Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNiet om het een of ander......

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Niet om het een of ander......
    Posted: 10 September 2010 om 11:14
.......Ik wil ook niet zeuren of vervelend doen en al helemaal geen grote discussie tot stand brengen, maar soms lijkt het wel alsof er om alles gevraagd wordt, voordat er zelf gezocht wordt naar patroontjes.

Er zijn via de zoekfunctie op dit forum en op internet zó veel gratis patroontjes te vinden! Toegegeven ze zijn dan wel vaak in het Engels, maar dat is voor de meesten geen probleem volgens mij.

Natuurlijk, ik ben ook geen heilige en vraag ook wel eens om iets. Maar probeer wel eerst zelf te zoeken.

Niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen (ik doel niet op iemand speciaal), maar wilde het even kwijt......
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 11:33
Dat denk jij niet alleen dat vind ik ook
Back to Top
Margje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 12:23

Ben het volkomen met je eens.

Margje

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 12:39
Ik ook. Ik kies dan wat ik wil doen met zo een berichtje: wel geven, niet geven en negeren, of de bal terug geven op een nette manier; ligt ook aan het gevraagde patroon.

Net als met een tv...........er zit een knop op
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 12:48

hoi,

ik voel me als nieuwkomer toch ook een beetje aangesproken al voelt het niet negatief hoor en snap ik de intentie heel goed, maar wil wel even reageren...als je net begint weet je vaak al niet hoe en waar te beginnen,door de links en reacties die je krijgt verzamel je een hoop sites waar je idd zelf kunt gaan zoeken en downloaden en/of opslaan. (en weer andere vooruit kunt helpen!)

Wat je vooral met je berichtje bedoelt,denk ik, is dat er veel mensen gauw wat patronen opvragen,opslaan en vervolgens niets meer van zichzelf laten horen op het forum...en dat is inderdaad erg jammer,en ook zeker niet de bedoeling maar wel onvermijdelijk denk ik. Denk dat je aan de manier waarop iets gevraagd wordt al vaak het e.e.a. op kunt maken en niemand die je dan dwingt om daar op te reageren,toch?!

Maar euh....ga verder met waar het uiteindelijk allemaal om draait....werk aan de wol!

Groetjes,smimske

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:04
Zoals ik al schreef, spreek ik niemand aan. Ook niet de nieuwkomers.
Zelf ben ik ook pas een half jaar actief op dit forum (zo kort pas...., het lijkt toch al veel langer!!!) .

Maar ik bedoel, typ alleen maar eens crochet pattern (+ een onderwerp dat je wilt haken) in bij Google en je krijgt al zo veel links. Bijvoorbeeld die van crochetpatterncentral.com. Voor een beginnende haker is dat net een snoepwinkel. Een vertaallijst erbij en je kunt aan de slag.

Het gaat me eigenlijk niet eens om mensen die iets vragen en verder nooit meer iets van zich laten horen. Maar meer om mensen die de moeite niet nemen zelf te zoeken en het makkelijk vinden als een ander dat doet......

En inderdaad, je hoeft niet te reageren.....
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:18
zal daar eens gaan snoepn,dan. Voel me ook absoluut niet aangesproken en al helemaal niet beledigt ofzo,maar snap ook ergens wel dat dit een makkelijke manier is en dat dat niet altijd eerlijk is voor degene die er wel moeite voor doen!
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:22
Gelukkig wordt er gesnapt wat er bedoelt wordt met het berichtje van Monique

We willen niemand beledigen hier of aanspreken; dat is gelukkig duidelijk
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:26
ja hoor!!(tenminste voor mij wel) enne die site die genoemd wordt...ik kende hem nog niet,maar das geen snoepwinkel maar een waar PARADIJS!!
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:44
Ben blij dat je het zo opvat Smimske!

En als je je nog eens verveelt....Hier staat de brei variant. En hier nog wat om te haken.
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:49
Ben het helemaal met je eens hoor Monique.
Mijn lijfspreuk is dan ook: google is your best friend
Nou weet ik wel dat niet iedereen zo bedreven is op het internet, maar krijg soms echt het idee dat het makkelijker is om een ander voor je te laten zoeken dan het zelf te doen.
Waar ik me aan erger is aan mensen die niet eens de moeite nemen om zich voor te stellen en dan gelijk al om van alles gaan vragen.
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:50

Ook ik voel wel een beetje waar de schoen wrikt. Ik ben bang dat ik de oorzaak van dit verhaaltje ben. Maar ik heb het niet verkeerd bedoelt. Ik heb namelijk al een aantal patronen van de site geplukt maar ben nu op zoek naar een aantal patronen mbt tot een bruiloft die ik dus echt niet kon vinden. Bv een kouseband en een peper en zoutstel en witte duiven.

Het was niet mijn bedoeling op hebberig en gemakzuchtig over te komen. In tegendeel. Graag zoek ik met anderen mee en deel ik de patronen. Via de site had ik al een aantal bruidspaartjes gevonden afgelopen tijd maar ik zoek nu juist de andere dingen die je er bij zou kunnen doen.

Nogmaals mijn excuus voor het verkeerd overkomen van mijn vraagje. Sorry

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 13:57
Nog één keer dan....... ik bedoel hier echt NIEMAND mee! Wil ook geen excuses en verontschuldigingen. Dat is echt niet nodig!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 15:37
Ik begreep het ook heel goed. Ik denk dat velen de zoekfunctie over het hoofd zien. Daar kun je al veel op vinden of je ziet dat er eerder vraag naar is geweest.

Het stoort me trouwens heel niet als nieuwelingen een technische vraag hebben, alleen weet ik niet altijd het antwoord, bv die vraag over vlieseline bij gordijnen, ik had geen idee en er kwam ook geen antwoord. Ik hoop niet dat de vraagster gekwestst is, dit was gewoon te technisch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 19:08
Goed dat dit bericht geplaatst is. Neem het niet persoonlijk Mayolijn, je doet tenminste met het forum lekker actief mee.
Ik stoor me eraan dat er niet voorgesteld word en alleen maar hebben hebben hebben. Vervolgens zie je die mensen niet meer online en ook nooit een werkstuk van hun hand.
Als je zo graag alleen wil hebben zorg dat dat google je beste vriend wordt!

Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 20:16

Ik weet ook dat er niemand persoonlijk mee bedoeld wordt maar ook ik schrok even van het berichtje. Ik heb inmiddels best veel patroontjes gevraagd en gekregen. Ik ben daar dan ook erg dankbaar voor. Ik probeer ook zoveel mogelijk met google te vinden wat ik zoek. Maar omdat mijn engels nogal bagger is en ik het liefst toch nederlandse patronen heb vraag ik hier weleens een patroon.

Daarbij probeer ik ook patroontjes die ik heb te delen met anderen.

Maar ook ik snap eigenlijk best wel wat je bedoelt met je berichtje. Ik vind het ook niet fijn als iemand bij zijn eerste post al meteen om patronen vraagt. Je merkt ook wel meteen als iemand het niet zo bedoeld, diegene stelt zich eigenlijk meteen ook voor als je het meldt. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, het is waarschijnlijk wel een keer goed als het aangekaart wordt.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 September 2010 om 21:04
Hoe zijn wij hier allemaal terecht gekomen ? Doordat we op zoek waren naar een bepaald patroon. Ik heb er dus helemaal geen moeite mee als mensen zich voorstellen en onmiddellijk naar een patroontje vragen. Wij zijn immers allemaal vanaf nul begonnen.

Als er vroeger een foto bij creaties verscheen werd er nooit naar een patroon gevraagd voordat het aangeboden werd. Nu worden die mensen onmiddellijk bestookt langs alle kanten. Maar men mag niet vergeten dat sommige patronen niet mogen rondgedeeld worden omwille van copyright.

Waar ik het dan wel moeilijk mee heb is dat sommige leden, die bijv. beweren dat ze niet kunnen haken, ook alle haakpatronen vragen. Of leden die bepaalde patronen die de laatste jaren al bijv. 3x aangeboden werden, die ook 3x gevraagd hebben.....

Dus wie iets bepaalds zoekt mag altijd rechtstreeks aan mij een patroon vragen :oud of nieuw lid

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 18:39

Is het niet zo dat de nieuwkes net patroontjes moeten vragen en/of zoeken?

Want hoe worden ze anders zo bezeten als wij?

Ja,mannekes...hoe meer je hebt...hoe meer je erbij wil.Patroontjes,wol enzv!!!!

Hahahahaha!!!!!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 September 2010 om 19:10
Ik heb daar ook gemengde gevoelens over. Soms ben ik geïrriteerd als iemand heel algemeen om patroontjes b.v. van knuffels vraagt en soms ben ik geïntrigeerd, omdat ik niet eens wist dat bepaalde patronen bestaan.

Die vraag om trouwartikelen bracht allerlei ideeën naar voren. Dus dat was een goeie, Mayolijn.

Ik wist een paar jaar geleden nog niet eens dat er patronen voor theeserviesjes, gebakjes e.d. waren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 September 2010 om 20:56
Ik ben zelf altijd heel erg blij met links naar.....
Dan kan ik het zelf opzoeken. Maar ja, als er dan
iets aangeboden wordt, ja dan.... wil ik toch zo graag!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns