Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ergonomische haaknaald

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1009
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2010 om 12:12

Ja ik ben ook erg blij met mijn clover haaknaalden. Maar ook ik kan niet zonder pijn werken. Maar ga gewoon door waardoor ik nu even stil lig met haken omdat er nu weer een onsteking in mijn schgouder zit (reuma) Maar ondanks dat ben ik erg blij en tevrede met die ergonomische haaknaalden echt super.

Gr Nancy.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2010 om 16:03
Ik heb de mijn besteld bij Renske en in de loop van volgende week heb ik ze
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2010 om 07:28

mijn vriendin had er 1 gekocht en het lijkt mij niets het ligt niet lekker in je hand, ze begon er me en ik had niets gezegd, ze kijkt me aan en zegt ik kan hier niet mee haken.

een paar keer geprobeerd maar ze vind het niets

zo zie je maar voor de 1 is het iets voor de nader echt helemaal niets.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2010 om 13:23
Mijn prymsofts bevallen super alleen het rubberen buitenlaagje slijt wel bijzonder snel. Ga daar toch maar eens mee terug naar de winkel.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2010 om 20:03
Wat zijn we verschillend hè? Ik had er één besteld bij de hobbydoos, een paar maanden geleden, en sinds vorige week heb ik alle gangbare maten in mijn bezit. Ik vind ze geweldig!!!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2010 om 14:45
Originally posted by geesje geesje wrote:

TOEN MIJN DOCHTER HIER EEN WEEK GELEDEN WAS, VERTELDE IK HAAR VAN DE ERGO-HAAKNAALDEN, DUS WE WILDEN TOCH NAAR PIPOOS EN JA HOOR DAAR LAGEN ZE...EN NOG WEL IN DE RECLAME....

MAAR ..HET GING WEL WAT STROEF,,,, IK KIJKEN , DRAAIEN ...DE GEBRUIKSAANWIJZING LEZEN     EN TOEN      WAT BLEEK  ????????????? WAREN HET ....LICHTGEVENDE HAAKNAALDEN 

Nou snap ik nog niet wat lichtgevende haaknaalden met stroef haken hebben te maken?

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2010 om 14:57
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Originally posted by geesje geesje wrote:

TOEN MIJN DOCHTER HIER EEN WEEK GELEDEN WAS, VERTELDE IK HAAR VAN DE ERGO-HAAKNAALDEN, DUS WE WILDEN TOCH NAAR PIPOOS EN JA HOOR DAAR LAGEN ZE...EN NOG WEL IN DE RECLAME....

MAAR ..HET GING WEL WAT STROEF,,,, IK KIJKEN , DRAAIEN ...DE GEBRUIKSAANWIJZING LEZEN     EN TOEN      WAT BLEEK  ????????????? WAREN HET ....LICHTGEVENDE HAAKNAALDEN 

Nou snap ik nog niet wat lichtgevende haaknaalden met stroef haken hebben te maken?

....DE KOP VAN DE HAAKNAALD IS VAN ...GLAS/   OF VAN KUNSTSTOF GEMAAKT   ??? DUS DE  HAAKSTEKEN GLIJDEN NIET LEKKER VAN DE NLD. AF.....

groetjes geesje
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2010 om 19:03
Originally posted by geesje geesje wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Originally posted by geesje geesje wrote:

TOEN MIJN DOCHTER HIER EEN WEEK GELEDEN WAS, VERTELDE IK HAAR VAN DE ERGO-HAAKNAALDEN, DUS WE WILDEN TOCH NAAR PIPOOS EN JA HOOR DAAR LAGEN ZE...EN NOG WEL IN DE RECLAME....

MAAR ..HET GING WEL WAT STROEF,,,, IK KIJKEN , DRAAIEN ...DE GEBRUIKSAANWIJZING LEZEN     EN TOEN      WAT BLEEK  ????????????? WAREN HET ....LICHTGEVENDE HAAKNAALDEN 

Nou snap ik nog niet wat lichtgevende haaknaalden met stroef haken hebben te maken?

....DE KOP VAN DE HAAKNAALD IS VAN ...GLAS/   OF VAN KUNSTSTOF GEMAAKT   ??? DUS DE  HAAKSTEKEN GLIJDEN NIET LEKKER VAN DE NLD. AF.....

Aha ik snap het 

Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Augustus 2010
Locatie: Thailand
Status: Offline
Points: 394
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 11:43
Nog even een vraagje oven die ergonomische haaknaalden,

Ik hou mijn haaknaald vast zoals je een mes vast houdt, dus de naald zit in mijn handpalm. Werkt dit ook met de ergonomische naald, of is die alleen makkelijker als je de naald vasthoud als een pen?

groetjes Wenke
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 12:19
Dat weet ik niet ik hou mijn haakpen anders vast ,en ik heb ze allemaal en het is zalig haken
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 10:52
als ik dit allemaal zo lees ben ik blij met mijn gewone haaknaalden wahahahhahahaha
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 11:51
Ik denk dat de Clover haaknaalden te groot zijn om als een mes vast te houden. Ik heb het even geprobeerd maar het voelt niet fijn. Maar dat kan ook zijn omdat ik de haaknaalden nooit zo vast hou.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2011 om 10:54
Ik heb nu 4 Clover haaknaalden en ik zou niet meer anders willen.

Heb nog wel wat zere vingers aan m'n linkerhand, omdat ik daar telkens tegenaan prik met het insteken... Denk dat ik nog maar even wat eelt daar moet kweken.
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2011 om 14:20
ik haak met de prym met softgrip dat vind ik super.wil nog
wel een x zo'n andere kopen om te kijken hoe dat bevalt.
groetjes miranda
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 22:11
Hallo iedereen,

Na het lezen over de ergonomische haaknaalden ben ik ze even gaan
opzoeken op het internet.
Wat me wel opvalt is dat je er de grote maten niet in hebt.
Ik zou bv een tas willen haken met zo een naald in no 8 en dat is blijkbaar
niet te vinden.
Weet er soms iemand van jullie tot welke nummer ze gaan.
Alvast bedankt
Inge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
realmanuela View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 62
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer realmanuela Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:45
ik had al een andere haaknaals vanwege mijn handen ,maar las over de ergonomische haaknaald hier dus heb ik hem besteld hier eerst 1 om uit te proberen en als ze me bevallen dan bestel ik andere maten erbij dus ben benieuwd 
groetjes manuela
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 08:32
ik werk met de naalden van knit pro, die kun je vast houden zoals je wilt helemaal geen probleem ze haken heerlijk en ik vind 2,45 nog wel aardig voor mijn portemonnee
 
ik heb er ook 1 van addi...... tsja das helemaal top maar die zijn dan weer 12,-
 
het nadeel van knit pro is dat het nr van de maat er snel af slijt
 
ik heb ook een naaldje met een houten handvat, ergonomisch enz das ook een heel fijn naaldje maar als je 7 samengehaakte stokjes moet maken is de kop te kort!, das trouwens met de addi ook!
 
als je toch perse je oude vertrouwde ouderwetse haaknaalden wilt blijven gebruiken dan zijn er ook hoesjes te koop, veel in 1 doosje voor een paar euro en dan kun je die over je haaknaald schuiven.
ik vind hier de grip wel heel erg door verbeteren maar als je lang achter elkaar haakt of je hebt zere handen dan gaat mijn voorkeur naar de knit pro
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 19:13
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Ik heb 3 naalden van prym met softgrip besteld. Ik hoop dat ik dan ook lekkerder kan haken.
Ik heb atrose in mijn handen en heb ook fybromylagie die overal in mijn lichaam opduikt en weer verdwijnt. Dus de ene dag kan ik lekker alles en dan weer een week  niets. Ik hoop ook dat deze naalden mijn plezier verbreden
 
dan mogen we elkaar de hand schudden......
Ik heb een Clover haaknaald en een knit pro. Ik hou de naald 'onderhands' vast alsof je schrijft....
Veel plezier en succes ermee. Het is sowieso even wennen als je lang niets gedaan hebt....
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 19:31
Ik heb deze een keer gekocht in de hobbywinkel RUAN in almere, was ff wennen en uitproberen, maar moet zeggen dat het nu wel lekker gaat. De set was niet goedkoop, maar ja je hebt wel meteen diverse diktes. Ik heb er 25 euro voor neergeteld.

groetjes margriet
Back to Top
Miss_TvR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miss_TvR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 20:02
hoi Bumba... 

kan het niet zijn dat je gewoon te krampachtig vast houdt?
dat deed ik in het begin ook.. te zeer de draad strak willen houden en het werkje vast houden en de naald.. 

RELAX.. probeer eens een paar lapjes 'los' te haken.. gewoon oefenen, laat de draad een meer 'varen' en hou het makkelijk vast... tis een proeflampje dus niet erg hoe het uit ziet..
zo heb ik mezelf een 'lekkere houding'  aan weten te meten en nu gaat het super.. met gewone haalnaalden.. 

liefs!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns