Kimono mouwen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 Juli 2011 om 13:29 |
Ik heb een eenvoudige trui gebreid met een rechte voor- en
achterpand. Ik heb die trui uitgerekend met een programma welke ik ergens via de pc heb gevonden. De mouwen die ik heb gemaakt zijn te smal. Ik wilde eigenlijk een rechte mouwen zoals die van een kimono. Ik ben een beetje gestagneerd in mijn denkvermogen want ik kan het niet verzinnen hoe het moet. Mogelijk dat iemand mij kan helpen hoe ik de mouwen moet uitrekenen ? |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hoi,hoi...ben geen echte breister maar mij lijkt als het voor en achterpand gewoon recht zijn en je dus geen armsgaten op maat hebt...je de mouwen zo breed of smal kunt maken als je wilt. Dus als je de omvang van je armen hebt en weet hoeveel groter( bv arm is 25, wilt mouwen van 35....) je ze wilt maken de mouwen is het denk ik gewoon uitproberen hoeveel steken je daarvoor op moet zetten en dan brei je de lengte van je arm. Krijgt dan een T-model trui maar dat begrijp ik uit je schrijven.....maar misschien denk ik nu wel helemaal verkeerd of te simpel?? |
|
![]() |
|
![]() |
|
wiepie ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 102 |
Ik denk dat je de mouwen driehoekig moet maken (breed
beginnen en smal eindigen) Kan ook niet breien, maar hoop dat je er iets aan hebt. |
|
![]() |
|
Barones ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
Bedankt voor jullie advies. Ik ook een aanstormend breister
dus weet ook heel weinig. Ik het een t-shirt bestuderen om zo een overzicht te krijgen hoe het in elkaar zit.en dan meten . Nogmaals bedankt voor jullie reactie |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als je geen armsgaten hebt gebreid, kun je inderdaad een t-model maken. Wikkel een pand om je arm en kijk hoeveel steken je nodig hebt om de mouw lekker te laten zitten. Zoveel steken opzetten en breien tot de mouw van pols tot schouder lang genoeg is. Houd er wel rekening mee dat voor- en achterpand een stukje naar beneden over je schouder vallen. Heb je iemand die je kan helpen die panden even om je heen te doen met spelden? Dicht ander de schouders en een stuk zijnaad om te kijken hoe het zit en hoe lang de mouw moet worden. De onderkant van de mouw zal misschien krullen, dat kun je leuk vinden of omhaken met vasten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Heel hartelijk bedankt Magtelt. Ik ben nu bezig met de
mouwen. Ik zat net te denken aan het randje wat is gaan krullen, ik doe het zoals jij het aangeeft, omhaken. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |