Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenEindelijk: ik heb het boek!!!

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2007 om 22:04
ja, ben wel benieuwd wat voor patronen erin staan???!!!!! Popjes, beren, kleren, gebruikvoorwerpen??!!!!!!!!!! vertel vertel ik brand van nieuwsgierigheid!

groetjes Nicole
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2007 om 12:47
Ik heb ze er even bij gepakt. O.a in het haakboek: een sjaal van bloemen, gewone sjaals, w.o. één die op een kastrandje lijkt, een omslagdoek, hoeden, bv. een cowboyhoed, mutsjes, tassen, topjes, een bikini,een vest, een rok, een ketting, een riem, konijnslofjes en tasjes voor je Ipod/telefoon. In het breiboek o.a. een naaipatroon voor een naaldentas, sjaals, mutsen, tassen, wanten, een babydeken, een gothic trui, een poncho, een kabeltrui, een mannentrui, een bikini en een poezenbed. Er zit wel een kinderrugtas bij, maar verder niet veel spul voor kinderen. Ik laat ze gelijk even in de huiskamer liggen om ze weer eens te lezen. Als ik die stapel biebboeken uit heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2007 om 13:19
Bedankt voor het opzoeken! Klinkt leuk, morgen eerst eens bij de bieb kijken of ze hem hebben.

groetjes Nicole
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 10:58
Ik heb er al eens in een ander topic over geschreven geloof ik, bij ´Boeken´ denk ik, en ik heb beide boeken. Het breiboek is geweldig, het haakboek is voor een groot deel aan herhaling van het breiboek (logisch natuurlijk), maar minstens zo goed. In elk geval heb ik uit beide boeken nog handige nieuwe dingen geleerd, ondanks de enorme stapel handwerkboeken die ik al bezat.
Voor de patronen hoef je ze niet te kopen, die staan meer dan genoeg op Internet, maar het zijn wel heel insprierende boeken vind ik. Ik mag haar humor ook wel. Erg Nederlands, al is ze een geboren NewYorkse. Wat ik waardeer is haar feministische invalshoek (ik denk er namelijk precies zo over).
En natuurlijk het feit dat ik nooit geweten heb dat het woord ´hooker´ ,dat ik alleen in de meest gebruikte betekenis vcan ´hoer´ kende, wel degelijk ook ´haakster´ is, en zijn oorsprong vind in het feit dat veel kantklosters (en later dus haaksters, die het dure kant goedkoop moesten nabootsen) met prostitutie in verband gebracht werden.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 13:58
Wist ik ook niet, want haken is in het Engels "crochet". Weet iemand de uitspraak hiervan? Kun je zeggen "Ai krosjee un vest"???
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 14:04
Als je een vest aan het haken bent, zeg je denk ik I'm doing (of making) a cardigan in crochet. Ik geloof niet dat crocheting een werkwoord is, en met 'hooking' krijg je ongetwijfeld misverstanden. Wellicht dat Knitalot het weet, die zit goed in d'r engels. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 09:05

Crochet is echt wel een werkwoord, hoe zou je anders kunnen zeggen "ik haak een muisje " b.v.

What are you doing ? I crochet a little mouse.

Ben mijn engelse tik nog niet kwijt, ook al is het al weer 9 dagen geleden, sinds mijn zoon vertrok  .

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 09:24

Hoi ladies,

ik heb een woordentic en vind de verzinsels rond "crochet" erg grappig.

groetjes,

Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 16:29
I'm hooking a mouse klinkt ook leuk. Dan zie ik een vishaakje voor me.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns