En....wat eten wij vandaag!? |
Reageer ![]() |
Pagina <1 23456 14> |
Autheur | |
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aha sojasaus dus, is idd wel iets anders dan ketchup, zelfs niet te vergelijken
|
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Aardappelen en rode kool met appeltjes voor vandaag.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23725 |
Ik had op de planning staan varkenslapje, aardappelen en bloemkool. En daar wilde ik een lekker sausje bij. vroeger maakte ik dan paprikasaus, maar dat is al een tijd niet meer te vinden. En kerriesaus of kaassaus hebben we al 1000 x gegeten. Dus ik heb stukjes paprika gesmoord en er stroganoffsaus bij gegooid, lekker!!!, net zigeunersaus. Wat ook niet meer te vinden is.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
ik weet niet of Anco bij jullie bekend is maar die hebben een doosje met groentesaus. In het kookvocht van de groenten strooien en eventjes laten indikken. ik gebruik het meestal bij bloemkool en broccoli.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23725 |
Ik heb wel allesbinder in mijn keuken staan, dat kun je overal bij gooien om te binden, maar mijn bloemkool moet een beetje pittig zijn. Broccoli gooi ik tegenwoordig in de pastasaus in kleine roosjes. Mijn man vindt het lekker, ik niet, maar het is gezond, zucht, dus vooruit maar.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
maar allesbinder (bij ons gewoon maïzena) is geen groentesaus hoor, die is met tuinkruiden, is wel niet pittig maar smaakt toch goed af.
|
|
![]() |
|
Maizena moet toch met een papje van koud water? Ik gooi dit er gewoon in. Ik ken die kruidenvariant wel.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Maizena moet je een papje van maken - de pure versie
Maizena, het merk, verkoopt echter ook sausbinders die je zo bij je saus kan kiepen (de Maizena Express, in witte en donkere versie). Hier was het een Thaise groene curry met courgette en kip vanavond. Mmm, was lang geleden
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Ik stuurde mijn geliefde dus eens op jacht naar maizena, voor in het biscuitdeeg (stort het iets minder snel in elkaar). Kwam hij ook terug met de vraag of het blonde of bruine moest zijn. Ik dacht dat hij het over de Leffe had (doe mij maar de blonde...)
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() Ik had het recept niet helemaal op de letter gevolgd en dacht dat daarom de onderkant nu gelijk een stuiterbal was, maar misschien hoort het zo.
Ik ben een beetje bang om hem een 2e keer te maken
![]() |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
vandaag : de rest van de riblappen,in kleine stukjes gesneden.in andere pan uien paprika's en champignon bakken met spaanse peper,peper.paprikapoeder knoflook,kerrie.vissaus oestersaus en wat sweet chillisaus. daarna bij het vlees en nog even laten pruttelen,Dan de maïzena of bindmiddel van Magtelt,lekker bij noodles of rijst.. hmmmm
|
|
![]() |
|
ik weet juist wat ik nu aan het eten ben en dat is een boterham met kaas, omdat ik hem nu in mijn mond stop.
maar straks???????????? |
|
![]() |
|
Amethyst ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2014 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 134 |
Kan nog alle kanten op, zelfgemaakte lasagna, burrito's of toch de hamburgers met wat erbij? We zien wel, we bedenken het toch meestal pas voordat we gaan koken.
|
|
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
|
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Bami met een gebakken eitje.
|
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Net echte mama-lasagna zitten maken! Mijn dochtertje heeft op kamp ontdekt dat mama-lasagna heel anders smaakt dan de gewone en dat ze die gewone niet lekker vindt.
|
|
![]() |
|
en wat is uw geheim ingrediënt voor de mama lasagna? Buiten met veel liefde gemaakt?
|
|
![]() |
|
Franse frietjes en een kroketje, ijsje toe.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Motormuiswimenlidy ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 31 Augustus 2014 Locatie: Europa Status: Offline Points: 36 |
Aardappelen met wortel en prei. Daarbij een loze vink.
En als toetje een appel crumbel met hazelnoten. Ik had deze week hazelnoten gevonden. Dus heel de middag staan kraken. Heeft iemand nog een ander recept met hazelnoten? Of courgettes die zijn in de aanbieding bij de Carrefour. |
|
![]() |
|
nutella choco maken van de hazelnoten en met courgetten doe ik dikwijls dit in een pan rauwe aardappelen raspen, wat kruiden (z, p) laten bakken, geraspte courgette en geraspt peeke erbij en mee laten bakken. af en toe wat chili-knoflook olie erover en zo laten bakken tot het gaar is. |
|
![]() |
|
Motormuiswimenlidy ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 31 Augustus 2014 Locatie: Europa Status: Offline Points: 36 |
Lekker ga ik zeker proberen.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <1 23456 14> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |