|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Lautje2207 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 22 |
![]() Posted: 13 Juli 2010 om 11:25 |
Beste allemaal, Zoals ik in mijn voorsteltopic vertelde ben ik begonnen met haken. Echter vind ik het best nog wel lastig en raak ik snel 'de draad' kwijt ( ook na veel oefenen en uithalen). Heeft iemand hier tips voor me of een patroon dat makkelijk is om mee te beginnen en waardoor ik het enigzins zou kunnen leren? Alvast bedankt! |
|
![]() |
|
breinaald ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2880 |
![]() |
probeer een simpele pannenlap als die wat scheef word is het niet zo erg en je ziet toch dat je al iets gemaakt hebt |
|
![]() |
|
Jolanda_25 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 153 |
![]() |
Probeer anders eerst eens wat vierkantjes te haken. Dan kun je het keren redelijk goed oefenen en je kan verschillende steken proberen. Succes! |
|
Groetjes Jolanda
|
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
ik heb wel een boekje, met beestjes misschien vind je dat leuk? Het is in het nl stuur me maar een mailtje (staat bij msn) dan stuur ik het naar je terug.
Hier is trouwens ook een leuke leeuw : http://www.libelle.be/lib/creatief/3870/brullende_leeuw_om_z elf_te_maken_pluchen_leeuw.html Groetjes Marije |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Je kunt tasjes haken in vasten, halve stokjes en stokjes. Eerst maak je een kartonnen voorbeeld van hoe groot je het wilt hebben, daar teken je dan op waar de flap komt en hoe je die wilt maken, recht of met een punt. En dan haak je een ketting van lossen, zo groot als de onderkant en daarop de steken die je wilt oefenen. Tweemaal zolang als het voorbeeld plus nog wat toeren voor de flap. Dan vouw je de tas in elkaar, naait of haakt de zijkanten vast, haak, punnik of draai een koordje en klaar is de tas. Je kunt met dit tasje oefenen met strepen, moelijkere steken enz.
En de tasjes kun je kado geven, als cadeauverpakking gebruiken of naar Chrisje sturen voor de Kerstmarkt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
tikoes ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
![]() |
Misschien een idee om in een beginnersboekje te starten. Dan leer je stap voor stap de technieken etc. Ook in oude Ariadnes staan haaklessen.
Veel succes. |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
Laura, ik heb wat voor je gevonden!
http://www.jessica-tromp.nl/hakenlerenhaaklessen.htm Aan de linkerkant van de pagina staan nog veel meer dingen! Veel succes! |
|
![]() |
|
repa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 05 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 234 |
![]() |
Laura, ik heb het hele haken van youtube geleerd. Met de naald in mijn hand zat ik achter de computer...
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
morgenster ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 25 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 326 |
![]() |
Hallo Laura, Ik had ook al een tijd niet gehaakt, brei meestal. En ik ben maar begonnen met patronen uit het boekje vrolijke beestjes haken. Je gebruikt hier alleen lossen en vasten. Niet moeilijk en erg leuk. Groetjes morgenster |
|
morgenster
|
|
![]() |
|
tikoes ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
![]() |
Ik weet niet meer hoe ik haken heb geleerd, ik weet wel dat ik de afgelopen jaren veel bij heb geleerd en nu ook van engelse patronen kan haken. Het forum stimuleert me echt wel
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |