Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vlinder haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ciska303 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciska303 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vlinder haken
    Posted: 15 November 2011 om 16:28

In het boek 75 vogels, bijen en vlinders staat een heel leuk koolwitje op blz 74. Ik probeer die te haken maar snap werkelijk niks van het patroon, wie kan mij helpen?? Al vele malen geprobeerd maar het wordt niet echt een vlinder.

Wink  Ciska

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 20:13

Ik heb het patroon erbij gehaald. Als jij nu eens meldt waar je de fout in gaat komen we er misschien samen uit.

Heb je gezien dat je bij toer 2 na het 2e st. moet keren en alleen op deze 3 steken die je nu hebt verder moet gaan om de bovenvleugel te maken?

Ik hoor het wel.

Groetjes, Lida

Back to Top
ciska303 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciska303 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 22:15

Hoi Lida,

Dat keren doe je toch elke keer? Ik begreep dat de lossen steeds aan de andere kant zitten. Het ziet er in ieder geval niet uit wat ik doe dus ergens gaat het fout. Heb jij het al eens gemaakt? Morgen pak ik het er even bij en dan ga ik stap voor stap nogmaals kijken wat er gebeurd, ik zal dan proberen te melden wat er fout gaat.

groetjes Ciska

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 22:34
Nee, ik heb het niet gemaakt, maar geprobeerd te lezen. maar omdat ik niet weet waar het fout gaat heb ik dit alvast als optie gegeven. je leest soms gemakkelijk ergens overheen. Ik hoor het morgen wel. Groetjes, Lida
Back to Top
ciska303 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciska303 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 11:15

okay, daar gaat ie dan, ik ga eigenlijk al heel snel de mist in, rij 2, drie lossen gemaakt dan 1 stokje in de steek eronder, is dat dan die van de lossen?? of van het begin van de lossen.

als je na rij 2 gekeerd hebt waar ga ik dan weer in verder, in de bovenste van de lossen of niet. Ik ben echt al een paar keer opnieuw begonnen maar het ziet er niet uitCry

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 14:22

Ik ben zelf maar even gaan haken. Punt 1 het is niet echt duidelijk beschreven. Daar gaan we dan.

Je moet niet alleen naar de beschrijving kijken, maar ook naar het haakschema dan kom je al een heel eind. Bij het 5e st doe je de laatste doorhaling al met wit. Dan heb je 5 stokjes in de ring (de eerst 3 lossen tellen als een stokje).

Rij 2. Je keert en maakt weer 3 lossen. Hier staat een fout. Ze zeggen dat je een stokje moet maken in hetzelfde stokje als waar je met de keerlossen begonnen bent. Volgens het schema klopt dat niet. Er zijn 2 stokjes in het volgende stokje. Samen zijn het er dan 3.

Rij 3. 3 lossen, 1 st in  de steek eronder, hier is het wel goed, dus in de steek waar je met de 3 lossen begonnen bent. Dan staat er: 1dsv  (ik vermoed dat die v voor voorkant staat), in volg. 2 st, Op het schema is het 1 dubbelstokje dat je om een onderliggende steek maakt, dus geen 2. Dan 2 stk in de bovenste van de 3 beginlossen. Dan zijn er 5 stokjes in die rij.

Ik denk dus dat je steeds goed naar het haakschema moet kijken. Op de foto van de vlinder linksboven op blz 75 kun je ook al veel zien.

Als je meer wil weten kunnen we het misschien beter rechtstreeks doen, ik vind de ruimte die we hier hebben wat lastig.

Succes, Groetjes, Lida

Wordt vervolgd?

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 14:25

groetjes geesje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 15:53
Ik heb een bovenvleugel klaar. Nou nou, het is me het patroon wel. Bij rij 6 moet je weer heel goed opletten. En zoals ik het op de foto zie is de achterkant de voorkant, maar dan klopt het ook weer niet. Misschien zie jij het anders. Succes, Lida
Back to Top
ciska303 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciska303 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 08:55

Hoi Lidi,

Ik ben even naar de plaatselijke handwerkwinkel gegaan en die konden me helpen, het is gelukt!!!  Heel erg bedankt dat je me wilde helpen.

Groetjes van Ciska Smile

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 09:04
Heb jij wel geluk dat er een handwerkwinkel in de buurt is. Maar ik wil ook graag de oplossing weten. Groetjes, Lida
Back to Top
ciska303 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciska303 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 10:30

Zeker geluk, ik zal proberen het je uit te leggen, als je het door hebt is het niet moeilijk. Je kunt het beste naar de teltekening kijken  die klopt helemaal. Snap je hoe die specifieke symbolen werken?? na de 6 lossen haak je 4 stokjes in 2 lossen en dan die 3 lossen, werk keer ik steeds voor de lossen.

Die ribbel krijg je door een dubbel stokje te maken in de steel van het stokje daaronder, maar je moet goed opletten dat je de achterkant achter insteekt, dan loopt de ribbel mooi door. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 10:47

Ja, helemaal begrepen. Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. De teltekening klopt wel. Heb je gezien dat je bij rij 6 op moet letten. Daar lopen 2 rijen doorelkaar. Waar ga je de vlinder voor gebruiken? Groetjes, Lida

Back to Top
ciska303 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ciska303 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 12:53

Ja dat zag ik ook en dat maakt het wel ingewikkeld hoor maar ik kon het niet uitstaan dat het niet lukte en als ik eenmaal iets in mijn kop heb.....    Ik weet nog niet waar ik het voor ga gebruiken maar ik zag het staan en vond het zo leuk dat ik het wilde maken maar heb jij nog een leuke suggestie?? Je moet het eigenlijk wel ergens op maken want de achterkant is natuurlijk niet zo heel mooi.          Groetjes Ciska

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 16:44
Dus jij bent ook zo, ben ik tenminste niet alleen zo koppig. ik heb eigenlijk geen idee waar ik hem voor zou gebruiken. Ik heb pas een paar bloemetjes gehaakt voor een gekochte pet van mijn kleindochter. Als broche op een jas of zo iets. Ik vind zoiets leuk en weet dan niet wat ik ermee moet doen. Dus succes met het ding, groetjes, Lida 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.285 seconden.
Lang Yarns