Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fan

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 13:51
Originally posted by JMB JMB wrote:

Maar eigenlijk lees ik liever de boeken dan dat ik het verfilmd zie, ik vind mijn beelden bij het boek altijd mooier dan die in de films, hihi. 

Er gaat niets boven eigen verbeelding. Een boek waar ik vanaf mijn 15de verslingerd aan was, was "Sil de Strandjutter" van Cor Bruijn. Het speelt zich af op Terschelling rond 1900. Toen de film uitkwam, miste ik ook een heleboel van mijn eigen invulling.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 14:06
Ohw wat een leuk toppic...
Fan ben ik van de boeken van James Patterson...
Lees de laatste tijd veel te weinig maar als ik dan toch een boek pak is het er echt eentje van hem...
Verder ben ik inmiddels al 3 weken aan het afkicken van mijn woensdag avond criminal minds avond...
Voorheen 4 afleveringen te zien in 1 avond nu helemaal niet meer...
En al had ik sommige al veel te vaak gezien ik keek ze gewoon weer allemaal opnieuw...
Verder ben ik vooral fan van haakboekjes en haakpatronen...
Heb inmiddels een kleine verzameling van meer dan een meter (boeken) staan...
Vriendin van me staat toch ook altijd weer verbaast over welke nieuwe boekjes ik nu weer heb aangeschaft...
Nu nog de tijd vinden om al dat moois en leuks te maken...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 15:38
Ik ben nergens fan van .
Ik lees nog steeds vrij veel vooral nu ik de tablet ontdekt heb en zo via de Bieb er een boek op kan zetten .
Ik kan dan lezen met minder licht ,dus als mijn man TV kijkt .
Ik heb net als Lidwina alle boeken , Ned /Frans /Duits en Eng, voor mijn lijst gelezen . Ik weet nog dat ik iets niet wist, maar wel op welke bladzijde het stond
Om films geef ik niets ,ik denk dat de laatste film Bambi was ,met de kinderen .
Ik heb ook een flink aantal handwerkboeken zelfs hele oude . Af en toe kijk ik ze nog eens door ,ben dan altijd verbaasd ,niet alleen waar ze de tijd vandaan haalden ,maar ook hoe ze het konden zien ,met olielampjes en gaskousjes
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 20:17
Agree, boeken zijn beter dan films. Eigen verbeelding is altijd leuker. En sommige boeken zijn gewoonweg niet te verfilmen, zoals "A kiss before dying" In het boek kijk je door de ogen van de moordenaar, je leeft mee in zijn hoofd, maar je hebt geen flauw idee wie hij is... dus als zus (erfgenaam) 3 (nadat de eerdere twee al vermoord zijn) een nieuw iemand leert kennen, blijf je je afvragen of het een goed iemand of de verkeerde is :)
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 20:46
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

IK deed dat ook altijd, alle delen weer lezen, als er een nieuwe verschenen was. Kun je je voorstellen: Het rad des tijds, 14 delen, de eerste dus 14 x gelezen. En toen liep het stom af en heb ik ze op Marktplaats gezet, nou waardeloze biedingen. Ik heb het aan een fantasyfan gegeven, liever helemaal niks, dan dat ik me in de nek liet kijken door krenten. De boekenserie van Game of thrones heb ik wel goed verkocht, toen het eind me niet beviel. De HBO serie boeit me wel.
De Song of Ice and Fire (Game of thrones) de boekenserie is nog niet af, er wordt nog een 6e boek geschreven op het moment en dan staat er nog een 7e op de planning.

Ik kijk persoonlijk de hbo serie wel maar het is de laatste paar seizoenen voor mij meer kijken hoe ver de showrunners zich nu weer een hoek ingeschreven hebben. En de kostuums, die blijven mooi als er nou alleen ook nog wat van te zien zou zijn op het scherm...

En ja waar ben ik fan van, idd ook groot fantasylezer, de Harry Potter serie staat hier dubbel op de boekenplank(vriend en ik zijn beidde fan dus, onze relatie is ook begonnen toen we met een groep naar de premiere van de laatste film zijn geweest.) Terry Pratchett's discworld boeken zijn ook erg leuk al heb ik een tijdje geen nieuwe boeken meer van hem gekocht, sinds ik nog heel veel van hem te lezen heb en hij overleden is dus ik weet als ik laatste uit heb er geen nieuwe meer zullen komen. Idd ook de Song of Ice and Fire(game of thrones, waarom ze de tv serie puur naar het eerste boek hebben genoemd geen idee het irriteert me een beetje pak dan gewoon de overkoepelende titel.) De Dresden Files van Jim Butcher vind ik ook erg leuk, fantasy in huidige tijd.

Qua muziek kan het alle kanten op, David Bowie, acda en de munnik maar ook scissor sisters.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 21:56
Ik vind eigenlijk alle muziek wel leuk, behalve klassiek.
Lezen lukt door de slechte concentratie niet meer.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2017 om 23:13
Ik hou niet van alle fantasy. De Diskworld.. ben binnen drie hoofdstukken afgehaakt, maar vrienden van me zijn er helemaal gek van.
Idem voor Dune. Heb het eerste boek nog met hangen en wurgen uitgekregen, maar er daarna mee gestopt. Not my cup of tea!

Dan liever de thrillers van Preston & Child of Lee Child. Ken Follett schrijft ook fantastische boeken, vooral die over het middeleeuwse Kingsbridge (Brug naar de Hemel en de Pilaren van de aarde... ).
Voor vlug en snel vermaak een Clive Cussler tussendoor.
By the way, mochten hier nog thrillerfans zitten.... Probeer de (uit vier delen bestaande) trilogie van de Noordzee moorden van Isa Maron eens... on-Nederlands goed!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 09:42
Voor de liefhebbers van Harry Potter: er is een site Pottermore, met allerlei weetjes, en op het ogenblik is er een tentoonstelling in Utrecht, tot juni. Vroeger was Pottermore niet alleen een verkoopsite, maar ook een online spel, waar je scènes uit de boeken na kon spelen. Helaas is dat spel weggehaald.

Ik was ook afgeknapt op Dune. En dat er nieuwe boeken verschijnen van Song of Ice and Fire, is, omdat die HBO serie een heel andere kant op gaat. Oorspronkelijk was dat verhaal afgerond, doordat de kleine broer van Daenerys niet vermoord was, maar verwisseld met een kind van een personeelslid. Hij was opgegroeid over zee en dook in het laatste boek op. En werd koning.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2017 om 22:27
Ik ben een 'alles-of-niets-fan'; ik ben óf oppervlakkig geïnteresseerd óf sla helemaal door naar bijna-obsessieEmbarrassed Met dat in gedachte ben ik fan van Supernatural (de tv-serie) en Kingsman: the secret service (film uit 2015). Daaruit voortvloeiend de acteurs die daar in spelen, hah. Tot voor die film had ik wel een vaag idee over Colin Firth, nu... haha. Taron Egerton ook, die is ook mooi op weg in zijn carrière :D

Andere fan-obsessies waarvan de obsessie wat geslonken is zijn Harry Potter (hoewel de nieuwe film echt wel heel a+ was en weer een mooie kickstart was), Lord of the Rings, en verschillende manga's en animes.

Muziek verandert per maand voor mij, en ik heb eigenlijk niet echt zangers/zangeressen waar ik bijv naar een concert van zou gaan (al komt dat vooral door mijn gruwelijke hekel aan luidruchtige mensenmassa's maar hey :P)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2017 om 20:04
Oh ja, die Potter tentoonstelling in Utrecht, nu begrijp ik waarom daar op het station zo'n mooie Potter-winkel is...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.234 seconden.
Lang Yarns