Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eindelijk weer een lichtpuntje

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marianneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Eindelijk weer een lichtpuntje
    Posted: 16 November 2010 om 17:57
Ben al een tijdje niet echt meer actief hier vanwege gezondheids redenen. Heb in het begin nog wel eens stukjes hier verteld over mijn klachten en de diagnose ME/ CVS en het onbegrip waar ik tegen aan bleef lopen. Heb een heel zware en emotionele periode gehad.
Maar vandaag eindelijk weer eens goed nieuws gehad, bedrijfsarts die zo moeilijk deed, rapportages en medische brieven van mijn eigen behandelaars volkomen negeerde en vond dat ik gewoon kon werken (geen idee waar ze dat vandaan haalt aangezien ik momenteel amper voor mezelf kan zorgen door de ME/ CVS) is eindelijk van mijn dossier afgehaald. Ik wordt weer gewoon ziek gemeld en ik mag ook de door mijzelf gekozen weg van behandeling onder begeleiding van het vermoeidheidcentrum Lelystad door blijven zetten. Bedrijfsarts wilde mij namelijk naar het Winnock sturen voor een intensief en zwaar revalidatie en reïntegratie programma omdat zij van mening is dat Lelystad niet erkend is, en zodoende dus ook de medische rapportage van daaruit niet volgens haar.
Gelukkig heeft mijn werkgever het voor me opgenomen in deze en haar te kennen gegeven dat de diagnose en medische brief die er nu liggen van een erkende internist afkomstig is en dat dit dus ook serieus genomen moet worden. Dat hij van mening is dat ik wel degelijk te ziek ben om te kunnen werken.

Maar ondertussen ben ik dus maandenlang noodgedwongen doorgegaan en mega over mijn grenzen gegaan om het toch maar vol te kunnen houden, mijn baan niet te verliezen en een inkomen te hebben.
Het resultaat daarvan is dat ik in korte tijd heel hard achteruit gegaan ben. Ik kom niet heel veel verder meer dan het minimale aan persoonlijke hygiëne en eten en drinken. Ik kan geen auto meer rijden en lopen en fietsen nog maar hele korte stukjes. Gelukkig woon ik midden in het centrum van de stad dus lukt het me met veel moeite om nog mijn eigen boodschappen te doen.
Het gaat nog steeds een lange en zware weg worden maar nu kan ik me eindelijk volledig op mezelf richten en gaan werken aan acceptatie en het leren omgaan met alles. En hopelijk komt er ook weer verbetering zodat ik uiteindelijk weer iets op kan gaan bouwen en proberen een weer zo normaal mogelijk leven te leiden.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 18:04

Fijn voor je dat je eindleijk erkenning krijgt voor je klachten.

Veel sterkte de komende tijd en ik hoop voor jou op verbetering.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Kin179 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kin179 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 19:07
Ik moet er van zuchten Marianneke, hoe je in dit land zo
stug tegen een muur van onbegrip aan kunt lopen in het
systeem. Je hebt een lange weg afgelegd en helaas wel ten
koste van veel..
Fijn om te lezen dat je nu je eigen plan kunt trekken en
kunt werken aan herstel.
Sterkte de komende tijd!
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sassa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 19:34

veel sterkte, en laat de moed niet zakken hé

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 19:48
Blij dat je erkenning krijgt ,maar dat je soms tegen een muur loopt dat is ook bij ons in Belgie ook hoor
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 21:06
Je zou toch soms ook alle lelijke woorden die je kent, eruit knallen, maar ja, dat helpt misschien even. Ik hoop dat je nu eindelijk aan herstel kunt beginnen.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 21:15

Marianneke heel veel sterkte en beterschap.Moed houden.

Groetjes Frea

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 21:45
Ook van mij veel kracht en sterkte toegewenst!
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 21:47
Na deze erkenning valt er toch een grote last van je af, dus veel moed en kracht gewenst om terug jouw mogelijkheden proberen uit te breiden.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 23:14
Sterkte en beterschap. Goed om te horen dat je werkgever achter je staat. Vaak willen ze je liever gisteren dan vandaag aan het werk zien, maar jouw werkgever ziet de problemen zoals ze zijn en handelt ernaar. Applaus voor hem/haar
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
marinda View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marinda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 02:32
veel sterkte toegewenst en geef de hoop niet op!!
alles kunnen we leren. (hoop ik)
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 07:59
wat fijn om te lezen dat je nu niet meer achterna wordt
gezeten die die stomme arts.
ik hoop dat je snel goed resultaat behaald en dat het
stukje bij beetje wat meer dingen weer haalbaar zijn voor
je.
heel veel sterkte met alles.
Back to Top
Marjola View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marjola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 08:36

Wat vervelend dat je een bedrijfsarts hebt getroffen die niet weet wat CVS inhoudt. De strijd die je dan moet leveren kost zoveel energie!! Ik weet er alles van. Ook ik heb de diagnose CVS gekregen na heel veel onderzoeken. Ik lijdt nu een leven volgens een heel strak patroon. Anders redt ik het niet. Gelukkig krijg ik veel begrip vanuit mijn omgeving. Werken lukt niet meer ( ik werkte in het onderwijs), afspraken kan ik soms niet nakomen en een lange wandeling is alleen mogelijk als ik in mijn rolstoel meega. Gelukkig heb ik een hond die uit moet, als ik die niet had gehad was ik waarschijnlijk allang definitief in de rolstoel belandt. Soms ga ik net als jij over mijn grenzen. Dat moet ik dan bezuren met een aantal hele slechte dagen. Nou dan kan ik mijn bed wel uittekenen. Mijn advies is probeer niet teveel te willen en doe alles heel rustig aan. Heel veel sterkte met de weg die je wilt gaan bewandelen en ik hoop dat je wat zult verbeteren.

lieve groet Els

Els
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eeyore82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 11:01
Heel veel sterkte en hopelijk nu de ruimte om stapjes in de goede richting te zetten.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 11:42
heel veel sterkte!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 12:07
Sterkte en beterschap gewenst.
Met revalidatie zul je zien dat het weer wat de goede kant op zal gaan en je stukje bij beetje andere mogelijkheden leert ontdekken.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2010 om 20:48
Heel veel wijsheid, sterkte en beterschap en toegewenst.
Denk aan jezelf, kom op voor jezelf en werk aan jezelf.
Groet, Tineke01   
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marianneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2010 om 16:24
Bedankt dames. Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk. Ik kan het ook nog steeds niet helemaal geloven. Er komt nog een brief waarin de gemaakte afspraken staan en ik denk dat ik pas echt blij durf te zijn als ik het zwart op wit heb staan.
Ik voel me momenteel vooral heel erg hyper en stuiterig maar omdat ik het fysiek niet echt kan uitten is het vooral een grote chaos in mijn hoofd.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2010 om 19:50
Oh dat zou fijn voor je zijn, Marianneke!
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen, dat je het pas echt geloofd als je het zwart op wit hebt staan.
Ja, dat zijn hele nare ervaringen.
Maar ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je gauw weer wat vooruitgang ziet.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marianneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 13:37
Ben ik weer even, ondertussen is er gelukkig wel weer een klein beetje meer rust in mijn hoofd gekomen. Maar ik merk dat er nog steeds heel veel boosheid en frustratie is. Ik vind het heel erg moeilijk om het hele gebeuren naast me neer te leggen er is veel te veel gebeurt. Ik krijg wel eens opmerkingen over dat ik het los moet laten en dat ik mijn energie beter kan besteden aan iets anders, net of ik dat zelf niet wil. Maar zij hebben makkelijk praten zij hoeven niet dag in dag uit te leven met de gevolgen van dat alles. Ik doe heel erg mijn best maar het is en blijft moeilijk. Gelukkig heb ik wel steun van familie en vrienden en heb ik ondertussen een team van behandelaars om me heen die me helpen.

Ondertussen heb ik een aanvraag ingediend bij het WMO loket voor huishoudelijke hulp, taxivervoer en een rolstoel. Aanstaande vrijdag komt er iemand van het CIZ op huisbezoek omdat de gemeente een medisch advies bij hen heeft aangevraagd. Ik hoop heel erg dat dit niet weer zo'n strijd gaat worden net als met mijn werk. Ik merk dat ik door alles wat er het afgelopen jaar is gebeurt heel wantrouwig ben geworden als het gaat om instanties, artsen, hulpverleners en dergelijke die een oordeel of advies over mij moeten geven. Ik hoop wel dat dat ooit weer over gaat want dit brengt weer heel wat extra stress met zich mee.

Ik wil iedereen alvast hele fijne feestdagen toewensen en op naar 2011.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns