Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sommige mannen vinden het prima

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sommige mannen vinden het prima
    Posted: 19 Februari 2011 om 11:22
Ik heb zo'n man en dat is toch wel handig.
Gister was ik mijn wol en naalden en beren en boeken en
weet ik veel wat nog meer even aan het uitzoeken.
Zegt hij: "Is het niet beter dat ik op zolder een mooie
freubelhoek voor je maak? ( we hebben een hele grote
zolder met ramen en alles en daar is nog wel ruimte
over)Dan kan je daar mooi alles sorteren, zet ik er een
tafeltje neer voor eventueel je naaimachine enzo."

En dan te bedenken dat ik dus ook zelf glaskralen maak en
hij de bijkeuken ook al voor me verbouwd heeft tot een
echt kralenstookhok met afzuigingsinstallatie enzo.

Hij houdt me graag tevreden denk ik
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 11:29
Misschien ben jij een lieve vrouw en verdien je dat beetje extra. Want als moeders tevreden is is het hele gezin tevreden.

Ik kreeg een eigen hobbykamertje, toen mijn dochter de deur uitging, en later toen mijn zoon de deur ook uitging, kreeg ik de zolder erbij om was op te hangen en te strijken. Op de een af andere manier zijn er allemaal dozen met wol en founituren naar zolder geslopen en staat er nu een tafel om patronen op de tekenen of om breisels op uit te leggen.

Oorspronkelijk deelden mijn man en ik een hobbykamer, hij voor Kuifje en modetanks, ik voor beren maken en breien.
Maar op de één of andere manier gaat dat niet lekker samen, poezelig en geweld.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:16
Ohh maar ik heb ook een hele lieve man hoor, wanneer ik
iets nodig heb dan zorgt hij er voor. zo heb ik voor de
meebreideken een spanraam nodig ( normaal span ik alles
boven op zolder op een oude matras) de blokken moeten een
bepaalde breedte hebben en dan is zo'n spanraam van die
afmeting wel handig.
hij maakt het wel hoor, wel na enige uitleg van mijn kant
maar het komt er wel.

Ook ik heb een hobbykamer gekregen toen 2 van de 3
kinderen het huis uitgingen, de naaimachine staat er, ik
strijk mijn wasjes daar, de kralen,freubelbenodigheden,
kalligrafiespullen alles ligt er. alleen vind ik er niet
veel aan om daar te zitten, dus ik haal de benodigheden
naar beneden en zit toch in de kamer te freubelen. Naast
mijn bank staat een tafeltje met een groete mand en daar
ligt alles in wat ik op dat moment nodig heb, eens in de
zoveel tijd ruim ik de mand op en breng ik alle spullen
weer naar boven voor onbepaalde tijd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:38
Mijn hobbykamer is een knus hol met oud tvtje, videorecorder en DVD speler en een tweede stoel voor Ziggy, anders zou ik vaak moeten staan.

Op zolder liggen aan weerszij van het grote raam kussens voor Ziggy met uitzicht op de achtertuin en verscholen achter de deur en een boekenkast hangt een hangmatje. Bovendien staan een aantal wolledozen niet achter de schotten, maar vormen ze een uitkijktoren met trap, zodat Ziggemans ook naar de straat kan koekeloeren.

Er staat een CD speler, maar meneertje is niet altijd in voor muziek, dat zie ik dan aan zijn oren.

Obi komt soms wel even buurten, maar die blijft liever op Tons vierkante meter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:46
wat hebben jullie geluk zeg met een ëigen hobby kamer"
wij hebben geen kamers meer vrij dus bij mij staat alles in
de kamer.
in de kast een grote mand met wol waar ik op dat moment
niks mee doe.
op de vensterbank achter de gordijnen een grote bak met wat
gangbare bolletjes en onder de tafel een bak met de werkjes
waar ik mee bezig ben.
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 13:30
heerlijk zo'n hobbykamer en vooral zo'n man die met je meedenkt.

wij hebben een oude stacaravan omgebouwd als mijn hobbyhok  dus heb ik nu een fikse ruimte plus aanrecht en toilet en voor als de kinderen tegelijk komen is er nog een slaapkamer in ook .
al zijn de kasten daarin volgestouwd met nog meer hobby materiaal.

maar behalve breien  maak ik ook kaarten, altered art, doosjes versieren,agenda's kalenders etc. dus ik heb een heleboel spullen " nodig "
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 13:51

.....toen de kinderen nog thuis woonden had ik ook geen aparte hobby-kamer, maar nu heb ik alle 4 slp;-kamers in gebruik.....in 1 ervan slaap ik .

.......

heb een keukenkast omgedraaid wieltjes eronder, een bovenstuk erop en dus een mooie hobby tafel

een oude dressoir  middenstuk eruit gezaagd, plank er over, en daar staat mijn naaimachine op

nu heb ik niet zoveel zin meer om steeds naar boven te lopen, en heb ik mij een 2 de naaimachine voor beneden gekocht , want alle knuffels voer ik, want dan kunnen er ook draadjes enz. in als vulling

de zolder zou ik ook nog wel kunnen gebruiken, groot genoeg, maar geen vaste trap  .......

dus Esther geniet nog maar zolang je kindjes nog thuis moeten wonen jouw tijd komt nog, met plaats  voor je zelf in te richten

groetjes geesje
Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Antonia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 14:45

Geesje hier ben ik het helemaal mee eens .... ik heb 2 van de 3 slaapkamers helemaal ingericht voor mijn hobbies , 1 hoofdzakelijk voor de pc, printer, boeken etc. ..... en de kasten vol met garen en lappen en doosjes knopen etc.

De andere kamer staat mijn naaimachien permanent opgesteld, en zitten al mijn poppen modellen, min of meer aangekleed, te wachten op de afwerking, en uiteraard zitten daar de kasten ook weer bom vol, met van alles dat nog wel eens van pas kan komen.

Ik ben bang dat ik een echte verzamelaarster ben, maar wel alles netjes  geordend hoor !

En aangezien ik een flat heb, hoef ik geen trappen op of af om aan de gang te gaan, en wil ik eens iets aangepast of verandert hebben, heb ik 2 hele handige zonen 1 dochter en 3 kleinzonen ter beschikking. WAT WIL JE NOG MEER.

Ach ja, die arm om je schouder soms,of iemand om eens lekker tegen te kunnen foeteren, maar zo is het leven nu eenmaal, die het langst leeft, heeft niets meer, ook al heeft hij alles. Maar ik ben tevreden met mijn leventje zo.

En met al mijn lieve hobbydoos vrienden  TONY

TONY
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 15:22

Ik bedenk die dingen allemaal zelf.Mijn man vindt alles prima,maar heeft twee linkerhanden.

Kinderen de deur uit,kamers over,wij hebben dus ,wat wij noemen,een werkkamer.Daarin twee grote tafels voor mij,en een heleboel kasten,met wol,hout,verf enz.Een gezamelijk bureau,met pc,printer enz.

Dit is ook de enige kamer waar ik mijn spullen heb,en twee manden beneden,waar de spullen liggen,die ik beneden gebruik.

Maar het lijkt me ook fijn als je man dat allemaal in elkaar zet,geniet er maar lekker van.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 19:27
Ik heb ook geen kamers meer over in huis. Onze zoon is door de week wel uit huis, maar in het weekend wil hij graag thuis in zijn eigen bed slapen. Dus hoef ik er niet aan te denken om hem in te pikken voor mijn hobbyspullen. Dus net als Esther heb ik een mand met wol in de kamer staan en in een hoekje in de kamer op een dienblad alle printjes van patronen die klaar liggen van mijn to-do lijstje. En op zolder heb ik in een kast de grote voorraad van al mijn wol liggen en staat mijn naaimachine. Maar daar droog ik ook mijn was, dus kan ik het eigenlijk niet echt mijn hobbykamer noemen 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 20:53
Ook hier geen kamers over en dus ligt er overal in huis wel iets 
En dan heb ik ook nog een man van het opruimerige type..... Maar aan mijn spullen durft hij (nog) niet te komen
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 21:01
wat leuk om te lezen van jullie hobbykamers en manden en
kasten etc.

Wat een tegenstrijdigheid he Crea-Mo een opruimerige man
haha

Ik ben in ieder geval heel blij met mijn man die alles
prima vindt en ook alles mooi wat ik maak.
Gelukkig zijn de meesten van jullie ook zo gezegend
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 21:29

heerlijk te lezen, en ja ik heb inmiddels ook mijn eigen ruimte, waar tot verbazing van mijn kinderen die allen de deur uit zijn een gaskacheltje is gekomen en wij altijd maar in de kou liggen en nu komt er een kaheltje

ja mijn spullen zijn mij dierbaar mogen niet bevriezen, maar ben een gezelligheids dier die graag in de huiskamer zit en dan weer van alles om dr heen vezamelt met als exuus moet nog een grote tafel die is mij nu toegezegt door zoon lief dus bennieuwd of ik er ga zitten aan het uitzicht zal het niet liggen maar wel gezelligheid

mijn man is totaal niet handig maar laat me wel in heel veel geworden, en vindt wat ik maak allemaal meestal mooi

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 23:19

.......ja dat heb ik ook Tineke, ondanks zoveel "hobbykamers" zit ik toch het liefst op de

bank ,met al mijn spulletjes om mij heen.........

ooohh wat vind ik het leuk dat jouw kinderen zeggen, ja wij in de kou en nu staat er een kacheltje......lief hoor.......

groetjes geesje
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 08:50
Ik heb mijn hele huis tot hobbyhuis gemaakt Sinds de jongste dochter ook het huis uit is.

Naast de woonkamer een wat wij kantoortje noemen met de pc en mappen van de stamboom
Daarnaast een kamertje met hobby spullen en een tafel om wat te fröbelen.
Zelfs in de loggeer staat een kast vol met kralen ed.

Maar ik zit meestal met alle spullen voor dat moment om me heen in de huiskamer.
Nou ja ik ben alleen dus niemand die zich er aan stoort toch
groetjes Marlan
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 11:50
een hobbyruimte is ook alleen om alles netjes op te ruimen
toch? Ik zit ook het liefst in de woonkamer hoor en haal
steeds dat wat ik nodig heb op en breng t weer terug als de
tijd rijp is
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 12:18
  Ik zit ook het liefst in de woonkamer hoor en haal
steeds dat wat ik nodig heb op en breng t weer terug als de
tijd rijp is [/QUOTE]

Mijn man vraagt bijna dagelijks aan mij wanneer de bollen die ik niet gebruik naar boven gaan. Dus wanneer is de tijd eigenlijk rijp
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 12:20
precies dat weet jij alleen toch?
anders neem je alleen het project waar je op dat moment mee
bezig bent mee naar beneden.
( hoewel ik ben vaak ook met wel drie dingen tegelijk
bezig....hmmmm)
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2011 om 12:37
Heerlijk jullie snappen gewoon dat een dingetje tegelijk gewoon niet werkt 
groetjes Marlan
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2011 om 10:03

Ik heb ook een schat van een man al ruim 40 jaar, toen onze jongste de deur uit ging 4 jaar terug hadden wij samen de slaapkamer van hem in 3 weken omgetoverd tot naaikamer en ik kan je wel vertellen dat is heerlijk als je van een kamertje van 2 x 2 waar 5 naaimachine,s in staan en je pc.

En nog heb ik ruimte te kort.

Maar ik moet niet zeuren hoor het is heerlijk werken daar.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns