Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenLangdurig project

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Langdurig project
    Posted: 23 Juni 2007 om 17:08

Okay dames (en evt. heren),

Ik ben begonnen aan mijn allereeste langdurende project deze week.

Twee boten (arken) met beesten. Alles doe ik met de hand op de ritssluitingen na. Ik heb ongeveer 4 weken voordat ze af moeten zijn i.v.m. de verjaardagen.

Nu al 2 nijlpaarden af, en begonnen aan twee krokodillen. Gaat redelijk vlot en ik heb goede hoop dat het in de smaak zal vallen.

Hoevaak hebben jullie al een langdurig project gedaan? Wat en waarom?

Groetjes, Yvonne
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 17:37
Vier weken ? Noem je dat langdurig ??
Het meest langdurige project waar ik ooit aan heb gewerkt is een tweepersoons sprei gehaakt van vissersgaren op haaknaald nummer twee. Ik ben er mee begonnen in 1995, en ik hoe nu eigenlijk alleen het randje nog.......
(Okee, het ligt al een aardig poosje stil. Het haken van de sprei zelf heeft, vierkantje voor vierkantje, een jaar of anderhalf geduurd).

Als ik in een week een tas afheb, ben ik helemaal blij. Maar ik heb dan ook niet alleen niet zo heel vele tijd om te haken, ik moet het vanwege chronische armklachten ernstig doseren.
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 17:45

Ik heb niet zoveel geduld om echt wat heel groots te haken. Petje af voor jou hoor!

Mijn 'langste' project tot op heden duurde 3 dagen.

Groetjes, Yvonne
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 18:20
Mijn enige langdurige project is ons huwelijk, 34 jaar, een hoop werk, hoor. Om het fris te houden. Je kunt het niet een poosje op zolder leggen voor een regenachtige dag. Als het om handwerken gaat verveelt iets me na een maandje, dan moet het echt wel af zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 19:22
middeleeuws tafereel. 25 poppetjes breien.
ben al paar maanden zoet maar dat komt door tijdgebrek
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 19:32

mijn langdurige project is net doorgeschoven naar mijn vriendin, whoehaaa!

Was al 20 jaar bezig aan een geborduurd tafellaken en daar moest ze zo om lachen dat ik het maar opgestuurd heb...

verder is het meeste hier ook wel klaar na een maand of zo...

Maar een kerststal is iets waar ik nog graag aan zou beginnen... (maar welke jaar ik ze zal kunnen gebruiken????)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 19:59
Nou, je begint met het kribje en Maria en Jozef, dan heb je het eerste jaar al een Kerstgroepje, dan de herder en de engel met een schaapje, het jaar daarop de os en de ezel, en als laatsten de drie koningen. Zo heb je elk jaar wat te doen en een uitgebreidere stal. Je kunt er ook een vriendinnenworkshop van maken en dan mag elke deelneemster een keer bij haar thuis de hele stal neerzetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 20:04

Tja, mijn probleem is eigenlijk altijd hetzelfde. Ik begin heel vlot met iets, maar het afmaken gaat moeilijker. Al moet ik zeggen, met de mooie patronen die ik nu heb, gaat het steeds beter. Mijn "langste project" was, maar is eigenlijk nog steeds, een trui voor mijn moeder. Begonnen ca. 5 jaar geleden (achterpand en mouwen zijn af, voorpand voor de helft). Waarschijnlijk maakt ze het nu zelf af.

Groetjes, Carla

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2007 om 09:07

Ik ben ook rustig een jaar met een trui of vest bezig, begin het ene jaar in een bepaald seizoen (altijd te laat) en krijg het dan niet af voor het einde van dat seizoen. Dan leg ik het op zij en ga het jaar erop vrolijk verder en maak het dan (meestal) af.

Maar het langste project is toch wel een borduurwerkje. Ben er ongeveer 6 jaar geleden mee begonnen, het grootste gedeelte is af. Maar toen had ik er opeens geen in meer in. De garens heb ik al voor ander dingen gebruikt dus als ik het nog eens af wil maken moet ik eerst nieuwe splijtgaren kopen.

Maar op dit moment bent ik zo in het breien, haken en spinnen, dat ik geen tijd hem om te borduren

odette
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2007 om 09:18

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Nou, je begint met het kribje en Maria en Jozef, dan heb je het eerste jaar al een Kerstgroepje, dan de herder en de engel met een schaapje, het jaar daarop de os en de ezel, en als laatsten de drie koningen. Zo heb je elk jaar wat te doen en een uitgebreidere stal. Je kunt er ook een vriendinnenworkshop van maken en dan mag elke deelneemster een keer bij haar thuis de hele stal neerzetten.

goed idee!  ik begin met de "belangrijkste" figuurtjes...

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2007 om 11:29

Heb twee schilderijen geborduurd, volle kruisjes DMC, 90x60 cm. "Landschap de Marne" en "de hoefsmid". Samen hebben ze ongeveer 5 jaar geduurd . In de periode dat ik mijn man verzorgde, kon ik toch bij hem in de buurt zijn.

Ook heb ik een tafelkleed om te borduren met ingevulde bloemen, kado gehad voor onze verloving in 1956, heb het afgewerkt in het ziekenhuis toen mijn oudste dochter geboren was in 1958.

Nu heb ik er een al 20 jaar onderhanden , ook helemaal invullen, maar borduur af en toe een paar bloemen, de naald vasthouden wordt steeds moeilijker.

Heb ondertussen ook nog wel wat andere dingen gedaan hoor !!!!!!!!!!

Tony

Antonia
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2007 om 17:14
zo tony dat is indrukwekkend hoor!
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2007 om 11:23

Een quilt maken duurt ook aardig lang ,het langst ben ik bezig geweest met een geborduurd schilderij met waddenbloemen, ong, 5 jaar

.wel tussendoor met andere dingen bezig geweest,nu heb ik daar minder geduld voor.

groetjes corry

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns