Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

fantasiesteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: fantasiesteek
    Posted: 05 Juli 2011 om 17:49

Wie o wie kan me helpen?

Ik ben een handtas aan het haken.  De bodem heb ik al, die is in vasten gehaakt, en nu moet ik aan de fantasiesteek beginnen. 

Daar loopt het mis...

Als uitleg staat er:
zet een draad op de naald, haal een lus op uit de basissteek, zet een andere draad op de naald en haal deze door de twee lusjes.

na die steek moeten er vier stokjes in dezelfde steek gehaakt worden, gevolgd door weer die fantasiesteek die hierboven uitgelegd staat (in dezelfde steek)

Weet iemand hoe dit te doen? 

Alvast bedankt voor de hulp!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 18:23
Ik denk dat "zet een draad op de naald" gewoon omslaan is. Dus je maakt een lus om de haaknaald, haalt door de basissteek een lus op, slaat weer om en haalt die laatste omslag door de twee lussen. Ik denk dat je bobbels krijgt, samen met die vier stokjes in één steek
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 18:46

Eerst aanhechten?

(zet een draad op je naald) bedoelt als sla je draad om de naald, insteken, haal een lus op uit je basiswerk, nu heb je 2 lussen op je naald ,sla nog maals de draad om de naald en haal door 2 lussen, 1 steek blifjt op je naald , je hebt nu 1 stokje gehaakt.

Dan haak je nog 4 stokjes in dezelfde steek,

en heb je in z'n geheel 5 stokjes in 1 steek.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 18:49

Sorry Magteld, had niet gezien dat jij ook al aan het uitleggen was hihi.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 18:50

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik denk dat "zet een draad op de naald" gewoon omslaan is. Dus je maakt een lus om de haaknaald, haalt door de basissteek een lus op, slaat weer om en haalt die laatste omslag door de twee lussen. Ik denk dat je bobbels krijgt, samen met die vier stokjes in één steek

Dit is wat ik dacht, maar dan blijf ik met twee lussen op de naald...  Mag ik je anders eens het patroon en afbeelding mailen?  Misschien dat het dan duidelijker is.

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 19:52
is het soms een twee kleurige steek? Dat maak ik er uit op. Begin op je bodem met vasten door het aanhechten van een draad bijv. wit. Haal hiermee nog een lus op en pak dan de 2e kleur en haal deze door de 2 lussen op de naald.

Ik weet niet of het zo lukt. volgens mij krijg je dan aan weerzijden van de bobbel een klein puntje in een andere kleur???

Misschien als we een afbeelding hebben van de tas, dat we de steek beter kunnen verklaren.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns