Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ervarin Knitpro

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ervarin Knitpro
    Posted: 26 December 2013 om 20:55
Ik overweeg om een set rondbreinaalden van Knitpro te kopen. Ik was wel benieuwd of er hier dames zijn die deze naalden gebruiken en wat hun ervaring ermee is. En of je de naalden nu altijd gebruikt of alleen voor projecten die op een rondbreinaald 'moeten' (zoals mutsen).

Verder ben ik wel benieuwd van welk materiaal de naalden zijn. De sets van Knitpro zijn er in acryl, hout en metaal. Iemand tips of advies over de verschillen tussen de materialen?? De acryl naalden zijn een stuk goedkoper, maar misschien breien de houten naalden lekkerder...

Ik hoor het heel graag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 10:10
Ik heb een set met stalen naaldpunten. Ik ben er wel tevreden over, maar ik vind wel, dat je je best moet doen om de steken over de overgang van naald naar draad te duwen. Ik heb een bamboe set tunische naalden en die vind ik heel lekker werken, daar is die overgang een stuk soepeler.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 10:40
Ik brei met addi (nikkel punten )die heb ik bij Renske gekocht in veel verschillende diktes en lengtes. ze breien fantastisch
achteraf had ik beter een set kunnen bestellen met naalden in verschillende diktes met losse tussen draden.dat kost denk ik minder

oant Sjen
Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 10:41
Zelf heb ik een interchangeable set gekocht met de drie verschillende soorten materialen. Om eerlijk te zijn heb ik alleen nog nova (metaal) uit geprobeerd. Die werkt in ieder geval erg fijn. Je moet alleen af en toe controleren of de naalden nog goed vast zitten aan het draad gedeelte. Succes met je keuze!
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 11:11
Ik heb de knitpro met een maat naalden, vind het ideaal als je een life-line nodig hebt omdat je die door het gaatje in de lijn kunt doen en dan mee kunt breien. Wel moet de de naalden goed aandraaie met de hulpsleutel anders blijft het garen tussen de verbinding steken.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 11:41
heb metalen en houten,
de houten vind ik persoonlijk nix, punt is niet scherp, de metalen glijden als een tierelier, gaan alleen soms los zitten hoe hard ik de naald ook aan de draad  draai. ook zijn de houten geverfd, staat leuk, maar daardoor zie ik mn garen minder goed, ben nu van narigheid met wibra rondbreinld aan de gang, daar is t nadeel dat mn steken vastlopen op de overgang van naald naar draad, maar voor 70 eurocent, mag je niet klagen
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 14:56
Ik heb vorig jaar de Symfonie-set gekocht, die gekleurde, houten naalden. Die heb ik gekozen omdat ik ze zo mooi vind om te zien. Ik had wel eerder met houten naalden gebreid en dat vind ik vaak ook prettiger dan de tikkende, metalen naalden. Je moet de naalden inderdaad goed aandraaien, maar ik heb nog nooit gehad dat ze los gingen tijdens het breien, terwijl ik ze echt overal voor gebruik. Dikke, zware wol en fijn garen. Ik ben er heel blij mee en zou ze niet graag meer willen missen. Sommige kleuren garen zie je inderdaad minder goed, maar niet zo dat ik er last van heb. Het enige wat me tegenvalt, is de 40 cm kabel. Die vind ik eigenlijk net te kort om lekker te kunnen breien, of beter gezegd: de naaldpunten zijn daar iets te lang voor. Nou ja, meestal geen probleem. Hieronder een fotootjes van het kortste kabeltje. 

Succes met je beslissing/aankoop!

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 15:57
Ja, maar de kabels kun je ook in verschillende lengtes kopen.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 16:15
Ja, ik heb ze ook in allerlei lengtes (er zitten er standaard al 3 bij een set, geloof ik) + verbindingsstukjes. Maar het kortste kabeltje van 40 cm leek me juist zo handig voor kleine dingetjes, zoals babymutsjes en zo. Maar als je de punten bij elkaar brengt om te breien, staat het kabeltje strak (kun je misschien ook al een beetje zien op bovenstaande foto). Zó strak dat ik het niet prettig vind breien. Ze hebben ook iets kortere naaldpunten, maar ja ... dat vind ik toch wel zonde om die nou ook nog eens te moeten kopen, zo vaak brei ik nou ook weer niet zoiets kleins. Voor toekomstige gevallen ga ik proberen de tip van Lidwina toe te passen (breiwerk heen en weer schuiven op een langere kabel). 
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 19:20
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Hieruit begrijp ik dat niemand ervaring heeft met de goedkopere Spectra set van knitpro, met de acryl breinaalden.
Meer tips en adviezen zijn nog steeds welkim!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2013 om 19:25
ik gebruik voor mouwen en sokken 2 addi setjes met kabel 40 cm
dat werkt perfect
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 16:16
Ik had gejokt, ik heb Addi Click en geen Knit Pro. Maar ik ben er best tevreden over.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 16:27
Ik heb gewone rondbreinaalden van KnitPro en vind ze heerlijk breien. De draad kronkelt niet zo erg als die van de Zeeman.
De mijne zijn niet verstelbaar, ik heb er gewoon een stel in verschillende diktes besteld en een lange kabel.
KnitPro bevalt me erg goed!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 18:34
Ik zie net wel een leuke set op de site van knitpro.eu. 3 sets (dus 6 naaldpunten) + 2 kabels in 3 verschillende uitvoeringen, hout, metaal en acryl: http://www.knitpro.eu/Materialwise-size-Details.asp?id=24&Language=English Ik weet niet of/waar ze in NL te koop zijn en hoeveel zo'n set kost, maar als de prijs meevalt en je kunt er aan komen, misschien leuk om te proberen voordat je een hele set koopt? 
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 19:37
Lidy wat een goede tip! Ga gelijk eens kijken.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 23:05
Als je het nergens in NL kunt krijgen (en die kans is groot, geloof ik, na wat zoeken): ik heb vorig jaar toen ik de Symfonie-set aanschafte, de winkel waar ik de set kocht, gevraagd of ze ook wat andere KnitPro-dingen konden leveren die niet op hun site stonden. Die had ik toen ook gezien bij KnitPro Europa. Ze hebben die artikelen zonder probleem bijbesteld en ook heel snel aan me geleverd. Was echt prima service en aardige mensen. Ik heb alles toen hier http://www.knittedknots.nl/ gekocht. 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2013 om 10:43
Ik heb gisteren wat gegoogled en zag dat de set niet echt goedkoop is. De goedkoopste die ik trof was via Ebay en daar kwam het incl verzendkosten op zo'n 23 euro.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2013 om 10:54
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2013 om 12:11
Wat goed, Marie-Louise! Die laatste is zeker een mooie prijs! Thumbs Up Als je de gewone houten starterset zou kopen (dezelfde 3 diktes naaldpunten + kabels en toebehoren), ben je ook €25 kwijt - evenmin goedkoop dus. 
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2014 om 10:48
Iedereen bedankt voor alle adviezen, tips en ervaringen. De set waar Lidy het over had kon ik niet in Nederland vinden. En omdat de ervaringen van anderen met de houten naalden positief waren heb ik die uiteindelijk gekocht. En ik ben er zeer blij mee! Wauw wat zijn die naalden glad!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns