Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstballen van Arne en Carlos en mezelf

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kerstballen van Arne en Carlos en mezelf
    Posted: 02 November 2011 om 00:16
Ik heb de eerste 6 kerstballen uit het nieuwe boek gemaakt: zie mijn blog.

Ik moet zeggen: het werkt erg verslavend. Bij de eerste bal moest ik nog goed opletten wat ik elke naald moest doen. Vanaf de 3e bal breide ik op de automatische piloot en hoefde ik alleen op het inbreipatroon te letten.

De 6e bal is mijn eigen invulling. Uit het boek heb ik nu nog maar 50 niet gemaakt. Heerlijk, ik heb nog veel uitdagingen.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 07:36
wat zijn ze mooi geworden
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 08:36
Ze zijn prachtig geworden. Niets voor mij om te maken, maar ik heb er wel enorme bewondering voor, dat gepruts op 4 naalden met zulk dun garen. Complimenten hoor 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 08:39
Prachtig zijn ze

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 09:14
mooi hoor!
vrioom
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 09:24

Wauw!

Ik vin het altijd zo kunstig hoe je die kleur er zo inmaakt!

Kun je me dat geheimpje is vertellen??

Back to Top
Henneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 09:48

Prachtig !!!!!

Groetjes Henneke
Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 11:00
Mooi!!! Geloof, hoop en liefde, mooi om in de kerstboom te hangen...
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 14:41
Dank voor jullie complimenten. En echt, het lijkt moeilijker dan het is. Gewoon eens proberen, zou ik zeggen.

@Leonie_y: Met 4 naalden is het niet te doen. Je hebt er echt 5 nodig. Vier voor de 4 patronen en 1 om te wisselen.

@manumij: Er is op youtube een leuk filmpje van iemand die de kerstballen op 2 naalden breit (en dus later moet naaien). Zij laat zien hoe je met de draden omgaat. Google maar of je het kunt vinden. Ik laat de rode kleur links en de witte draad rechts van me liggen. De niet gebruikte draad laat je achter het werk hangen, tenzij je meer dan 6 steken in de andere kleur breit. Dan moet je een keer de draden om elkaar heen slaan; anders krijg je een wel hele lange draad aan de achterkant die de neiging heeft je breiwerk strak te trekken. De witte draad doe ik dan boven de rode; of de rode boven de witte; een paar steken lang zitten je draden dan om elkaar heen. Op het moment dat je de volgende kleur gebruikt, liggen de draden weer keurig naast elkaar(niet over elkaar heen). Ik hoop dat je dit een beetje snapt, want het is wel een beetje cryptisch.

@drgini: Ik heb ze inderdaad om de symboliek gemaakt. Vond het wel een mooie geachte.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 15:27
Heel mooi en oook de andere foto's zijn mooi
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 09:36
Ahh ik wil t zo graag snappe maar k snap t nii filmpje kan ik ook eerlijk gezegd nii vinden wel met 4 naalden maar dat kan ik nog niet haha
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 10:16
Ze zijn heel mooi geworden!
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 13:55
Wat een aparte mooie ballen heb je gemaakt, dat is weer eens heel wat anders, knap gedaan hoor, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 18:51
echte kunstwerken heb je ervan gemaakt, heel bijzonder.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 19:24
Mooi die kerstballen. Deed ik ook altijd, het werk op 4 naalden en dan met de 5e breien.
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 11:03
@manumij: Ik moest het ook weer even zoeken, en nu krijg ik niet meer het filmpjes dat ik eerst had. Wel:
rechts engels en links continentaal.
Hoe je dan de draden omslaat als je meer dan 6 steken wit hebt, kan ik niet duidelijker uitleggen dan hierboven. Je moet in ieder geval de draden dan om elkaar heen draaien, zodat de rode draad wordt 'meegenomen' en niet heel lang achter het werk blijft hangen.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 14:06
oh wat zijn die mooi!
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 15:59

Haha oke sorry ik snap t denk k nu wel een beetje!

We gaan t gewoon is proberen haha

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.109 seconden.
Lang Yarns