Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloteneven klagen! + grannysquare?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: even klagen! + grannysquare?
    Posted: 22 Februari 2010 om 13:25
De buurvrouw heeft der muziek altijd zo hard aanstaan.. pfff.. En ook nog verschrikkelijke muziek, kan niet begrijpen dat ze er zelf niet eens klaar mee is.. . Anyway, hoe weet ik nou of muziek echt te hard is? Wanneer is zo'n klacht gegrond? Het is ook niet echt de muziek, het is meer het gedreun wat boven de tv uitkomt en het helpt niet echt met de hoofdpijn die ik heb. Nu is ze in ieder geval zelf rustig, normaal schreeuwt ze ook nog heel hard mee met de muziek. Ik snap best dat mensen dat soms nodig hebben, maar iedere dag...
Edit: OEF! Buurvrouw is eindelijk weg, misschien boodschappen doen, de rust is wedergekeerd. Nu snel mijn werk afmaken, dan kan buurvrouw vanavond zo hard muziek luisteren als ze wil..

Verder haak ik een grannysquare deken, maar dan zeg maar een grote granny square. Dus waar je normaal stopt na 3 toeren bijv, en dan heel veel lapjes maakt en aan elkaar zet, haak ik er steeds weer een toer met stokjes omheen. Nu vind ik de gaatjes eigenlijk te groot, de deken wordt wel heel mooi, maar krijg niet het idee van een knusse deken?? Hoe haken jullie dat? Deze krijgt de kat maar als ie af is, katten vinden dat niet erg denk ik.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 13:30
Al had je hem niet voor de kat bestemd, dan had die hem toch wel ingepikt. Misschien kun je de volgende in halve stokjes haken of met harige wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 13:33
Hihi, ja zo zijn katten he.. En het mooie mandje dat je helemaal voor ze klaarmaakt, nee, daar gaan ze niet in, maar wel lekker op je tas waar je geen haren op wilt hebben . Maar kat woont helaas niet bij mij, maar bij mijn vriend, maar is wel mijn kat.

Maar Magtelt, hoe doe jij het dan? Want ik heb zeg maar 3 lossen bij de hoeken steeds.. En in het midden gewoon 2 lossen steeds..
Kan ik ook bijv. bij de hoeken 1 losse doen? Ik ben bang dat het dan niet meer zo vierkant lijkt, ofzo.. Ik kan ook niet echt een goed patroon vinden van wat ik wil.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 18:37
De katten zullen blij zijn met dat deken ,en spreek je buurvrouw eens aan over haar muziek
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 20:51

met je deken kan ik je niet helpen, ik doe het ook zoals jij  (denk ik toch, ik probeer het me visueel voorte stellen...)

is die buurvrouw een beetje bereid tot een normaal gesprekje denk je? dan misschien toch eens proberen of je er samen uitkomt... Lijkt me vreselijk zo'n harde muziek en dan nog dat zingen erbij...

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 02:15

Ik zou als ik jou was toch eens met de buurvrouw gaan praten, als ze heel graag luide muziek draait om mee te kunnen galmen een tijd afspreken dat jij zo druk met iets anders bezig bent(stofzuigen) dat je er haast geen last van hebt en dat ze anders een koptelefoon opdoet en niet meezingt( want dat is nog erger dan luide muziek)

Mijn buurvrouw is doof, en dan hoor ik haar tv soms heel hard. Via het balkon ook nog. Er zit een lift tussen ook nog eens.

Daar heb je tegennwoordig hele mooie koptelefoons voor. Die krijg je vaak ook nog vergoed.

Het is heel irritant maar ik zou proberen het even bespreekbaar te maken.

Weet je wat ik ooit heb gedaan? Op onze flat woonde een man die altijd de muziek heel luid had, dan zat ie op zijn balkon, zat ik bij mijn ouders op de andere flat, ook buiten en dan hoorde je die muziek hè.

Ik de telefoon gepakt, zijn nummer gebeld, dan ging hij naar binnen, zette eerst de muziek uit en op het moment dat hij de telefoon oppakte hing ik op.

Ik zat toen met mijn vader en mijn zwager buiten en we hadden dikke pret.
Hij weer de muziek luid, en naar buiten. Ik weer bellen, Hij weer naar binnen muziek zacht, en hup ik weer neerleggen. Dat heeft zo een keer of 4 a 5 gespeeld en toen bleef de muziek zacht. Nooit meer luide muziek gehoord die zomer. Hij heeft nooit geweten dat ik dat was( had ook geen nummermelder trouwens!) Maar dan kun je nog *31* draaien he.

Tja dit werkte toen maar dat zal met je buurvrouw misschien niet gaan.

Wat je deken betreft. 1 losse is misschien best genoeg als je dan maar genoeg stokjes hebt in de hoeken. In ieder geval 3, 1losse en 3 stokjes.

Kun je een foto plaatsen van die deken? Kunnen we even meekijken.

All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 10:52
Of de lossen op de hoek "oplossen" door i.p.v. die 3 lossen een losse, een stokje en een losse te doen en dan die hoekstokjes op elkaar en niet in de lossenketting. Jemig ik heb 6 keer losse gezegd. Nu dus 7 x.

wat rozengeur.
Back to Top
pleun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 12:32
Hoi Caelum

Ik heb zojuist een babydeken gehaakt met het patroon van Drops Het nummer is 120-59
Dit is een klein vierkantje wat ik heb doorgehaakt. De gaatjes zijn veel kleiner dan de standaard Granny.

Zie foto:
[/IMG]
Back to Top
pleun View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 13:06
Nog een keer

[/IMG]
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 17:56
O wat mooi.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns