|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Jaccie ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 10 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 45 |
![]() Posted: 21 November 2009 om 17:57 |
Na mijn vorige, lekker makkelijke, trui ben ik nu
begonnen aan een wat moeilijker project. En wel een drops trui, patroon nummer 117-18. Hier staan wat steken in het telpatroon waar ik onzeker over ben. ![]() Bobbel:Hoe brei ik steken in dezelfde steek? Is dat echt zo simpel door niet af te laten glijden maar dezelfde steek nogmaals te doen? (is er ergens een filmpje van deze techniek? )De tricot snap ik maar dan, 1 st afhalen: is dat de steek naar de andere naald brengen zonder hem te breien? Volgens mij snap ik die afgehaalde st overh. wel. (dezelfde manier als afkanten over de steek daarna.) Het meerderen in dit patroon gebeurd alleen met een omslag? (dus niet meerderen door een steek dubbel te breien?) een na laatste symbooltje: samen achter in de steek breien. Hoe doe ik dat? Volgens mij moet de rest wel lukken. En anders brul ik gewoon opnieuw ![]() |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-glossary Hier staan wel wat filmpjes,het is alleen engels. Je kan een bobbel maken,door een tseek te breien,niet af laten glijden,een omslag en nog een steek te breien,dan drie toeren over deze drie steken. Een steek afhalen is een steek,niet breien,maar overzetten naar je rechternaald,dan een steek breien,bij jouw tekentje,dus twee samenbreien en dan de afgehaalde steek er overheen halen.lijkt op afkanten. meerderen kan door een omslag,je krijgt dan gaatjes. het laatste symbooltje,is de naald ,achter de linkernaald insteken,dus aan de achterkant van de steken,en dan twee tegelijk,je krijgt dan een gedraaide steek. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Succes. |
|
![]() |
|
Jaccie ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 10 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 45 |
![]() |
Bedankt Corry, moet me wel gaan lukken na jouw uitleg. Ik
meld me terug hier als ik het eerste motief af is om te vertellen of het me gelukt is of om meer vragen te stellen. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Help! Wat ik al vreesde, ik kom niet uit die bobbel. die
3 steken snap ik. Dan staat er: 3 nld tricots heen en weer over deze 3 st. Hier loop ik vast ondanks mijn grote mond dat ik de tricots wel snapte. Moet ik de naald eerst helemaal af breien en dan op die manier 3 hele naalden tricotsteek breien over de bobbel? Zo ja, hoe moet ik de rest van het patroon dan lezen want in de volgende regel staat de bobbel niet meer genoemd. Of moet ik na die 3 steken gelijk mijn breiwerk omdraaien en dan gelijk 3x heen en weer over die 3 steken? Het laatste snap ik ook wel. Het is dus echt die 3 nlden tricots heen en weer die ik niet snap. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Als je de drie steken hebt,keer je om,dan deze drie averecht breien,keren ,weer drie recht,keren,drie averecht,en dan de eesrte steek naar je rechternaald,twee samenbreien,en de afgehaalde steek eroverheen halen.Er blijft dus van die drie weer een steek over.Daarna ga je pas verder met de rest van de naald. je hebt dus nu een bobbel,en gewoon weer een steek. |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |