Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik moet even mijn hart luchten hoor.. pff

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eve__ View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eve__ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik moet even mijn hart luchten hoor.. pff
    Posted: 22 November 2011 om 22:38
Hallo forum!

Ik moet dit echt even kwijt want het zijn zoveel
telleurstellingen opeens en het heeft allemaal te maken
met geld!

Ik ben begonnen met Etsy, heel leuk allemaal en ik krijg
vele positieve reacties - ik heb hier en daar wel eens
wat verkocht maar moet wel bekennen dat het merendeel
naar vrienden, kennissen en familie is gegaan.

1.
Nu heb ik een vriendinnetje die mij 2 weekjes geleden
vroeg of ik mutsjes wilde breien voor haar twee nichtjes
van 2 en 3 jaar.

Ik had wat geschetst en gekeken wat ik ermee kon want wat
ze wilde was erg specifiek. Na veel mailen wilde ze de
prijs weten en merkte ik dat die prijs tegensprak (ik
vroeg 15 euro per mutsje) dus heb de prijs terug gekrikt
naar €10 p st terwijl zo'n wol blend van scheepjeswol
€5.50 op de markt kost! Ze moest overleggen met haar zus
en al gauw bleek dat haar zus ervan af zag. Te duur vond
ze, ik quote "voor 15 euro kun je een designer muts kopen
die niet kriebelt". WAAAT! Dat deed zo'n pijn! Zo
minderwaardig en kleinerend! Trouwens voor 15 euro heb je
echt geen designer muts!

2. Ik maak momenteel een muts op bestelling en voor een
speciaal gemaakte bestelling vraag ik €4
verwerkingskosten deze moet vooraf betaald worden. Nu ben
ik halverwege en ziet de koper ervan af omdat ze een
sjaal en muts kado heeft gekregen maar ze eist haar €4
euro terug! Op zich ben ik niet zo moeilijk en ik wil het
geld best terug geven want die muts raak ik toch wel
kwijt maar ik vind dat zo appart.

3. Een meneer wilde een gebreide sjaal maar komt tot de
conclusie dat er toch aardig wat handwerk bij komt kijken
een haakt af vanwege de prijs. (Boven het budget zegt
hij). Maar vervolgens laat hij wel zijn advertentie op
Marktplaats staan! Irritant zeg!

Het enige wat ik kan doen is mijn schouders ophalen want
uiteindelijk weet ik dat er ook mensen bestaan die
handgemaakte items wel waarderen. Zolang ik er de passie
voor hou is er van mijn part niets aan de hand maar ik
kan gewoon niet tegen die onwetendheid van mensen.

Zo dat lucht wel eventjes op :)

Yvonne
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 23:08
Yvonne meisje, er zullen altijd mensen zijn die je werk niet naar waarde schatten, laat ze voor wat ze zijn, ze zijn  het niet waard dat je je er in kwaad maakt
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 23:32
dit zijn reacties van mensen die niet begrijpen hoeveel tijd er gaat zitten in handwerk en verglijken alles met die lage lonen lande daar kun je en wil je niet tegen op werken Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 00:05

Inderdaad, je rekent volgens mij alleen nog maar je materialen...Omdat je het als hobby ziet... Maar als je het in uurloon zou zien,is het nog een prikkie! Stel dat je 10 euro per uur zou vragen/verdienen + dan nog de materiaalkosten...

Ik vraag me af welke designermuts je dan nog kunt kopen!!!!!

Begrijp de irritatie,maar je doet er niets tegen helaas...

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 06:22
Heel vervelend zacht gezegt!.
Gelukkig zijn er nov wel mensen die het wel waardeen
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 08:02

Hoi, hoi,

Het is inderdaad erg vervelend allemaal. Jammer dat het niet gewaardeerd wordt.

Dat is voor mij ook de reden dat ik alleen dingen maak voor anderen als cadeau voor bijv. hun verjaardag als ik weet dat ze het waarderen. En ik maak dingen voor de verkoop van Het Rode Kruis, maar die kies ik altijd zelf uit

Ik zou er ook nooit voor kiezen om voor een winkel of designer te gaan breien of haken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 10:22
Ik geef ook altijd alleen maar weg. Eigenlijk omdat ik niet gekwetst wil worden, want dat gebeurt toch wel een beetje als je zulke opmerkingen krijgt.
Hoofd omhoog, en laat je je hobby niet afpakken!!!
Wij weten wel hoe het zit.
Back to Top
Eve__ View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eve__ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 12:02
Dankjewel voor jullie fijne woorden, ze doen me erg goed :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 12:50

Alles is gezegd wat er te zeggen valt. Ik sluit mij er helemaal bij aan.

Groetjes, Lida

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:01
Als jij een muts zelf ontwerpt en uitrekent, dan IS het een designer muts. Wij zijn te bescheiden dat we onze eigen creaties niet als design zien. Ik maak wel eens het oude Gammagrapje, dan zeg ik Die zain van Magtelt.

Ik vind het wel schandalig om die € 4 terug te vragen, als je een offerte vraagt en daar wordt een prijs voor berekend, en je wilt niet verder met dat bedrijf, ben je dat geld voor die offerte toch ook kwijt? Want daar is tijd en moeite aan besteed.

En die smoes van Ik heb een sjaal en muts cadeau gehad, gaat ook niet op. Dan maar twee van alles.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:04

wat een vervelende mensen zeg.

ze hebben gewoon niet in de gaten wat alles koste en hoeveel tijd er in zit.

lucht je hart hier maar even en dan gewoon doorgaan hoor want er zin net als wat je zelf al schreef genoeg mensen die het wel waarderen.

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 13:07

PAS MAAR OP IK HEB DIT AL ZO VAAK MEEGEMAAKT  eerst geld dan maken anders hoeven ze niets.

Ik heb er mee geleerd mensen willen alles voor niets.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 14:27

Wat vervelend toch dat mensen zo gemakkelijk eerst wat vragen en er dan weer van af zien. Dat ze niet begrijpen dat je er al tijd en werk in gestoken hebt. Hoe zou je dat nu duidelijk kunnen maken.

Ik denk inderdaad wel dat het een beetje het risico van het vak is. Mijn ouders hebben samen met mijn zussen hun eigen decozaak gehad. En daar maakten ze ook vaak dit soort dingen mee. Er kwamen mensen gerust nog even terug om om extra korting te vragen. Of een hele berekening opvragen maar uiteindelijk toch ergens anders de spullen gaan halen. Natuurlijk kan het in de bouwmarkt goedkoper. Maar dat betekend nog niet dat je daar ook de service krijgt die je van een decozaak krijgt. Laat staan dat je daar advies kan vragen over de kleuren in je huis, en hoeveel je precies nodig hebt.

Zo is het nu precies met jouw werk. Natuurlijk is massaproductie goedkoper. (al vind ik trouwens dat je absoluut geen woekerprijzen vraagt) Maar dan heeft de halve klas van je kind dezelfde. En heb je niet je specifieke wensen. Die je bij handgemaakte spullen nu juist kunt vragen. In ieder geval succes met de verkoop. En je moet maar zo denken, de mensen die wel wat bij je kopen weten het wel echt op waarde te schatten en dragen jouw werkstukjes met veel plezier en trots. En dat is je werk dubbel en dwars waard.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 15:32
ja, zo zijn sommige mensen. Ze denken juist dat het goedkoper is omdat het voor jou een hobby is.

Misschien moet je meer de 'regels' erbij zetten op etsy? Zo voorkom je dat je aanvragen krijgt van mensen die het niet serieus menen.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 15:44
Ja eerste regel: vooruitbetalen en geen terugbetaling mogelijk, tenzij je door een blessure niet kan breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 16:21
Ik vind die stelregel van Magtelt heel goed.
Dan heb je tenminste zekerheid.
Er zijn inderdaad vreemde mensen blijkt wel weer.
Eerst iets bestellen en dan weer niet willen, omdat .... verzin maar een goeie smoes.
In ieder geval veel succes verder met je werkjes.
Kijk maar even naar de pietjes bij Esther daar wordt je weer vrolijk van.
En natuurlijk je hart kunnen luchten op dit forum.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 18:16
zekerheid vergeet het maar
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 23:37

Ja dat is wel herkenbaar hoor, ook de tijd die erin zit snappen ze soms niet. ik maak ook wel eens wat tegen kostprijs en dan "is t nog neit klaar? "

ehm nee ik ben ook gewoon aan het werk, sport, kids,man, huisdieren, huishouding en iets haken kost tijd!!!

Niks van aantrekken hoor!

Mijn omslagdoeken krijgen ze ook niet zo gauw. ik heb alleen een voor mijn brei-oma gemaakt, omdat die zelf breit weet ze hoeveel werk erin zit.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 14:15

Ik blijf me nog het meest over die vier euro verbazen. Je vraagt toch niet voor niets een aanbetaling? Dat moet je toch ook in de winkel als je iets besteld? 

Gisteren nog even met Marco (mijn man) over en die zei ook dat je misschien het best duidelijke regels op kan stellen en bestellingen volledig van te voren laten betalen. Dan weten mensen waar ze aan toe zijn. En haken ze waarschijnlijk minder snel af.

Misschien heb je die regels al wel hoor. Al zou dat het verhaal weer nog meer bizar maken.

Enne sorry voor de dubbele reactie op een bericht. Maar zie het maar als extra meeleven.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Bregit View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bregit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 14:15
Wat vervelend voor je, ze weten niet hoeveel werk eraan zit en voorbereiding. Maar ik herken het, kreeg een opdracht voor 30 lippenbalsemhouders te haken, bij 10 maar gestopt omdat ik na herhaald vragen niets meer heb gehoord!
Ik doe het volgende keer anders, eerst de helft vooruit betalen anders begin ik er niet meer aan.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns