patroon lezen tunisch haakwerk |
Reageer ![]() |
Autheur | |
manon600 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 10 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 Mei 2011 om 08:21 |
Ik heb vorige week het blad Brei en Haakmode in Style van Schoeller en Stahl gekocht daar wil ik een jasje van tunisch haken, maar het lukt mij niet om het patroon te lezen mischien is het te simpel maar ik begrijp het niet.er staat "Voor de taillering na 12 toeren aan beide kanten 1 st minderen . Dan ik elke volg. 8e t. beide kanten nog 4 x 1 minderen." Ik reken heen en weer als 1 toer ( 2 werkgangen) Help help de letters dansen voor mijn ogen
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klopt ; bij Tunisch haken is heen (lussen opnemen) en weer (afhaken) één toer.
Maar in één toer (teruggaande) kun je uitstekend aan beide zijden eentje minderen. Aan het eind van de toer haak je gewoon meteen al door de eerste twee lussen in plaats van eerst alleen door de eerste (dan heb je één steek geminderd) en als je weer aan het begin van de toer bent, haal je de laatste doorhaal bij de voorlaatste steek door de laatste drie lussen heen. Dan heb je ook aan het begin een steek geminderd. (Je kunt ook meteen aan het begin met de heengaande toer al een steek minderen door de eerste insteek over te slaan.) En dat doe je dan vier toeren lang. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
manon600 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 10 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dank je wel voor je uitleg, heb maar een stuk uitgehaald was duidelijk verkeerd
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |