update - CTS |
Reageer
|
| Autheur | |
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: update - CTSPosted: 01 Juni 2011 om 21:41 |
|
Ik ben vanochtend bij de neuroloog geweest. Eerst een neurologisch vooronderzoek door een co-assistent gehad.
Daarna kwam de neuroloog erbij. Die wilde de handen nog even laten doormeten, helaas het apparaat was kapot. Nieuwe afspraak voor meting pas over 3 weken, kan niet eerder! Geen injectie gekregen, de arts wil toch eerst uitslag meting hebben. Dus nog weer langer wachten. Maar vooral hinder hebben tijdens het werken, breien en haken en clarinet spelen en bovenal 's nachts steeds maar wakker worden met slapende en/of tintelende hand. Om het verhaal nog langer te maken : Ik ben 2 weken geleden bij de huisarts geweest voor mijn andere hand(de rechter). Daar heb ik doorlopend pijn aan bij het gebied rondom de duim, pols en een deel van de bovenhand. De dokter dacht aan een ontsteking of anders waarschijnlijk slijtage. Heb voor 10 dagen diclofenac meegekregen tegen de pijn en tevens ontstekingsremmend. Daarbij moest 1x per dag een maagbeschermer worden ingenomen. Al met al niets geholpen. Het gekke is dat er ook kriebels door de hand en arm gaan tot aan de schouder toe. Daar twijfelde de dokter bij of dat hoogst waarschijnlijk ook ee CTS is. De neuroloog vanochtend kon het nog niet beamen, omdat het meetapparaat helaas kapot was. Als ik 's nachts meerdere keren wakker wordt heb ik dus links de tintelende hand en rechts een pijnlijke hand. Dus voortdurend slecht slapen en overdag niet uitgerust. Werk er toch maar mee door want als ik niets doe en stilzit dan voel ik het toch ook. Gisteravond harmonieorkestrepetitie, dat viel niet mee. De clarinet voelt op de rechterduim gehouden loodzwaar aan. Zit ik te breien wordt mijn duim helemaal stijf, aan de computer is de muis bedienen pijnlijk. Verder gaat het allemaal reuze goed hoor. Ik ben gelukkig kerngezond. Toch wilde ik dit (even) van me afschrijven, dat lucht op. Groet, Tineke01
|
|
![]() |
|
geesje
Hobbyguru
Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 01 Juni 2011 om 22:02 |
|
yeeee Tineke, dat is niet niks....... en dan weer wachten omdat het apparatuur niet in orde is......... ik wens je heel veel STERKTE |
|
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 01 Juni 2011 om 22:14 |
|
STERKTE/ groetjes Frea |
|
|
|
![]() |
|
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Juni 2011 om 00:23 |
|
tja dit zijn geen gezellige dingen e , ik hoop dat ze er snel iets aan kunnen doen zodat de pijn minder is veel beterschap |
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Juni 2011 om 09:17 |
|
Ergens is het wel belachelijk dat je op een onderzoek moet wachten omdat het apparaat kapot is. En dan maar een gokje wagen met Diclofenac.
Hebben die dokters geen idee hoe belangrijk je handen zijn? Misschien kun je toch beter de muziek en het breien op een laag pitje zetten en je handen veel rust geven. Sterkte maar, en als het te lang duurt met het apparaat, kan je dan naar een ander ziekenhuis? |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Haaknaald
Hobbyguru
Lid sinds: 26 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1619 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Juni 2011 om 10:18 |
|
Hoi Tineke, Wat vervelend allemaal en dat je zolang moet wachten voor verder onderzoek. Wat het klarinet spelen betreft kun je misschien een hulpstuk gebruiken zoals deze: http://www.rieten.nl/product/811/magilanck_bodystand/ Deze heb ik zelf ook, heb wat last van mijn duim en heb nekklachten. Het is wel even wennen maar het werkt wel.
Groetjes Els. |
|
|
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Juni 2011 om 11:02 |
|
Verdorie, wat een pech dat het apparaat stuk is.
Was daar nu niet een andere oplossing voor denk ik dan. Nu wéér wachten,nog steeds pijn, tjonge da's niet niks. Hoop dat je wel kunt blijven tikken, dan kan je nog eens het één en ander van je "afschrijven". Sterkte hoor. |
|
![]() |
|
IngeDeV
Hobbyguru
Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Juni 2011 om 12:41 |
|
Vreselijk als je door een falen van apparaat drie weken word
opgeschoven.Die ontsteking s werende med heeft steeds gevolgen voor de maag. Hoop echt dat ze je de volgende keer geheel helpen. Sterkte ermee groetjes INgeDeV |
|
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 02 Juni 2011 om 16:53 |
|
Dat is wel brute pech zeg ,weer wachten en dat duurd heel lang ik ken dat .Schrijf het allemaal maar van u af niets opkroppen hoor ,wij kunnen veel verdragen.Veel sterkte en niet te veel pijn bij het wachten
|
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 06 Juni 2011 om 20:50 |
Bedankt voor je tip Els. Ik ken dat www.rieten wel. Heb er ooit eens rieten besteld en een nieuwe rietbinder. Maar ik schaf deze steun nog niet aan. Ik wacht toch eerst maar liever af wat er eigenlijk aan m'n rechterhand mankeert en wat er aan gedaan kan worden. Ik gebruik overigens wel een halskoord, maar dat geeft nu ook weinig verlichting. A.s. donderdag moet ik weer naar mijn huisarts, hopelijk wordt er dan meer actie ondernomen. Het is geen pretje, breien, de computermuis bedienen, werken, helemaal nietsdoen, overal heb ik pijn bij en 's nachts hè, slecht slapen iedere keer wakker. Gelukkig had ik dit weekend een goede afleiding. Groetjes, Tineke01
|
|
![]() |
|
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Juni 2011 om 07:53 |
|
wat vervelend weer zeg, balen dat dat ding net weer kapot moet zijn op het moment dat jij gemeten moet worden. veel sterkte de komende 3 weken. ik hoop voor je dat ze omvliegen zodat je daarna misschien wat beter kunt slapen.
|
|
|
|
![]() |
|
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Juni 2011 om 08:56 |
|
zoals je zelf zegt Tinneke " Je bent gelukkkig kerngezond "... houden zo
altijd lastig als je iets mankeert natuurlijk , maar het komt wel weer goed , geen paniek |
|
|
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA |
|
![]() |
|
Corrie
Hobbyguru
Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 07 Juni 2011 om 09:48 |
|
allicht lucht het op ik wens je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en schrijf van je af hoor wij lezen en luisteren echt wel.
|
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 Juni 2011 om 21:44 |
|
Nou, ik ben gisteren weer bij de huisarts geweest voor de rechterhand. Heb 10 dagen diclofenac gebruikt en daarna nog een aantal dagen 4x daags paracetamol maar totaal geen verbetering. Eerder steeds meer pijn in het duim/polsgebied. Dokter denkt aan een fikse ontsteking en heeft nu naproxen voorgeschreven met een maagbeschermer erbij. Tevens sla ik 2x daags een koude compres om de pols. Ik doe wat rustiger aan met werken en breien steeds 2 á 3 naalden en dan leg ik het naast me neer.
Met het werk kan ik wel het een en ander met linkerhand doen, maar huisarts waarschuwde daarvoor omdat ik daar CTS aan heb en dan krijg ik daar weer meer klachten aan. Computermuis bedienen geeft ook veel pijn en clarinet spelen is ook niet pijnloos. Hopelijk slaat de nieuwe medicatie wel aan. Groetjes, Tineke01 |
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 Juni 2011 om 21:51 |
|
Ik vroeg aan de dokter hoe deze ontsteking eigenlijk is ontstaan. Zij zei : meestal is dit een combinatie van stress en overbelasting.
Gelukkig komt nu het Pinksterweekend, lekker lang, kan ik ook weer wat rusten. Ik moet nu nog één weekje werken en dan heb ik eindelijk een week vrij. Kan ik lekker rustig aan doen en proberen om dan het breien weer een beetje op te voeren. Dit is niks, even breien en dan weer wegleggen. Ik ben daar te ongeduldig voor. Toch moet ik proberen om wat meer t.v. te kijken of te lezen, dan hebben beide handen tenminste rust. Groetjes, Tineke01 |
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 12:00 |
|
Ik kent dat Tineke altijd maar hopen dat de medicatie aan slaat.Ik zit zo ook met de heup al 2 spuiten gekregen voor de kalk weg te krijgen en donderdag de 3 en laatste maar ik vind niet dat ze aanslaat,zo doet een mens altijd maar verder
|
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |