Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fantasiesteek damesvest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Alidy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2020
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Alidy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fantasiesteek damesvest
    Posted: 24 Februari 2020 om 20:01
Ik snap de uitleg van de fantasiesteek niet van dit Vestje
Ik zou met een rechte steek moeten beginnen en dan een afgeh.av.st aan de goede kant . Dat snap ik niet.
Verder snap ik ook niet hoe ik de teruggaande naald met wit brei en hoe de draad dan weer meekomt naar de andere kant. Het is een vestje dus ik brei hem niet in het rond. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groet Lidy

Back to Top
Alidy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2020
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Alidy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2020 om 20:02
Ik zie dat de foto’s die ik toegevoegd had niet zijn doorgekomen. Dan wordt het wel een beetje moeilijk uitleggen. 

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2020 om 22:01
Schrijf de fantasie steek op. Misschien kunnen we dan helpen.
Vanaf een foto een steek begrijpen lukt ook niet altijd. Staat er bij die afgehaalde steek misschien bij dat de draad aan de goede kant van het werk moet zitten?
Staat er soms bij dat je een rondbreinaald moet gebruiken? In dat geval zal het de bedoeling zijn dat je werk naar de andere kant van de naald schuift en met de kleur die aan de andere kant van je werk zit de volgende naald breit.
Uit welk blad komt je patroon? Je zou naam ed van het patroon kunnen opschrijven zijn er mensen die je dan verder kunnen helpen
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2020 om 09:14
Probeer wel om de fantasiesteek volledig uit te typen zoals hij in je patroon staat. Als je je eigen vertaling of interpretatie geeft, dan komt het misschien verkeerd over bij ons. Ik bedoel, dat er vast niet een afgeh. av st. aan de goede kant staat. Je kunt altijd een steek averecht (dwz op averechte manier) afhalen, gewoon van de linker op de rechter pen. Op de goede of verkeerde kant.

Als je om en om een naald wit en een naald andere kleur moet breien, dan misschien met twee bollen wit? Of staan alleen de naalden van de goede kant vermeld en brei je de teruggaande naalden met dezelfde kleur.

Je kunt ook de site, het boek of het blad vertellen, waar het vest staat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2020 om 10:05
Kunnen we het patroon ergens bekijken, is het b.v. van drops ?

Als je aan de goede kant breit is het blijkbaar de bedoeling dat je de 2e steek afhaalt (niet breit) en je steekt de naald in zoals je dan voor 
een averechte steek zou doen. Dus averechts insteken en niet breien maar wel van links naar rechts.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2020 om 10:14
Is dat geen patentsteek? Dan zou er bij moeten staan wat je met de werkdraad doet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Alidy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2020
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Alidy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2020 om 14:45
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben eruit. Ik moet inderdaad mijn werk naar de andere kant schuiven. Hier had ik niet eerder van gehoord. Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk. Het is een patroon van Phildar. Gebreid met cabotine zwart en wit en staat in het blad: damescollectie voor gevorderde, zomer/lente 2014.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2020 om 18:57
Ik ken dat principe wel. Zo brei ik koordjes met 2 of 3 steken op naaldjes zonder knop. telkens de steken naar rechts schuiven en weer breien. Het lijkt dan op een gepunnikt koordje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.768 seconden.
Lang Yarns