Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Even waarschuwen!!

Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2012 om 19:06
Is het mailware of malware??
Ik heb ook wel een 'voeler' voor gekke/vreemde mailtjes, die dan ook meteen weggeooid worden, maar ik dacht dat er een programma voor was.....vandaar
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2012 om 19:51
@Pippie: de schade is zover ik kan zien 0,0%. Alles doet het gewoon nog en ik ben ook niks kwijt gelukkig :-).

@Arnhemmertje: je hebt gelijk wat betreft het uitzetten met de knop. Is ook niet goed, kan vaak ook kwaad omdat de harde schijf dan niet goed teruggezet wordt of zoiets( dat was in mijn schooltijd tenminste zo, maar dat is uh..... meer dan 20 jaar geleden.....).
Maar als ik moet kiezen tussen een "aanval" op mijn computer die een hoop kapot kan maken, en zelfs de fatsoenlijke manier van afsluiten (keuze tussen afsluiten, herstarten of slaapstand) voor mij blokkeert, óf het handmatig afsluiten van de pc dmv die knop, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
En inderdaad, als ie helemaal niet uitgaat moet je hem toch op de een of andere manier uitzetten.
Maar je had het helemaal juist. Beter is om het gewoon uit te zetten.

@ Marlies: het is malware. Daarvoor kun je gratis programma's downloaden.
Ik heb Malwarebytes Antimalware gebruikt, mijn vriend had daar een complete versie van, maar je kunt ook een tijdelijke versie downloaden voor een maand of zoiets.
Een andere goed en gratis programma is Spybot search and Destroy. Downloaden, installeren, updates ophalen en laten scannen. Werkt ook heel goed en is blijkbaar een van de beste gratis scanners voor dit soort problemen.
Gewoon even googlen en het komt goed :-).

Ik ga volgende week in ieder geval nog eens contact opnemen met onze kennis. Hij heeft al aangeboden om windows er opnieuw op te zetten, en dan zou ik eindelijk windows 7 krijgen, draai nu nog op vista. Maar ik heb nog eventjes om na te denken. Als ie het goed blijft doen laat ik het misschien wel zoals het is.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
boudewina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boudewina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2012 om 20:09
alles overnieuw moeten instaleren mijn hele computer deed niets meer nu mijken of mijn patronen die ik op dvd heb gezet het nog doen en meer van zulke dingen
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2012 om 22:39
Wat erg Boudewina... dan heb ik nog geluk gehad...
Als je patronen mist of iets nodig hebt roep je maar hè?

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 10:02
Die had ik ook. Ik had een mailtje van Fedex. Heel geloofwaardig omdat ik een pakketje uit Australië verwachtte. Alleen niet opgelet dat er uit Dallas stond (dus niet Australië). Eerste mail gelijk weggegooid. Tweede mail begon ik te denken dan het misschien toch die bestelling was, dus klik ik alleen de mail open, zat er een link bij maar die heb ik niet geopend. Maar toch kreeg ik ook de melding van dat virusprogramma, die gaf aan dat ik allerlei virussen had en ik het progr. moest kopen. Ik heb de pc uitgezet, gelijk weer opgestart, Tuneup en Norman laten draaien en gelukkig heeft Tuneup het verwijderd en kreeg ik na het draaien van Norman de melding dat mijn pc weer virusvrij was. Ik heb toen ook gelijk dat Spamprogje dat toch al op de laptop was geinstalleerd verwijderd en weer TuneUp laten draaien zodat ook alles uit het register weg zou zijn. Ik ben wat dat betreft blij dat ik TuneUp heb.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 10:10
Wat is Tune Up precies, wat doet het?
Is het ook een antimalware programma, of iets anders?
Wel fijn dat je het hebt kunnen verwijderen, maar over welk spamprogje heb je het? Over dat Live security Platinum? Daar schijn je ook een pictogram van op je bureaublad te kunnen krijgen, maar dat heb ik dus niet gehad. Gelukkig maar....

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 10:26
He, had ik al antwoord getypt, denk zal de link voor TuneUp voor je opzoeken, sluit ik per ongelug dit forum. Nou ja hier in elk geval de link naa waar je hem evt. een tijdje kunt testen: http://www.tuneup-software.nl/download/
Hij maakt dus eigenlijk je pc van binnen schoon, ruimt overbodige ballast uit je register. Ik heb naast TuneUp wel Norman altijd draaien.

Hier kun je zien wat TuneUp doet: http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/features/
(neen, ik of kennissen van mij werken er niet, ik heb er geen voordeel aan als je het zou aanschaffen, ben gewoon een tevreden klant).
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 21:10
Kan geen kwaad om het te proberen he? Een opgeruimde pc is altijd goed.
Heb hem vandaag nog eens opgeruimd met cc cleaner, er zat meer dan 1 GB aan dingen in die weg konden. Meeste cookies en tijdelijke internetbestanden, ik dacht dat ik ze allemaal verwijderd had via het tabblad in Internet Explorer, maar er stond dus nog meer op.

Als mijn huis zo schoon was als mijn pc was ik een blij mens Wink.
Bij wijze van spreken dan he haha!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 22:47
Leonie attendeerde mij erop dat er via mijn mailadres ook virusmails verzonden worden....

Ik kreeg pas het verzoek om mijn windows te updaten en wie ik ook hoor... iedereen die dat deed stuurde allemaal dit soort "virus"? berichten. Ik heb zelf wel 6 mensen aangeschreven dat ze virussen verzonden en nu deed ik het ook :(
Graag weggooien! Mag het nog eens voorkomen dan hoor ik dat graag, dan zal ik wel aan een expert vragen wat ik moet doen.

Groetjes Simone
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.330 seconden.
Lang Yarns