Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Flippers.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Flippers.
    Posted: 05 Mei 2012 om 15:06
Hallo vraagbaak!
Ik ben bezig met de voorvinnen van mijn zeehond, maar ik kom er niet lekker uit.
Kan iemand me een zetje in de goede richting geven? Het patroon is in het engels en ziet er zo uit:

Rnd 1 (RS): Sc in second ch from hook and next 3 ch, 3 sc in last ch, on opposite side of ch work 3 sc, 2 sc in next ch – 12 sc.
Rnd 2: 2 sc in next sc, sc in each of next 3 sc, 2 sc in each of next 3 sc, sc in each of next 3 sc, 2 sc in each of last 2 sc –18 sc.
Rnd 3: Sc in each sc around.
Rnd 4: [Sc in next 2 sc, 2 sc in next sc] around – 24 sc. Rnds 5‐11: Sc in each sc around.
Rnd 12: [Sc in each of next 6 sc, dec over next 2 sc] around – 21 sc.
Rnd 13: Sc in each sc around.
Rnd 14: [Sc in each of next 5 sc, dec over next 2 sc] around – 18 sc.
Rnds 15‐18: Sc in each sc around. Fasten off. Stuff very lightly. Form paws by back stitching 1" deep at end of flipper 3 times, evenly spaced. Hold Rnd 18 flat and sew in place. 

Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 16:04
Waar loop je vast bij dit patroon?

Volgens mij begin je met een lossenketting. Vervolgens ga je haken in de beginlossen. Eerst aan de 'goede' kant. Dan 3 vasten in de laatste losse van de ketting, en dan ga je verder aan de achterkant van de lossenketting. Je haakt dus eigenlijk dubbel in elke losse. Als je het eerste rondje dan hebt afgemaakt, heb je een ovaalvorm. Vervolgens haak je gewoon rondom verder.

Kom je er zo uit, of snap je iets anders niet?

Groet,
Simone
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 17:54
Ik loop eigelijk direct al vast. Inderdaad, het begin is 6 losse. Maar dan.. Ik maak dan 3 vaste in de 3 vaste van de vorige tour, dan 3 vaste in de laatste vaste in dan aan de andere kant van de losse van de eerste tour verder te gaan. Her en der wordt ietwat gefoetelt om aan de 12 steken te komen :-)
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 18:22
In de 6 lossen haak je:
v in de 2e losse, v in de volgende 3 lossen, 3v in laatste losse. Dan aan de andere kant van de lossenketting: v in eerste 3 lossen, 2v in laatste losse. In totaal heb je dan 12 vasten.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns