Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenfeestdagen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Onderwerp: feestdagen
    Posted: 27 Juli 2007 om 09:05
Ik wéét het, het is nog maar juli. Maar sommige mensen zijn al bezig met het maken van dingetjes voor de kerstdagen. Zijn jullie daar ook al mee bezig? Wat maken jullie? Of wat hebben jullie al eens gemaakt? Ik heb zin om veel van mijn versiering zelf te maken met vilt, strijkkralen, papier maché, haken,...
Ik heb eens op het internet gevonden hoe je een kerstster moest haken. Geen opgevulde zo, maar eentje die helemaal lijkt op een ijsvlokje. Het was een rode als voorbeeld. En dan moet je daar vernis overdoen zodat hij stijf blijft. Weet iemand toevallig nog waar ik dat kan vinden? Ik vind het echt niet meer.

Van papier maché zou ik kerstbollen willen maken om in een schaal te leggen. Van de strijkkralen wil ik sneeuwvlokken maken. Van vilt opgevulde sneeuwmannen en kerstboompjes denk ik.Of sterren.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 09:28

 

Lijkt me heel leuk hoor!(ik kijk wel even voor ideetjes om uw kerstversiering,ik reageer morgen nog eens)met wat ik heb!

Halloween lijkt me ook zo'n leuk thema!Webben en spinnen!En skeletjes zonder velletje!Brrrrrrrrrrr!

Groetjes,Perle!

 

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 10:12
Vernis zou ik niet weten, maar is haarlak nog een optie?
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 10:16

http://www.sarahanns.com/crochetworks/cwhome.html

Op deze site staan nog leuke engeltjes en andere dingen voor de kerst.

 

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 10:24

ik wil eigenlijk wel graag een gehaakte kerststal... Maar zoals eens vorrgesteld hier: eerst de belangrijkste figuurtjes, de rest komt wel jaar per jaar...

Mij kennende heb ik dan dus alleen een schaap en een kindje jezus of zoiets.. (ben nogal impulsief soms, oeps!)

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 10:51
[QUOTE=miep]

http://www.sarahanns.com/crochetworks/cwhome.html

Op deze site staan nog leuke engeltjes en andere dingen voor de kerst.

 

Ach jee, OOK al weer zo leuk allemaal. Ik wil graag 6 paar handen en dagen van 60 uur!

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 11:00
[QUOTE=Josl][QUOTE=miep]

http://www.sarahanns.com/crochetworks/cwhome.html

Op deze site staan nog leuke engeltjes en andere dingen voor de kerst.

 

Ach jee, OOK al weer zo leuk allemaal. Ik wil graag 6 paar handen en dagen van 60 uur!

groetjes, Joke

Kunnen we mischien es vragen aan de ...Kerstman!

"Dit jaar vraag ik niet veel ,hoorAlleen wat extra handen!"wahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jaja,Joke!En...kabouterjes,die 's nacht poetsen en ramen zemen en strijken!Mischien dat de moderne tijd ons brengt bij..het klonen!dan zijn we zeker dat alles naar ons zin gebeurt want die extra handen doen alles precies zoals!...JIJ!

Genoeg gedroomd,waar is mijn dweil ook weer?haha!!!!!!!Perle!

]
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 11:11
helemaal niks,ik vier geen enkele feestdag. Lekker gezellig he? hahaha nee ik vind dat er puur winst op wordt gemaakt door bedrijven en zo zelden weten mensen nog dat het puur om de gedachte gaat. Maar het doet mij helemaal niets al die versieringen, dus ben beetje saai. vind dat het elke dag gezellig moet zijn.

ps. heb wel een kerstman een keer gemaakt maar die staat te verstoffen ergens, was meer als uitdaging.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 11:12

Vorig jaar zag ik van die leuke kleine vilten tasjes voor in de kerstboom. Die wil ik dit jaar nog gaan maken. En ik heb hele lieve kleine gebreide kerstsokjes gezien. Ook die wil ik nog voor in de boom gaan maken. Maar je hebt gelijk: het wordt wel tijd om daar nu al langzaam aan over te gaan denken, want dan heb je nog tijd genoeg om het te maken.

Tip van mijn vriendin: zet gezellig een kerst CD op terwijl je je kerstspulletjes maakt, dan kom je vast in de stemming.

Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 12:13
Ik wil een kerstgroep breien en verder kerstversieringen natvilten en van lontwol engeltjes maken (doe ik elk jaar, vorig jaar er 30 gemaakt voor in de boom in allelei kleuren en toen ik de boom ging aftuigen had ik er nog 8!!!!!!!! de rest was weggebedeld door familie en vrienden dus ik kan dit jaar weer opnieuw beginnen)

groetjes Nicole
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 12:31

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

helemaal niks,ik vier geen enkele feestdag. Lekker gezellig he? hahaha nee ik vind dat er puur winst op wordt gemaakt door bedrijven en zo zelden weten mensen nog dat het puur om de gedachte gaat. Maar het doet mij helemaal niets al die versieringen, dus ben beetje saai. vind dat het elke dag gezellig moet zijn.

ps. heb wel een kerstman een keer gemaakt maar die staat te verstoffen ergens, was meer als uitdaging.

ja, ik snap helemaal wat jij bedoelt, hoor lisa! Ik vind er eerlijk gezegd ook niet veel aan: word zelfs kriegelig van al dat kerst-geblèr dat door de luidsprekers galmt als je even alleen om een bakje worteltjes gaat winkelen... Sta je daar achter propvolle karretjes aan te schuiven met de meest ingewikkelde dingen er in..; Goh, ik kwam toen net net van Sri Lanka terug, en had het erg moeilijk met die overdaad... Dan heb ik echt de "kerst-gedachte" niet meteen in mijn gedachten, hoor! Ik word dan eerder chagrijnig, hihi! Maar nu doe ik gewoon gezellig "mee" voor de kinderen, en die kiezen het menu enz... Wij eten dan ook zeer vreemde combinaties en versieren de tafel met wat we zelf maken, knutselen enz... DAT is dus kerstmis, en niet die dure pot met eten... Voor mij moet het gewoon gezellig zijn, en ja... dat mag ook alle dagen, hé... Alleen heb je daar met -bijvoorbeeld- met kerst gewoon even lekker tijd voor! Maar ik snap het helemaal! Het MOET allemaal, nou, lekker niet dus!!!

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 12:42
Nooit verwacht zoveel reactie te krijgen op deze topic omdat het nog niet het seizoen is :) Maar zoals Edith zegt: beter dat je nu al begint zodat het klaar is tegen de kerstperiode. Dat moet ik zeker doen! In september heb ik de verhuis en terug gaan studeren, dus veel tijd zal ik dan niet meer hebben. Daarom nu nog even profiteren!

Op de site staan hele leuke dingen! Voor verschillende feesten. Knitalot heeft wel gelijk, veel mensen weten inderdaad niet meer wat er achter de feestdag zit. En het ís ook zo dat de industrie en maatschappij daar allemaal geld wil uitslaan...Maar gezelligheid koop je niet, dat máák je. Het plotse vrede-gevoel dat massaal gevoeld wordt door mensen tijdens kerst vind ik ook wat...nou, beetje hypocriet...je moet altijd vrede willen hebben! En vrede maken.Niet alleen met kerst. Dus ik ga met je akkoord Knitalot. Maar toch vier ik kerst uitgebreid, niet omdat kindje jezus geboren is maar om Yule te vieren, een Sabat die de heksen vieren. Om het licht te vieren dat nu wordt gesymboliseert door de lichtjes in de kerstboom. Het vuur heeft de goddelijke vonk in zich die elk jaar Moeder Aarde zal bevruchten...
Anyway :)

Ja, die ster die je haakt moest je met vernis vernissen zodat die helemaal hard wordt. Dat kan je met haarlak nooit verkrijgen.






Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 13:30
Originally posted by x_ophelia x_ophelia wrote:

maar om Yule te vieren, een Sabat die de heksen vieren.


ja dat kan ook, ik ben van "het kindje" Jezus, maar dan zonder boom, stal, lichtjes, familie, versieringen etc.
gelukkig maar dat iedereen zo anders is
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 14:23
Je kunt vast wel vernis kopen in winkels met schilders-benodigdheden, misschien zelfs bij het Kruidvat.

Wat ik rond feestdagen zo vreemd vind, is dat er dan zulke rijen bij de kassa van de supermarkt staan. Eten die mensen alleen met de feesdagen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 14:42
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Wat ik rond feestdagen zo vreemd vind, is dat er dan zulke rijen bij de kassa van de supermarkt staan. Eten die mensen alleen met de feesdagen?


nee volgens mij hoor je je helemaal de ziekte te eten met de feestdagen of zo. en daarna is iedereen platzak (en misselijk ). met feestdagen heb je wel wat apartere dingen in de winkel liggen, dat is weleens leuk om te proberen maar je klem eten kan toch niet goed zijn??
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 16:18
Overdaad schaadt, volgens mij koopt half Nederland de winkel leeg. Wij houden het simpel, gehaktballetjes met pindasaus, witlof met ham en kaas uit de oven en patatjes. Heerlijk (het is al bijna ons standaard kerstmaal, maar het blijft lekker)!!
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 16:48
Vind je de lichtjes en de muziek en de mooie rood-groene-kerstdingetjes dan niet aanstekelijk? Ik bedoel, kerstsfeer...dat is héérlijk 
Ik respecteer je keuze hoor, maar ik wil je zo graag dat heerlijke kerstgevoel eens laten voelen en als het je dan niet aanstaat zal ik je niet meer porren hihi :)

Eten...ja, rond kerst heb je meer gekkere dingen natuurlijk. Vorige kerst heb ik ook gelet op wat de mensen allemaal in hun winkelkarretje smijten...hele koeien,kippen en andere dieren die zo bereid zijn dat je niet meer herkent wel dier het ooit was! ( bij wijze van spreken dan) Ongelooflijk is dat! Langs de andere kant, héél veel mensen zijn al een heel jaar bezig met dieet en gezonde voeding en dan is het fijn om je met kerst gewoon te laten gaan. Ik denk dat er zo veel mensen denken en ik ook hoor. :) Bij kerst hoor je niet aan je dieet te denken
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 17:13
oeh witlof met ham en kaas! lekker...

nee vind lichtjes en zo niet aanstekelijk, vind het echt te veel van het goede. zo ontzettend kitsch allemaal. Hahahaha krijg je er niet in hoor, mijn vriend probeert ook al 4 jaar kerstgevoel te kweken hier maar wil niet lukken, ben te cynisch je kunt best wat lekkers doen hoor met kerst, maar ik kook heel vaak apart dus is niet bijzonder of zo. en samenzijn met vrienden is altijd heel gezellig...dus heeft geen meerwaarde. sorry
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 17:17

 

Ja,ik vrees dat ik voor het gezellige ben!

Ik ruik zo graag de geur van een kerstboom en de wat muufe kerstartikelen die dan weer allemaal bovengehaald zijn!ook ben ik een kaarsjesbrander!Ik vind het zo gezellig als alle lichten uit zijn en er enkel overal kaarsjes staan!Of olielampjes!Dan luister ik naar kweelende kerstmuziek(had er es een zomer zin in en lap!midden in de zomer een ...kerst c.d!mijn man keek of hij droomde!

Momenteel is het al Salsaking(Marc Anthony)Lotje heeft me een mp3 bestand of hoe heet het ?...gebrand 127 liedjes op rij!Waaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwww!!!!Ik ben high!Ja,daar kan ik echt van genieten!daar kan ik stevig van handwerken!en manlief ziet me graag bezig!Gelukkig maar!

Met de feestdagen gaan we normaal gezien nergens!Daar ik in verkoop werkte(spreek verleden tijd ,weet nog niet wat ik zal,kan of wil doen)kan ik onmogelijk ieder jaar bij iedereen aan tafel aanschuiven om dan zelf op mijn beurt geen tijd te hebben om terugdienst te leveren!Dus geen gezaag of geklaag!Wij blijven thuis!Veel gewinkel of gekook daar had ik geen tijd voor!En als ik nog traiteur moet afhalen als winkel(werk)sluit dan zijn de andere normaal gezien reeds allemaal dicht!Zondagopening enzv!Al was de hele stad gesloten dan waren wij soms als enige open!Woorden van baas!dan draaien we als enige omzet!

Loopt wel geen kat in straat dan,hé!

Bij ons staat kerst dus in teken van kaarsjes,gewoon gezellig iedereen eet wat hij graag lust en dan kijken naar echte kerstfilmpjes,van de kerstman en zijn rendieren!De kinderen ...die hoor je dan niet meer en die ...geloven dan ook weer volledig in de kerstman...trouwens ik mischien ook weer!

En als ik extra handjes krijg deze kerst is hij weer helemaal in!Santa is Back!

En de rundstong die Ellen met Kerst zo zalig verorberde heeft ook afgedaan want een tijdje geleden keek ze mij wat angstig aan en zei...

mama...dit komt toch niet echt uit de mond van een koe,hé?Liselotte begon smakelijk te lachen en ik wist niet goed wat te zeggen want liegen doe je niet ,zeker niet tegen Ellen want het is al zo moeilijk voor haar allemaal!Maar ze eet al zo moeilijk,dus ben ik altijd blij als ze dan iets wel kan eten!Ik heb dus gezegd dat het inderdaad is zoals het heet,maar dat de smaak en het gevoel ervan niet verandert!heb het sindsdien niet meer durven klaarmaken en dit terwijl ze er echt hopen van eet!zal dit binnenkort es uittesten en dan komt...Vervolg!Laat zeker nog vervolg weten,hahaha!

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2007 om 17:52
Herinnert me aan het rendierhoofdje. Misschien dat ik die nog moet maken voor aan de deur (zo'n heel klein koppie). Moet hem trouwens wel eerst weer opzoeken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.452 seconden.
Lang Yarns