Eigen teelt |
Reageer | Pagina <1234 5> |
Autheur | |
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij hebben voorheen ook altijd van alles in de tuin gehad...
Tomaten, wortelen, bieten, sperziebonen, sla en nog veel meer... Maar inmiddels echt geen tijd meer om het bij te houden dus zijn we ermee gestopt... Oh ja en het lekkerst van al bijna vergeten rabarber... Die stond er al toen we het huis kochten... En als je dan ziet wat hij kost in de winkel ben je blij dat je hem in de tuin hebt staan... We hebben hem zelfs al een keer in twee gesplitst en bij schoonmoeder in de tuin doet hij het nu ook fantastisch... Ik zou zeggen bedankt oude bewoners... |
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ga ik zeker proberen op mijn balkon ,nu vriest het stuk denk want het is bitter koud brrrr
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt binnen al tuinkers kweken. Ik deed dat op een laagje watten, goed nathouden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk om te zien en uit te proberen
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vandaag de eerste tuinkers gegeten uit de volle grond.
Komkommers mogen pas na half mei definitief naar buiten. Bij zonneschijn mogen ze wel overdag buiten staan maar wel 's nachts binnen halen.
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb tuinkers en kervel gezaait in klein potje ....zou het uitkomen???🌱
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jaaa, tuinkers vast en zeker. Kervel ook.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat grappig. dat van die tomaten wist ik, maar dat van die prei niet.
Wel dat zoiets ook kan (of beter: zou moeten kunnen... is mij namelijk niet gelukt) met de kroon van een ananas. |
|
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ze nu in potten gedaan. De achterste zijn de tomatenplantjes. Vooraan paprika en prei.
De rest van de plantjes heb ik weggeven aan iemand anders. |
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
De sla groeit ook goed.
|
|
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is een bijzondere manier van telen. Wat voor slasoort is dat op jouw laatste foto? Het lijkt eerder een pluksla dan een kropsla aan het blad te zien.
Mijn tomatenplantjes staan al in bloei en moeten nog 2 weken binnengehouden worden. Overdag staan ze zoveel mogelijk buiten nu ze bijtjes nodig hebben...
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Het is een kropsla. Plukken mag ook hoor
|
|
|
|
pareltje2011
Post Options
Thanks(0)
|
. Mijn komkommer ,zou hij groot genoeg zijn om over te plante?
|
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Heel eenvoudige test: komen er al worteltjes onder uit het turfpotje gegroeid? Dan is hij toe aan een ruimere pot. Maar komkommers hebben wel veel ruimte nodig, dus persoonlijk zou ik dat tweede kleinere exemplaar ook in een apart potje zetten.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow, mooi istie al - jouw komkommers.
Voor alle ferrero fans heb ik trouwens een tip, ik heb zo'n doorzichtig bakje van hen (uit moeders knutselkast) en daar heb
ik watten en water in gedaan - ik was trouwens wat uitgeschoten met het water en daar heb ik een knipmengsel op gezaaid (maar sterkers kan dus ook)
doosje dicht en elke dag even een beetje luchten. Vrijdag gestart nu al aardig op weg . . . dat is bij mij nog nooit zo snel gegaan. Ik moet eigenlijk
op zoek naar een 2e dekseltje (mjam) dan kunnen daar gaatjes in - want op een bepaald moment zal een paar keer luchten per dag
wel of niet meer genoeg zijn of vergeten worden
|
|
pareltje2011
Post Options
Thanks(0)
|
Hoe bedoel je met dat doosje ,kan het me niet voorstellen,ik had kervel in wat zand gedaan maar is niet gelukt,dit kwam van AH en 1 is niet uitgekomen ,het is elke dag wel spannend hoe het groeit 🌿
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pareltje, ik dacht dat ge het met turfpotje en al kunt verplanten in een grotere pot, (want dat composteert, dacht ik é). Experiment : 1 gewoon in een grotere pot verplanten en 1 met turfdooske en al. En met dat ferrero rocher doosje (harde plastieken doorschijnend) maak je zogezegd een serre. (Wel eerst de ferrero's opeten). Ge kunt er ook een plastieken sigarendoosje voor gebruiken. |
|
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Klopt! Dat had ik er niet bijgeschreven omdat ik dacht dat dat heel logisch was. Je kan deze turfpotjes behalve in een grotere plastic binnenpot ook direct in de volle grond planten. Maar komkommers mogen pas na 15 mei voorgoed naar buiten. Daarom is de grotere pot vaak als overbrugging nodig tot 15 mei.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
DE ijsheiligen. Ik hou daar eigenlijk nooit rekening mee en plant bloembakken en zo vol en dan staan die of hangen die al van half april buiten (behalve dit jaar). Maar mijn vader zegt ook altijd na 15 mei.
|
|
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Er is natuurlijk wel een verschil tussen bloembakken die dicht bij huis staan in de beschutting van de bebouwde kom of een open veld waar veel mensen hun moestuin hebben. Mijn moestuintje ligt achter het huis en wij hebben hier in de polder toch wel het voordeel van een "zeeklimaat". Dus een weekje eerder zou ik ook wel durven.
|
|
Reageer | Pagina <1234 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |