Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon lezen tunisch haakwerk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
manon600 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manon600 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon lezen tunisch haakwerk
    Posted: 10 Mei 2011 om 08:21

Ik heb vorige week het blad Brei en Haakmode in Style van Schoeller en Stahl gekocht daar wil ik een jasje van tunisch haken, maar het lukt mij niet om het patroon te lezen mischien is het te simpel maar ik begrijp het niet.er staat

"Voor de taillering na 12 toeren aan beide kanten 1 st minderen . Dan ik elke volg. 8e t. beide kanten nog 4 x 1 minderen."

Ik reken heen en weer als 1 toer ( 2 werkgangen)

Help help de letters dansen voor mijn ogen

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2011 om 08:52
Klopt ; bij Tunisch haken is heen (lussen opnemen) en weer (afhaken) één toer.
Maar in één toer (teruggaande) kun je uitstekend aan beide zijden eentje minderen.

Aan het eind van de toer haak je gewoon meteen al door de eerste twee lussen in plaats van eerst alleen door de eerste (dan heb je één steek geminderd) en als je weer aan het begin van de toer bent, haal je de laatste doorhaal bij de voorlaatste steek door de laatste drie lussen heen. Dan heb je ook aan het begin een steek geminderd.

(Je kunt ook meteen aan het begin met de heengaande toer al een steek minderen door de eerste insteek over te slaan.)

En dat doe je dan vier toeren lang.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
manon600 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manon600 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2011 om 08:17
dank je wel voor je uitleg, heb maar een stuk uitgehaald was duidelijk verkeerd
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.703 seconden.
Lang Yarns