Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Even mijn hart luchten

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Even mijn hart luchten
    Posted: 29 Februari 2012 om 13:03
Soms nemen hobbydozen het initiatief voor een CAL of KAL, dat zijn bijna altijd dezelfden. Gaat het om een KAL, dan beginnen er gelijk een paar hobbydozen te piepen dat ze niet kunnen breien, alleen haken. Bij een CAL het omgekeerde.

Lieve meisjes, jullie hebben vast wel patronen genoeg om zelf dan een eigen KAL of Cal te beginnen. Dat is toch leuker dan meteen te gaan zeuren?

Gelukkig zijn de initiatiefneemsters meteen zelf in actie gekomen voor de pieperds.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 13:29
Huh...dit begrijp ik even niet....

Wist niet eens dat er verschil was KAL of CAL en ben ik dus een
piepert dat ik geroepen heb dat ik niet kan breien...

Beetje vreemde reactie!
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 13:47

KAL = Knit A Long, dus breien

CAL = Crochet A Long, dus haken

De afkorting zegt het dus al. Dan "weet" je van te voren al of je wel of niet mee kunt doen...

Veel liefs van Marieke
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 13:52

Ik ben ook een pieperd die gescheven heb dat ik niet kan breien.

Vind het gewoon gezellig om gezamenlijk wat te maken meer niet, en als ik dan jammer zeg. Ja jammer voor mezelf dat ik niet de moeite heb genomen om te leren breien, maar dat wil niet zeggen dat ik jips en lady ken daar mee afkraak ofzo.

 

vind dit ook een beetje overdreven , de reactie is gewoon normaal leuk bedoelt,

leuk omdat ze het initiatief nemen,en veel voor het forum betekenen.

En ik een call starten , heb ik nog niet gedaan nee, vind het niet op zijn plaats ik behoor niet tot de vaste garde , en heb daar ook helemaal geen eravring genoeg voor. Ik moet nog teveel leren op het haak gebied.

 

 

En dan  om nou te zeggen dat we zeuren, het is maar net hoe jet het opvat.

Ik maak wel op eigen initiatief mijn eigen ding, en klaar

Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:04
Helemaal met je eens Chantal!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:08

Dames,

Ladyken en ik hadden deze KAL bedacht omdat we weer zin hadden met elkaar een project te maken en in dit geval hebben wij gekozen voor een gebreide sjaal. En dat patroon bieden wij dus aan.

De Hobbydoos omslagdoek a long die ik eerder georganiseerd heb was met allerlei verschillende gehaakte omslagdoeken. Daar heb ik toen alle patronen voor vertaald in het nederlands en heel veel werk aan gehad en tijd ingestoken. Dat wilde ik dit keer niet, dus gekozen voor een leuke sjaal waarvan het patroon al in het nederlands was vertaald.

Je hoeft niet af te haken hoor, jullie haaksters kunnen ook meedoen met een omslagdoek patroon en gezellig meekletsen. Daarom heb ik de links naar de gehaakte omslagdoek patronen ook in het 1e bericht van de KAL gezet.
Er zijn altijd hobbydoosjes die je kunnen helpen met je eventuele vragen

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:14

Jips ik weet hoeveel werk het kost heb daar ook zeker respect voor, en heb dan ook zolang als ik lid ben van het forum actief meegedaan aan je call's.

en dankbaar maak ik gebruik van mijn omslagdoeken, en poncho.

Door deze patronen ben ik aan ander haakwerk begonnen dan amigurmi's

 

 

Alleen erg zonde dat magtelt het anders opvat en ons zeurders en piepers vind.

Ik zie mezelf geen call starten omdat ik gewoon weg niet over een dosis informatie beschik om andere te kunnen helpen.

Wie weet komt dat nog.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:39

Het leuke van dit forum is dat je gewoon een CAL kunt starten, omdat als jij niet kunt helpen er altijd wel iemand anders is die inspringt.

Dat heb ik ook meegemaakt en als bijzonder prettig ervaren. Ik heb ook niet zoveel handwerk ervaring, misschien komt het over dat ik dat wel heb

Dat maakt het leuk met elkaar aan een project te werken. En heet het nou KAL of CAL, haak, brei of punnik je het project maakt niet uit. Het gaat om het samen doen en vooral het erover kletsen en je vorderingen laten zien.

Gewoon het delen van wat ons samen brengt op dit forum, namelijk handwerken!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 14:47
Jammer dat niet iedereen het daarmee eens is.....
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 15:34
Voor de een is het forum vooral een gezelligheidsfenomeen waar je gezamenlijk iets leuks mee kan maken terwijl de ander misschien meer een professionele gedrevenheid in zich heeft. Soms versterkt dat elkaar en soms botst dat ergens. Mensen zijn nou eenmaal verschillend.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 17:34
Ik ben echt geen groot hobbywonder, maar als ik op een verjaardag een stuk taart aangeboden krijg, zeg ik Nee dank je, want ik houd meer van hartig dan van zoet. Maar ik ga niet om een saucijzenbroodje of kroket vragen. Ik wacht stilletjes af of er later iets hartigs geserveerd wordt. En anders, jammer dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 18:58
Tja we zijn niet allemaal zo netjes opgevoed.
En wat een gezeur om een goed bedoelt zinnetje .
Ik lees de laatste meer ergernissen dan leuke dingen van uw kant.
Hou me aan de regels zeur niet vaak om patronen . Heb me voor
gestelt. Laat foto's zien . Deel zelfs prive dingen Maar nu kan een
interesse dus ook niet altijd meer.
Wat een ongeschreven regels allemaal zeg .


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 21:31
Ik heb geen namen genoemd, je zet jezelf nu als een pieperd neer, met dat doorzeuren.

Als er een bridgedrive wordt aangekondigd en je kunt alleen klaverjassen, kun je of zelf een kaarttoernooi organiseren of wachten of er voor jou later ook iets wordt georganiseerd. Dat is geen kwestie van goede manieren maar van gezond verstand en volwassenheid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2012 om 22:05
Ik snap beide kanten van wat ik hier lees.
Misschien het niet constant persoonlijk aantrekken of opvatten. Hou je het gezellig en bederft je humeur ook niet.

Mijn ergernis zijn alle nieuwe topics over topics die nog actueel zijn met name hebben hebben hebben... sja mijn ergernis niet die van een ander.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 02:49
Sorry hoor gezond verstand en volwassenheid . En is het doorzeuren.
Nee hoor geef een reactie op een bericht.
Ik heb geen tweede moeder nodig die me de les leest.
En het niet persoonlijk aan trekken kan nogal moeilijk als het maar om
2 personen gaat.Ik maak er geen woorden meer aan vuil, ben er
klaar mee.
Kom hier voor mijn plezier niet om les te krijgen in maatschappelijke
vaardigheid .
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 08:03

Dames, zullen we deze discussie sluiten en gewoon 10 maart met de CAL/KAL beginnen?

Handwerken is tenslotte wat ons op dit forum samen brengt

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 08:43
Dames, ik roep jullie bij deze op om samen met mij een CAL te starten. Ik heb het eerder gedaan, weet waar ik op moet letten. Het voortouw nemen heb ik momenteel geen tijd voor, ben daarom ook niet heel vaak meer op het forum, maar ik wil jullie altijd met raad en daad bijstaan.

Dus: kies een leuk patroon, open een nieuw topic en haken maar!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 10:38
Misschien moet er eens dan iemand een cal openen die zelf niet kan haken maar breien en met een toffe breikal komtof andersom. Wat Ieke zegt, neem het voortouw dan is er ook geen discussie meer, klaar toch.
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 380
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 11:42
vanavond eten wij pieper(d)s

met speklapjes kruiden...mmm lekker

pieper(d)s met kerrie kruiden, geeft de

pieper(d)s een mooie gele kleur, de lente komt

eraan ...mmm

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 12:43

zo zie je maar wat een ''gekruidde'' reactie oproept ;-))))

leve de lente !!!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns