Welke wol geschikt voor dreumes? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Dazwa84 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 Oktober 2011 om 19:56 |
Bij de Zeeman heb ik wat bollen wol ingeslagen, het is 100 % acryl. Ik heb geen verstand van verschillende soorten weefsels en ben daarom benieuwd of dit geschikt zou zijn om een vestje voor mijn zoontje van te maken. Zo nee, wat raden jullie mij dan aan?
|
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ze verkopen ook vaak de soft bij zeeman, wibra dat is voor de baby's zachter.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Een vestje gaat over andere kleren heen, dus die acryl kun je best gebruiken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Ik heb me al vaker afgevraagd of van die goedkope acryl mooi blijft in kleding, als je het wast en zo. Ik ben bang van niet, eigenlijk.
Als ik voor kleine kinderen brei (dat komt nog niet zo vaak voor, trouwens), laat ik me adviseren in de wolwinkel. Voor bijna alle kleding, merk ik trouwens. Voor een klein kindje lijkt het me extra belangrijk dat het fijn zit (zacht, niet kriebelend) en dat je het kunt wassen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb vesten en stola's van Saskia acryl van de Wibra jaren lang gedragen en gewassen en uiteindelijk van verveling naar de kringloop gedaan, ze zagen er nog goed uit, maar ik wilde wel eens een ander kleurtje. Ik was fijngoed en wol altijd binnenstebuiten en in waszakjes, zodat de knopen van jeans er geen gaten in kunnen slaan.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Je kunt altijd een t-shirtje onder een trui/vest doen als je het niet zacht genoeg vindt. Ik heb geen slechte ervaringen met acryl van Wibra.
|
|
![]() |
|
Dazwa84 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Februari 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 19 |
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga denk ik gewoon wat proberen met die wol :D
|
|
![]() |
|
hhoekstra ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Gewoon doen. Kleintjes groeien onder je handen door maar dat doen ze meestal knoeiend. Wassen is dus een dagelijkse bezigheid. Acryl kan dat meestal goed hebben. Niet in de wasdroger maar wel wat wasverzachter. Wat wel mooi is is bij de boorden een heel dun draadje elastiek mee te breien. Dat geeft meestal wat meer pasvorm.
|
|
Hanny
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Ik moet zeggen, dat valt me heel erg mee! Misschien dan toch ook maar eens iets anders van maken dan amigurumi :P
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |