|
Reageer ![]() |
Autheur | |
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() Posted: 18 November 2009 om 11:11 |
Goede morgen,
sommige van jullie hebben een eigen website, toch? Is dat moeilijk om te maken? kost het veel tijd? wat is het verschil tussen een website en webblog? (ik ben een beetje een leek wat dat betreft) Ik zit eraan te denken om ook zoiets te maken zodat ik foto's van mijn breiwerkjes en andere knutsels kan laten zien Ik weet helemaal niet wat er allemaal mogelijk is en al helemaal niet hoe je dat doet!! Is het gratis? Ik maak namelijk ook kaarten o.a. kerst en ferjaardagskaarten chris ![]() |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
hoi chris, daar zit ik dus ook al heel lang over na te denken, maar ik weet het ook niet. houd dus deze topic even goed in de gaten en wie weet komt er vanmij ook wel eentje |
|
![]() |
|
![]() |
|
Butterfly ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 401 |
![]() |
Website moet je vaak voor betalen. Weblog kan je berichten en foto's plaatsen zonder kosten, of je moet het reclame vrij willen hebben dan komen er kosten bij. Je kan het net zo gek maken als je zelf wilt. Je wilt het gewoon bijhouden met foto's van je werken en leuke berichten typen of je kan het ook heel erg uitgebreidt doen met leuke achtergronden enz.... |
|
Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren: http://hakenbreienborduren.blogspot.com/ |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() |
Hyves is sowieso gratis en kan je ook veel laten zien. Misschien is dat iets om mee te beginnen?
Groetjes Simone |
|
![]() |
|
mimisa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
![]() |
Kijk eens op www.web-log.nl
Daar word heel duidelijk uitgelegd hoe het is z'n werk gaat. Ik heb daar ook een weblog www.mimisama.web-log.nl |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
Je kan gewoon een gratis site maken, komt er wel wat reclame bij te staan.
Hier kun je heel makkelijk zelf een website maken: http://www.come2me.nl/ en er is veel mogelijk. Groetjes Marije |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik zal me er morgen even in verdiepen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
breinaald ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2880 |
![]() |
ben ook bezig om informatie te verzamelen om een website te maken
|
|
![]() |
|
jantinavv ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1185 |
![]() |
Een weblog is een website waar een log op staat.
Een log is iets wat meestal dagelijks, of meerdere malen op een dag, of iig met enige regelmaat bijgehouden wordt. Dus, een weblog is ook gewoon een website :) Er zijn verschillende soorten gratis bedrijven waar je een gratis weblog kunt beginnen, www.web-log.nl www.blogspot.com www.bloggertje.nl www.punt.nl enz. Vaak hebben ze een standaard design waar je zelf dingen in kunt wijzigen. (kleuren, aantal kolommen, plaatjes enz enz) Als je hier een weblog aanmaakt krijg je een adres als: www.huppeldepup.web-log.nl oid. Als je een eigen domein hebt, die je moet kopen, kun je iets als www.jellejanvanvanveelen.nl beginnen. Echter, hier moet je je site compleet zelf maken, of laten maken, hiervoor heb je niet een template die je zelf kunt wijzigen. Dus, neus lekker eens rond op blogspot of web-log, het is echt niet moeilijk! Succes! |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() |
bedankt voor de info!!
|
|
Chris
|
![]() |
|
tammie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 6409 |
![]() |
voor een eigen site (zoals ik) moet je het domein eenmalig betalen (dus voor mij is dat: www.tammysplace.nl). Dan moet je nog een bedrijf vinden waar jou site op kan staan, dat heet een server, dat kost opslag kosten, vaak heb je daar ook een beperkt geheugen. dan moet je een progamma vinden (bijf frontpage) waar je je site in kan maken, je kan ook de code (html) typen maar dan moet heel veel verstand hebben van computers. En een website mooi en duidelijk maken is niet echt makkelijk nee.
dus kortom: een weblog is voor de meeste handiger. Ik heb een vader die zijn eigen server heb dus dat kost voor mij niks. |
|
![]() |
|
viviane ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 17 November 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 7 |
![]() |
viviane
|
|
![]() |
|
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
En daar zie ik dan staan 'home made in Bree'. We zijn stad/dorps buren. Ik woon in Kinrooi! |
|
Groetjes
Nathalie |
|
![]() |
|
jantinavv ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1185 |
![]() |
En bij mij doet ie t niet?? |
|
![]() |
|
marlene ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1512 |
![]() |
eenmalig PER JAAR |
|
![]() |
|
Renske ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 122 |
![]() |
Als je bij ziggo of een andere provider abonnee bent, dan heb je ook gratis ruimte voor een website. Kijk maar eens bij je provider of anders even informeren bij je provider.
Een website kost veel net zoveel tijd als je er zelf wilt insteken. ;) Een weblog is vaak ook gratis. Bij Google is het ook nog zonder reclame. Dus je zou ook dat eerst uit kunnen proberen. Vind je het niets, kan je hem ook weer verwijderen. Succes met je site. ;) |
|
Groetjes Renske
Stuur mij geen berichtje wat patronen, wol e.a.dingen wat dit forum betreft. Ik ben niet de Renske van Hobbydoos!! |
|
![]() |
|
Carola ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
![]() |
voor een gratis website kunnen jullie naar www.freewebs.com gaan ;) veel plezier!
|
|
![]() |
|
![]() |
bedankt voor alle reacties ik zal jullie laten weten als mijn eigen site/blog af is !!!!!
|
|
Chris
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |