Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

flink geld verdienen met restjes?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: flink geld verdienen met restjes?
    Posted: 11 Oktober 2015 om 17:36
Ik zag deze poncho op Pinterest toen ik op zoek was naar ideetjes voor een poncho. 

375 dollar!!
Dit simpele exemplaar staat op Etsy waar er waanzinnig veel geld voor gevraagd wordt, 375 Dollar!! Wanneer ik de reviews moet geloven verkoopt ze nog redelijk wat, ook op bestelling.

Ben ik de enige die het waanzinnig veel geld vind voor 2 rechte lappen van restgarens met wat spaarzame franjes?


Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 17:59
Het brengt ons op ideeën. Ik heb wel ergens in een boek een restjeskleed. Het is maar wat een gek er voor geeft.

Maar wie zegt dat de reviews van vreempies komen? Misschien schrijft haar hele familie ze.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 18:02
En niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Maar ik denk wel dat ze in Amerika wat makkelijker de portemonaie trekken voor zoiets dan hier in ons nuchtere Nederland. Maar om zo van je restjes af te komen, is de helft van het bedrag ook al leuk ;)
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 18:12
en bij de frennekes zijn er zelfs restjes (lees afknipsels) bij van andere projecten, want ik zie er al een paar waar nog geen rij van in die poncho zit.

Ik vind het ook te gek om los te lopen om zoveel geld te betalen voor (en ik denk) 1 rechte lap die niet breed genoeg is (want ze moet haar armen intrekken) en die, als het te zwaar wordt, te splitsen in twee in een gewone altijd rechtbreien steek.


Wie wil : ik heb hier nog wel draden liggen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 18:30
volgens mij zijn de sliertjes gemaakt van de aan en afhechtdraadjes, dus nix instoppen maar een franje van maken!
zou willen dat ik iedere maand een ''gek'' vond die zon ding zou willen gaan kopen
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 21:01
Ach ja het is een grappig ding om te zien wel maar ik maak m zelf wel voor dat bedrag hihi
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2015 om 21:08
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Ben ik de enige die het waanzinnig veel geld vind voor 2 rechte lappen van restgarens met wat spaarzame franjes? 

Ha-ha... doet me denken aan een enorm effen blauw geverfd schilderij op een tentoonstelling. Het schilderij heette "Blauw" en er stond een bedrag van dik 4 cijfers onder. Inderdaad, wat de gek er voor geeft. 

Maar het idee op zich vind ik wel leuk. Ik verwerk veel restjes zowel wat wol als lapjes aangaat. Alleen besteed ik het aan meer praktische kleding. Als de wol van deze lappen uitrekt, struikel je erover. LOL  
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2015 om 13:41
Dat vinden wij veel geld, maar.........................als er iemand komt voor een kapotte wasmachine, kachel o.i.d.  zijn er al voorrijkosten en dan is rond de 40-50 euro per uur is niets, dus waarom mag er dan aan  handwerk geen prijskaartje hangen? We moeten dat meer waarderen. De personen die dat waarderen doen dat kennelijk.

Dit is mijn gedachten daarover hoor, al begrijp ik je reactie wel.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2015 om 15:38
Aan handwerk mag er zeker een prijskaartje hangen. Maar het gedacht bij ons (handwerkende hobbydozen) is dat geef ik er nooit of jamais aan uit bijna 250 euro voor iets dat met overschotten is gemaakt, omdat wij dat bijna allemaal zelf kunnen maken (en zelfs van hele bollen).

Een naaister gaat ook geen 200 euro uitgeven voor een rokje dat ze zelf kan maken en vindt dat waarschijnlijk ook absurde bedragen dan.

Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2015 om 23:07
Juist Bep gewoon omdat je het zelf kan maken en een laptop vind ik ook een knap stukje werk en daar geef ik t weer wel aan uit lol
Want ik weet me god niet hoe ik dat moet haken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2015 om 23:38
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2015 om 11:09
Wat jij allemaal vind Bep. Maar hij is wel leuk. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2015 om 11:19
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Wat jij allemaal vind Bep. Maar hij is wel leuk. 
Ik vind Bep ook echt uitzonderlijk op dat vlak Thumbs Up
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2015 om 11:56
ah maar dat is heel simpel hoor. Als goegel niet direkt wil geven wat ik wil dan dreig ik ermee om naar de bibliotheek te gaan dat ik het daar rapper zal gevonden hebben dan en dan geeft hij zich gewonnen.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2015 om 12:01
Wat een geld voor zo'n poncho, hij is cool, eerlijk is eerlijk.
Ik heb nog restjes genoeg, dusse....ik haak wel.
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2015 om 19:03
Originally posted by MaaikeA MaaikeA wrote:

Dat vinden wij veel geld, maar.........................als er iemand komt voor een kapotte wasmachine, kachel o.i.d.  zijn er al voorrijkosten en dan is rond de 40-50 euro per uur is niets, dus waarom mag er dan aan  handwerk geen prijskaartje hangen? We moeten dat meer waarderen. De personen die dat waarderen doen dat kennelijk.

Dit is mijn gedachten daarover hoor, al begrijp ik je reactie wel.

Je hebt gelijk MaaikeA, maar voor dat geld verwacht ik dan wel echt vakwerk, ook al zou ik niet zelf kunnen breien of haken, hoe leuk ik de poncho ook vind.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2015 om 09:48
Ik denk dat zij volledige uurloon in de prijs heeft zitten
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2015 om 11:13
Hoi Marie-Louise, dit kunnen wij natuurlijk zelf ook wel maken en voor dat geld? Echt niet. Alle restjes bij elkaar zoeken en beginnen; en dan ook nog niet de draadjes ingestopt (maar ja dat is natuurlijk voor het effect!).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2015 om 12:44
Ik zou hem iets korter maken, anders trap je er aldoor op en dat is zonde van je werk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2015 om 12:52
maar ik denk dat die expres zo lang is gemaakt. Je kan nog juist zien dat ze haar voet terug op de grond gaat zetten. Op de achterkant zal er waarschijnlijk een bruine streep zitten, waar je je schoenen kan aan proper maken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.518 seconden.
Lang Yarns