sokken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
oedsje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 02 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 November 2011 om 07:28 |
Hallo Ben bezig met me eerst paar sokken. Op zich gaat dit goed. Alleen op de plekken waar ik van naald ben gewisseld een soort van laddertje ontstaan. Wie kan me vertellen hoe ik dit kan voorkomen? Groetjes Francis |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sorry daar kan ik je niet mee helpen. ik ben ooit eens begonnen met sokken maar was na 10 naalden al zo zat dat ik het weg heb gegooit.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Er wordt wel geadviseerd om geregeld een steek van de volgende naald mee te breien en zo door te schuiven. Zodat de eerste steek van elke naald geregeld van beurt wisselt. Ik hoop dat ik het duidelijk zeg. Maar omdat breiwerk soepel is heb je kans dat die ladders verdwijnen in de was of als je je werk in de lengte en breedte uit rekt (niet te hard).
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Op de plaats waar je van naald wisseld moet je de draad wat meer aantrekken. Maar steeds 1 of 2 steken van de nieuwe naald meebreien werkt ook prima! Wel een markeerring gebruiken dan anders weet je niet meer waar je toer begint.
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
oedsje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 02 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
攀 琀攀 戀爀ਙ 6;椀攀渀⸀ 䐀㠵 3877;☻㈣ㄸ〶☻ㄣ㜱& #13879;☻㠣㤱㬲⌦㜱〴 ;㬸⌦㐱㠳㬹⌦㌱ 36;㬷⌦㜹㜸☻ㄣ㠲 3619;☻ㄣ㘲〰☻ㄣ㌲& #12852;☻㤣㠷㬷⌦㈱㜵 ;㬹瘀
|
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
????? |
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
Woutera ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 13 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 395 |
om een laddertje te voorkomen met het breien van sokken is het belangrijk bij de eerste 2 steken van de nieuwe naald de draad even stevig aan te trekken. Zelf doe ik dan tijdens het breien van die 2 steken met de duim van mijn linkerhand het werk even naar links te duwen. Op deze manier komt het te breien werk van de ene naald naar de andere naald rechter en mooier naast elkaar te liggen en geeft het geen laddertjes. Op een gegeven moment word dit zo'n automatisme dat het vanzelf gaat. Ik heb nu bij het breien van sokken geen laddertjes meer en ik brei echt veel sokken. Succes ermee !!!! Groet Woutera |
|
![]() |
|
bedankt voor alle tips, ga zo wol en markeringen kopen en dan opnieuw beginnen
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
een draadje van een andere kleur werkt net zo goed
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Of de ringetjes van de elektrische tandenborstel.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |