Strandtas van zpaghetti |
Reageer ![]() |
Autheur | |
teigetje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Maart 2010 om 08:41 |
Beste dames, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben bezig met het haken van de tas Ligure, maar hij komt er niet uit te zien zoals op het plaatje. Stap 1: de bodem. Je begint met het maken van een schuifknoop. Daarna zet je een aantal lossen op. Deze steek wordt ook wel kettingsteek genoemd. Dit wordt de bodem van het tasje. Het aantal lossen dat benodigd is voor de bodem van het tasje zal ca 20 tot 22 zijn om tot een bodem van ca 36 cm te komen. Dan maak je de eerste vaste zoals in de bovenstaande afbeelding staat. Hiermee ga je in iedere steek door totdat je bij de eerste losse aangekomen bent. In deze eerste losse maak je 3 vasten in dezelfde steek zodat je een rondje maakt en aan de andere zijde van de losse verder kunt gaan. Daarna ga je door totdat je helemaal rondgegaan bent. Dit is de bodem van het tasje. Alvast heel erg bedankt |
|
![]() |
|
Cora Z ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 Juli 2008 Status: Offline Points: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoi, ik heb naar het patroon/foto gekeken....misschien haak je te los? en krijg je daardoor een lap, ipv dat hij omhoog gaat.
en als je het probeert te haken, zonder te meerderen, zodat je een rechte tas krijgt? lukt dat wel? dan kan je later nog meerderen, zodat hij toch uit loopt..... iets anders zou ik ook niet weten.... doej, Cora ![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
|
teigetje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14 |
Iemand toch nog tips? Ik heb Kim nu al 3 keer gemaild, maar ze reageert gewoonweg niet.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Heb je aan de andere kant van de bodem ook 3 vasten in de laatse steek gemaakt?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
geagea ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1 |
Hoi allemaal.
Zou graag een spaghetti tas willen haken wat voor haaksteek moet ik gebruiken . En zou ook graag een stevige tas willen in ieder geval met een stevige bodem zodat je hem zo neer kan zetten en dat de tas niet omvalt. Iemand misschien een idee. Alvast bedankt iedereen voor de moeite. Gr Gea |
|
schultehof
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Misschien zijn de zpagettiboekjes in de bieb te leen?
Zo te horen is het een moeilijk materiaal, dus met een gewoon patroon met dikke wol, zal het wel niet lukken. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |