Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
oedsje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oedsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sokken
    Posted: 26 November 2011 om 07:28

Hallo

Ben bezig met me eerst paar sokken. Op zich gaat dit goed. Alleen op de plekken waar ik van naald ben gewisseld een soort van laddertje ontstaan.

Wie kan me vertellen hoe ik dit kan voorkomen?

Groetjes Francis

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 08:50

sorry daar kan ik je niet mee helpen. ik ben ooit eens begonnen met sokken maar was na 10 naalden al zo zat dat ik het weg heb gegooit.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 09:52
Er wordt wel geadviseerd om geregeld een steek van de volgende naald mee te breien en zo door te schuiven. Zodat de eerste steek van elke naald geregeld van beurt wisselt. Ik hoop dat ik het duidelijk zeg. Maar omdat breiwerk soepel is heb je kans dat die ladders verdwijnen in de was of als je je werk in de lengte en breedte uit rekt (niet te hard).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 09:56
Op de plaats waar je van naald wisseld moet je de draad wat meer aantrekken. Maar steeds 1 of 2 steken van de nieuwe naald meebreien werkt ook prima! Wel een markeerring gebruiken dan anders weet je niet meer waar je toer begint.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
oedsje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oedsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 10:32
攀 琀攀 戀爀ਙ 6;椀攀渀⸀ 䐀㠵 3877;☻㈣ㄸ〶☻ㄣ㜱& #13879;☻㠣㤱㬲⌦㜱〴 ;㬸⌦㐱㠳㬹⌦㌱ 36;㬷⌦㜹㜸☻ㄣ㠲 3619;☻ㄣ㘲〰☻ㄣ㌲& #12852;☻㤣㠷㬷⌦㈱㜵 ;㬹瘀
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 10:52

?????

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Woutera View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Woutera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 10:29

om een laddertje te voorkomen met het breien van sokken is het belangrijk bij de eerste 2 steken van de nieuwe naald de draad even stevig aan te trekken. Zelf doe ik dan tijdens het breien van die 2 steken met de duim van mijn linkerhand het werk even naar links te duwen. Op deze manier komt het te breien werk van de ene naald naar de andere naald rechter en mooier naast elkaar te liggen en geeft het geen laddertjes. Op een gegeven moment word dit zo'n automatisme dat het vanzelf gaat. Ik heb nu bij het breien van sokken geen laddertjes meer en ik brei echt veel sokken.

Succes ermee !!!!

Groet Woutera

Back to Top
oedsje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oedsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 11:32
bedankt voor alle tips, ga zo wol en markeringen kopen en dan opnieuw beginnen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 12:18
een draadje van een andere kleur werkt net zo goed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 12:39
Of de ringetjes van de elektrische tandenborstel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns