Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ergonomische haaknaald

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bumba View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bumba Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ergonomische haaknaald
    Posted: 12 September 2010 om 21:49

Hoiii,

Ik ben vandaag vol goede moed begonnen met haken. Het lukt al aardig mbv een boekje met duidelijke uitleg maar....  ik heb sowieso altijd al veel last van mijn handen en zoals ik al verwachtte maakt het haken het er niet beter op. Vandaar nu mijn vraag; wie heeft er ervaring met een ergonomische haaknaald? Ik hoop dat het me kan helpen, want ik zou zo graag lekker gaan haken deze winter maar op de 'normale' manier gaat het mij niet lukken :-(

En ik vind t zo leuk........

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 21:56
Ik heb inmiddels 6 ergonomische haaknaalden en wil nooit iets anders meer.
Ik heb ook last van mijn handen maar door te werken met dit soort naalden gaat het een stuk makkelijker, ik zou ze maar kopen als ik jou was.

Succes.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Bumba View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bumba Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 22:06
Dankje Claire, dat geeft me weer hoop! Ik ga ze gewoon maar bestellen, dan kan ik snel weer aan de slag.
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 22:10

ze zijn helemaal geweldig

ik heb reuma maar kan met deze naalden toch nog haken

quality=
Back to Top
Bumba View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bumba Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 22:16

Wauw echt waar breinaald? Super zeg! Zo kan je toch lekker bezig zijn he :-)

Mijn klachten wijzen op reuma, maar het is niet aan te tonen.

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 22:37

hoidames

 wat geweldig dat er zulke haaknaalden zijn voor mensen met problemen als jullie. ik heb geen idee wat een ergonomische haaknaald is maar ga het zo eens even opzoeken.

ik hoop dat jullie hiermee toch lekker bezig kunnen blijven. 

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2010 om 23:37
Ik heb 3 naalden van prym met softgrip besteld. Ik hoop dat ik dan ook lekkerder kan haken.
Ik heb atrose in mijn handen en heb ook fybromylagie die overal in mijn lichaam opduikt en weer verdwijnt. Dus de ene dag kan ik lekker alles en dan weer een week  niets. Ik hoop ook dat deze naalden mijn plezier verbreden
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 07:48
ik heb dus sinds 2 weken een cover naald en ik wil er meer.
hij is geweldig.
ik wil geen"gewone"naalden meer
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rita_1709 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 08:13
Mijn clover haaknaalden wil ik ook zeker niet meer kwijt !!! Ze zijn fantastisch !!!
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Lieuwkje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 04 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lieuwkje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 09:30

Ik heb ook 6 clover haaknaalden en ze zijn SUPER......wat een uitvinding.

Liefs Klaske

Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 562
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tootjeko Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 09:31
Nou hier nog een jubel verhaal, ook ik wil niet meer anders dan mijn Clover haaknaalden. Ik heb artrose in mijn handen en kan lekker doorhaken met deze naalden.
Heb van de week ook een aluminium haaknaald(8) gekocht en ook die haakt wel lekker,maar dat komt ook omdat het natuurlijk een dikkere naald is.
De Clover haaknaalden zijn de investering echt waard.
Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 09:59

gossie wat fijn dat deze haaknaalden zijn uitgevonden

heb even gegoogled en ze gezien

ik wist ook niet dat ze bestonden ( heb er toevallig wel 1 in mijn collectie zitten haha)

veel haakplezier allemaal

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Bumba View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bumba Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2010 om 16:44

Helaas... ik heb de erg. haaknaalden nu een avond gebruikt maar nog steeds veel pijn in mijn handen en armen :-(

Voor mij dus niet de oplossing, jammer zeg!

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 09:18

Bumba,

ik weet natuurlijk niet wat bij jou de pijnklachten veroorzaakt maar vaak is het ook wel zo dat als je een andere houding en/of materiaal gebruikt dit in eerste instantie helemaal niet prettig is en de klachten zelfs wel erger lijken... En misschien helpt het je ook wat als je je armen wat meer ondersteunt met bv. kussens (zie ook topic tips voor verkrampte/pijnlijke armen)

Ik hoop echt voor je dat het gaat lukken!!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 19:33
Ik heb sinds een week prym softgrip en ik ben hier zooo blij mee. Zelf heb ik artritis in mijn wijsvinger van mijn werkhand en artrose in mijn duimen. Ik heb zonder belemmeringen super kunnen haken 
Back to Top
Polar View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 24 September 2010
Locatie: Noordoostpolder
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Polar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2010 om 19:19
Ik heb er ook een besteld en ja hoor het gaat prima. ik had al een wat dikkere haaknaald maar dit gaat lekker echt een aanrader
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2010 om 17:58

Sinds ik mijn Clover haaknaald heb kan ik weer haken zonder kramp in mijn vingers te krijgen.

Ik wil er meer, maar denk dat ik moet wachten op de goedheiligman.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 om 22:12

TOEN MIJN DOCHTER HIER EEN WEEK GELEDEN WAS, VERTELDE IK HAAR VAN DE ERGO-HAAKNAALDEN, DUS WE WILDEN TOCH NAAR PIPOOS EN JA HOOR DAAR LAGEN ZE...EN NOG WEL IN DE RECLAME....

KOMEN WE THUIS ALLES UITGEPAKT,  WE HADDEN ER IEDERS 2 GEKOCHT  DUS METEEN AAN DE SLAG

MAAR ..HET GING WEL WAT STROEF,,,, IK KIJKEN , DRAAIEN ...DE GEBRUIKSAANWIJZING LEZEN     EN TOEN      WAT BLEEK  ?????????????

WAREN HET ....LICHTGEVENDE HAAKNAALDEN

WAT HEBBEN WE GELACHEN.............

 ( IK HAD HET WEL EENS VAN GEHOORD.....VIA HESTER 2JR. GELEDEN....... )

groetjes geesje
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2010 om 22:24
.....zou een "stunt"van mij kunnen zijn!!
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2010 om 13:36
............gelukkig ben ik niet de enige dan........
groetjes geesje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns