Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendaar word je toch kwaad van

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: daar word je toch kwaad van
    Posted: 07 Januari 2010 om 11:58
ik was net op marktplaats aan het snuffelen, en toen zag een patroon van renske te koop staan dat zij gratis geeft. ik heb het natuurlijk gelijk gemaild naar renske. maar dit is echt niet normaal.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2010 om 12:23
Oja, wat je ook vaak ziet is dat ze patronen uit een oud brei- of haakboekje per stuk verkopen voor € 1,50 en dan doormailen, zodat ze enorm winst maken op een boek dat op markplaats eigenlijk niet meer opbrengt dan 1 x € 1,50. Ik had ook al Andrea Kreativ poppenpatronen op cd gezien op marktplaats uit bladen die je nog steeds kunt bestellen. Wij geven die patronen hier op de site gratis aan elkaar, dáár zitten ze er goudgeld aan te verdienen.

Wat ik wel leuk vind is als mensen zelf patronen ontwerpen dat ze die dan op internet kunnen verkopen. Je bereikt een veel groter publiek dan vroeger met raamadvertenties.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2010 om 13:17
Groot gelijk Tammie, ik ben er ook een keer ingetrapt met een borduurpatroon. En toen ik het binnen kreeg was het zo goed als onleesbaar, zo vaak was het herhaald.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2010 om 15:49
Goed gedaan Tammie!
Wat te denken van die oude (hema) breiboeken, staan voor 4.50 euro erop terwijl je een nieuw drops breiboek voor 1.25 hebt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2010 om 20:23
En bovendien is de kleding heel erg uit de mode. Zo erg dat het volgens mij nooit meer inkomt. Ik vraag me af of het verkoopt. Maar kennelijk zo af en toe toch. Want anders zouden ze het toch niet doen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 11:18
Clara, ik heb de laatste tijd een heleboel Hemaboeken aangeschaft, de meeste voor € 1,50, omdat ik naar een bepaalde steek zocht. Je hebt gelijk, dat sommige verkopers denken dat ze antiquair zijn met hun hoge prijzen. Maar in die boeken staan de meest leuke inbreipatronen en aparte reliefsteken en Ierse truien. De kapsels en makeup zijn niet helemaal van deze tijd, maar dat is juist lekker lachen. En sommige fotomodellen zijn zangers en acteurs uit die jaren. B.v. The brotherhood of men, die het songfestival wonnen met Save your kisses for me, Willeke Alberti en Jeroen Krabbe, Onedinlinefiguren, Spooky en Sue. Voeltballers die toen vedettes waren.

Overigens heb ik mijn steek gevonden in een Hemaboek uit 1981, de wafeldoeksteek, dus nu stop ik met Hemaatjes verzamelen, maar ik ben blij met de boeken die ik nu heb verworven.

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 15:34

Dus jij bent degene die die boeken koopt Nee hoor ik begrijp het wel. Ik heb zelf ook via marktplaats een paar boeken aangeschaft die ik leuk vond en echt wilde hebben. Maar er staan zoveel boeken in met puur enkel en alleen truien en vesten die qua model helemaal oud zijn. Door kapsels en kleuren kan ik nog wel heen kijken. Maar sommige modellen. Bovendien kan ik er helemaal naast zitten hoor. pas op de markt zag ik truien met vlakken in verschillende kleuren en verschillende soorten garen. Ik heb hier een paar oude boeken liggen met zulk soort patronen er in. Het is dus weer degelijk in aan het komen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2010 om 20:20
Soms staan ze in de kringloopwinkel, in Twello meer dan in Apeldoorn. Wat ik wel een paar keer had, was dat ik een bod deed op een boek waar nog niemand 14 dagenlang op had geboden, maar zodra ik een bedrag noemde, kreeg ik gelijk twee rivalen. De ene keer bood ik dan hoger tot het me te ver ging en ik mezelf verwijderde en dan zaten zij met een hoog bedrag, maar een andere won ik, echter voor een hoger bedrag dan mij lief was. Ik kan in ieder geval voorlopig vooruit met moderne boeken met truien en oubollige boeken met aparte steken daarvoor.

Ik heb op marktplaatrs ook diverse 3 suisses boeken gekocht over restjes wol, daar staan allerlei leuke dingen in, huishoudelijke spullen, knuffels, sokken, mutsen, poppenkleren

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2010 om 01:47

Magtelt, zoek je nog bepaalde hemaboeken? Ik heb er geloof ik nog een paar liggen, zal ze eens voor je scannen, de voorkanten.

Je kunt er idd soms net even die steek in vinden die je zoekt, ik vind zelf dat de patronen niet goed meer passen bij de mensen of kinderen van nu, alles is te smal lijkt wel. Zelfs de kindermaten waarvan de kinderen echt niet te dik zijn of ook maar iets aan overgewicht hebben.

Maar goed, het is belachelijk om op marktplaats zoveel geld te vrsagen voor die boeken. SLaat nergens op. Of een patroon te verkopen wat je niet kunt lezen.

All you need is love.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2010 om 09:20
@Tammie ; bedoel je die hond ?? DiIe heb ik al twee keer ofzo bij Marktplaats gemeld, maar ze halen hem niet weg. Of effe, en dan komt hij weer terug. ZO smerig gewoon. Ik heb er ook wel eens een patroon van mezelf gevonden, en dat is op mijn verzoek wel meteen verwijderd, maar sommige mensen worden echt totaal niet door enig fatsoen tegengehouden, en marktplaats 'modereert' eigenlijk maar matig. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2010 om 09:43
Nee hoor, Meia, ik begon met 2 zomerboeken en nu heb ik er een stuk of 15 staan. Ton vroeg al of ik ze verzamel. Ja, net als hij Kuifjes verzamelt. Alleen zijn daar altijd nog meer van. Dan is de inhoud wel hetzelfde maar de voor- of achterkant verschilt. En hij wil ze in diverse talen hebben. Dan is mijn Hemaplankje nog bescheiden. Ik heb nog niet naar de maten gekeken, het ging mij om de steken. Ik dacht in paars en lila vierkantjes te maken met allerlei reliëfsteken en daar dan een babydekentje van de maken. Als de achterkant er gek uitziet koop ik wel dunne fleece als voering.

wat rozengeur.
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2010 om 16:29
Waar vinden jullie die dingen altijd? Het is hier al eens vaker gemeld en dan wil ik - nieuwsgierig aagje - dat ook wel eens zien dat mensen zoiets durven, maar ik vind dat echt nooit.
Groetjes

Nathalie
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2010 om 17:57

Hoi Nathalie

Je gaat naar marktplaats, links staat een lange rij met onderwerpen.

dan klink je hobby en vrije tijd aan.

Dan kom je weer in een ander scherm.Daar klikt je

breien en breimachines aan..Dan kan je daar zoeken naar de boeken.

en nog veel meer.

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2010 om 19:55
En dan vliegt je geld van je rekening weg.

Je kunt ook kijken bij Boeken en dan bij het onderwerp Hobby en vrije tijd.

Dan gaat het nog harder.

wat rozengeur.
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2010 om 21:33
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

@Tammie ; bedoel je die hond ?? DiIe heb ik al twee keer ofzo bij Marktplaats gemeld, maar ze halen hem niet weg. Of effe, en dan komt hij weer terug. ZO smerig gewoon. Ik heb er ook wel eens een patroon van mezelf gevonden, en dat is op mijn verzoek wel meteen verwijderd, maar sommige mensen worden echt totaal niet door enig fatsoen tegengehouden, en marktplaats 'modereert' eigenlijk maar matig. 

ja die bedoel ik. maar goed ik heb gedaan wat ik kon.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns