Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

poppenjurk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: poppenjurk
    Posted: 23 November 2011 om 21:45

hoi

ben begonnen met een poppenjurkje uit 20 jaar Andrea Kreativ pag 36

een rose jurk

mijn breiervaring met kleding ligt op 2

Nog niet zo ervaren dus en nu heb ik al een vraag

44st opzetten dan 4 nld ribbels daarna tricot  begin ik dan eerst met recht nld 5en dan de teruggaande naald averecht nld6?

en dan het volgende aan weerskanten iniedere 4e naald 6 x 1st st minderen

dus bij begin tricotbreien in de 4e naald aan weerszijden 1steek minderen (samenbreien??)

in naald 8 dan nld 12 dan 16e 20e en 24e ?

bedankt alvast

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 22:13
je hebt het helemaal gesnapt, poppenkleertjes breien ( als het fout is, heb je niet zoveel uit te halen) is ideaal om het patroon lezen onder de knie te krijgen, en vragen altijd vragen als het niet duidelijk is.
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 22:19
Minderen kun je op verschillende manieren, je kunt aan de ene kant een steek afhalen, een steek breien, en de afgehaalde over de gebreide halen. Aan de andere kant 2 steken samenbreien.

Ik vind het mooier om eerst 2 x een steek af te halen alsof je recht gaat breien, de 2 steken terug te doen op de linkerpen, en ze dan recht samen te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 22:19

thanks

hij moet af voor 5dec hahaha

het liefst nog met een broekje of legging

Chris

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 07:02

bedankt voor de tip magtelt

dat da ik eens proberen!!

Chris

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 12:37
Ik heb hier wel een Andrea liggen met een heel simpel gehaakt luiertje/broekje. Ik geloof dat ik de scan al in een mailtje heb staan. De gebreide versie zou ik moeten opzoeken, die staat weer in een andere Andrea. Die is ook simpel in boordsteek met meerderen en minderen bij het kruisje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 12:56

Magtelt heel leuk

als het niet teveel moeite is Mijn mailbox staat open voor landing

Chris

Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 13:39
Drempt als het goed is heb je een heleboel patroontjes van mij ontvangen waaronder ook een broekje en een legging.  Laat maar horen als ik me vergis.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.439 seconden.
Lang Yarns