een kado wat een ander gemaakt heeft en geeft dat? Dat werkt hetzelfde als dat je een patronen boek of blad koopt wat je dan gewoon weggeeft als kado aan iemand anders.
|
|
|
jokehobbys.blogspot.nl
|
![]() |
|
TaNichia
Hobbywonder
Lid sinds: 12 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 851 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Februari 2013 om 15:16 |
|
Het zijn digitalen patronen ,dus vanaf de pc (pdf files) die kan je maar aan blijven verkopen en dat mag dus niet!!!
|
|
|
Liefs Diana
|
|
![]() |
|
JePe
Duizendpoot
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Februari 2013 om 15:31 |
|
Dat is dus het probleem met digitale patronen. Die zijn niet te controleren. Lang leve het digitale tijdperk!
|
|
|
jokehobbys.blogspot.nl
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 05 Februari 2013 om 15:54 |
|
vandaar dat de makers tegenwoordig op kooppatronen zichtbare en onzichtbare merkjes toevoegen zodat altijd te achterhalen is waar het originele patroon vandaan komt en wie het heeft gedupliceerd. En die kan dan een horde advocaten achter zich aan krijgen.
dat kun dus ook met digitale patronen, bij aanschaf van het patroon ga je akkoord met de voorwaarden. |
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Claire
Hobbyguru
Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Februari 2013 om 09:27 |
Ach al zet je je naam er met koeienletters op dan nog helpt het niet. Het gaat ook een beetje respect wat je toont naar de patroonmaakster. Degene die zelf geen patronen maken denken dat je het zomaar even uit je mouw schud. Men vergeet dat het ontzettend veel werk is om een patroon te maken, dat wordt nog wel eens vergeten. En ik weet ook wel dat patronen soms weggeven worden bij een swap of iets dergelijks en of geruild worden, daar kan ik best mee leven, maar dat patronen door verkocht worden vind ik respectloos en erg min. Maar helaas denkt daar niet iedereen zo over. |
|
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |