Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag M.1 vest (kabel)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rosemarijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosemarijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag M.1 vest (kabel)
    Posted: 20 Oktober 2011 om 20:09
Vandaag ben ik begonnen met het volgende vest:

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=134& amp;d_id=17&lang=nl

Er staat een tekening met een patroontje bestaande uit 4 toeren met 7 steken dat steeds herhaald moet worden (M.1).
Ik ben een ervaren breier, maak zelfs mn eigen ontwerpen soms, maar in de derde toer van dit patroontje staat iets dat ik echt niet begrijp: eerst brei je 2 st averecht, en over de drie volgende steken heb ik een vraag. Zoals ik het begrijp moet ik eerst een steek recht breien, dan omslaan en dan weer een steek recht. In totaal heb ik dan dus twee steken gebreid en één gemeerderd door die omslag te maken. De volgende steek bestaat niet volgens het patroon (er staat letterlijk: deze steek bestaat niet). Maar hij bestaat wel want er moet nog een steek van het middelste rijtje worden gebreid anders kom ik niet uit! Daarna pas kan ik weer twee steken averecht breien.

Ik begrijp niet waarom die ene steek niet bestaat, ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Rosemarijn
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 20:25

kun je iets duidelijker zijn wat nr vest betreft . Ik kan het zo niet vinden .

Ook helpt het als ik de soort wol weet waarmee  het vest gebreid wordt .

Dan kijk ik of ik daarop kan vinden

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosemarijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 20:27
het gaat om vest nummer 134-17 en ik brei met drops andes wol op pen 10. BEDANKT!!!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 21:22

M1 is een rapport van 7 . omdat je mindert wordt het een rapport van 6 .

Je bent dus steeds 1 steek kwijt .

Je lost dat op door er door de omslag in de volgende toer er weer 1 bij te maken ( je omslag )

Je wordt op het verkeerde been gezet . Die steek is er dus niet maar je hebt er eerder 1 gemeerderd dus je rapport blijft over 7 steken gaan .Als dat maar zo blijft dan is het goed .

Zo lees ik het

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosemarijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 21:32
Begin jij in het schema M.1 onderaan of brei je van boven naar
beneden?
Ik begrijp toch je antwoord niet helemaal. Omdat je het hebt over dat
er eerst een steek geminderd wordt dacht ik dat jij misschien het
schema andersom leest dan ik.

Bedankt iig! Ben echt blij dat iemand meedenkt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 21:56

ik begin onderaan

eerst je pen met de overhaling(mindering ) dan de pen met de omslag(meerdering) en dan als je weer een rapport van 7 hebt 2 pennen gewoon

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosemarijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 22:03
Haha! Nou zo klopt het wel het aantal steken! Hoe eenvoudig
eigenlijk! Ik heb alles uitgehaald en begin opnieuw. Op de foto ziet het
er uit als een kabel maar je ziet dus eigenlijk de overhaling denk je
niet?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 22:46

ja het is het streepje van de overhaling .

succes en mochten er nog vragen zijn roep je maar .

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosemarijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 23:08
bedankt en fijn dat je wilt helpen!

Rosemarijn
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.563 seconden.
Lang Yarns