Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Australië

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Australië
    Posted: 11 Januari 2011 om 12:27

Wat een narigheid daar down under en vooral in Queensland. Al die overstromingen!

Mijn vriendin woont in Brisbane en zij stuurde mij deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=0MVvUZK3-aU

als je de forecast moet geloven regent het in heel Australië alleen in Perth en Adelaide (als ik me goed herinner woont lydia hier?) is het droog

ik moest het even kwijt, ik ben alleen thuis en heb net het filmpje gezien en heb zo met Jenny(mijn vriendin) te doen.

http://www.bnr.nl/artikel/21164097/brisbane-staat-blank

Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 12:31
Vreselijk! Ik hoop dat alles goed gaat met je vriendin...
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 13:31
Echt verschrikkelijk en voorlopig blijft het slecht weer.Sterkte voor je vriendin.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 13:35
pfff, wat erg allemaal.
je hoort wel wat op de tv en radio maar als je zoveel
beelden ziet dan pas dringt het tot je door hoe erg het is.
Ik hoop dat het snel droog wordt. ze houden dus nog
minimaal 24 uur regen maar ik hoop voor iedereen dat het
minder is en het water snel daalt.
maar dan krijg je de problemen pas want dan moet alles
opgeruimd worden.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 19:28
Oh wat triest is het daar hé.
Kan me voorstellen dat je over je vriendin in zit.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 19:35

het is echt een brok ellende daar als je de beelden op tv ook ziet,pfff en dan heb je daar ook nog een vriendin wonen, dan komt het wel heel dichtbij,he?! Snap je zorgen!! Hopen dat er gauw betere berichten komen maar hoorde daarstraks dat het water nog zeker tot donderdag zal stijgen en idd wat esther zegt dan begint de ellende eigenlijk pas echt. Zal wel frustrerend voor je zijn dat je dan zo ver weg woont en niet even een dagje mee kan helpen?!!

Hou je haaks,meissie!!

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2011 om 01:31

Ja dames ik woon inderdaad in de buurt van Adelaide, dus zeker 2500 km van de ellende vandaan. Toen wij hier naar toe gingen was ons plan om in de buurt van Brisbane te gaan wonen, in Ipswich want daar is Tim geboren, en zijn vader woont in Brisbane. Maar we zijn wel erg blij dat we dat niet hebben gedaan want Ipswich staat nu ook onder water.

Het is vreselijk wat daar gebeurd het is ook al voorgekomen in 1974, nu is het weer en er word hier niets aan gedaan, toen het in 1974 was hadden ze er wat aan moeten doen, maar nu is er dus een dam gebroken, en het water golfde zo de straten in, niemand kon daar ook nog maar weg komen. Al die mensen zonder huis auto weg, als ik naar de beelden kijk zit ik met tranen in mijn ogen.

Wij hebben mijn schoonpapa gebeld maar die woont in Inala en heeft gelukkig geen last, laten we hopen dat het zo blijft, er is als genoeg schade aangericht.

Welk deel woont jou vriendin Marlene, dan kun je op de kaart kijken of haar buurt dichtbij de rivier ligt. Ze verwachten nog meer regen.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2011 om 08:20
phoe lidia ik heb ook nog aan je gedacht.fijn dat bij jullie alles droog is.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2011 om 08:59
Heftig hoor, al dat natuurgeweld. Sterkte!
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2011 om 11:40

Ja het is inderdaad heel erg Ik heb een zoon in de buurt van Melbourne wonen

Gelukkig is het daar nog droog. Het regent er wel veel maar het staat niet onder water

Het is vreselijk voor die mensen en je voelt je op dit momen heel erg machteloos.We volgen het allemaal heel nauwkeurig en hopen dat het vlug beter wordt. Maar dan begint het pas.

sterkte voor iedereen

vlijtig liesje 4961
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2011 om 12:08
Ja ik dacht ook aan jou hoor Lydia,blij dat het bij jou droog is want daar kan je niets tegen doen .En Marlene ik hoop dat jouw vriendin er hopelijk goed uit komt hou ons op de hoogte he
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2011 om 11:55
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

Ja dames ik woon inderdaad in de buurt van Adelaide, dus zeker 2500 km van de ellende vandaan. Toen wij hier naar toe gingen was ons plan om in de buurt van Brisbane te gaan wonen, in Ipswich want daar is Tim geboren, en zijn vader woont in Brisbane. Maar we zijn wel erg blij dat we dat niet hebben gedaan want Ipswich staat nu ook onder water.

Het is vreselijk wat daar gebeurd het is ook al voorgekomen in 1974, nu is het weer en er word hier niets aan gedaan, toen het in 1974 was hadden ze er wat aan moeten doen, maar nu is er dus een dam gebroken, en het water golfde zo de straten in, niemand kon daar ook nog maar weg komen. Al die mensen zonder huis auto weg, als ik naar de beelden kijk zit ik met tranen in mijn ogen.

Wij hebben mijn schoonpapa gebeld maar die woont in Inala en heeft gelukkig geen last, laten we hopen dat het zo blijft, er is als genoeg schade aangericht.

Welk deel woont jou vriendin Marlene, dan kun je op de kaart kijken of haar buurt dichtbij de rivier ligt. Ze verwachten nog meer regen.

Zij woont in Stafford Heights, hebben nog geen water in hun huis, maar missen wel electra.

Gisteren ip het nieuws, die paarden die vechten voor hun leven, ik kon wel janken

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2011 om 15:50

Gelukkig gaat het goed met jou Lidia. Ik moet steeds aan jullie denken als ik de beelden op tv zie. Wat dat betreft zou Australië misschien ook wel dijken kunnen bouwen of zo. Deze overstroming kost meer lijkt me als het bouwen en onderhouden van dijken.

In Nederland is het water ook wel flink aan het stijgen hoor. Toen ik als meisje in 1995 in de Betuwe woonde moesten we weg omdat de dijk in Ochten veel gevaar opleverde. Spannend dat het was! Er kwamen collega's van mijn vader helpen om alles vanuit de woonkamer naar boven te sjouwen. Mijn vaders broer haalde ons op en wij mochten bij mijn opa en oma in Amersfoort logeren. Mijn vader moest toen nog het huis van mijn andere opa en oma leeghalen en alles zo veel mogelijk veilig stellen. Toen zag ik het als een groot avontuur. Nu wij zelf een huis hebben knijp ik hem af en toe wel als ik mannen in oranje hesjes met dijkbewaking op hun rug over onze dijk voor ons huis langs zie lopen. Ons huis schijnt in 1953 onderwater gestaan te hebben. Ik moet er niet aan denken.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns