Haken...hoe?! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Sonja Diane ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 November 2011 om 18:50 |
Hoi allemaal.
Vanmiddag heb ik mezelf een Granny Squares boek cadeau gedaan. Nog nooit gehaakt, en het lukt me nu niet echt. Hoe strak moet je haken? Als ik een vierkantje haak wordt het rond, of komt het in de buurt van vierkant maar met allemaal rare punten erin. Op het plaatje ziet het er uit alsof het behoorlijk strak is, alleen als ik dat doe kan ik niet beginnen met een rondje haken omdat ik dan mijn naald niet meer in een steek krijg. Wie o wie kan me een klein beetje op weg helpen. Groetjes, Sonja |
|
![]() |
|
Joyce38 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leuk om te gaan haken!! Maar misschien eerst steken leren. Een soort haaklap maken. Bedoel ik mee eerst rijtjes vasten, stokjes, dubbel stokjes etc. Dan krijg je er wat feeling mee. En dan zal zo'n granny ook makkelijker gaan.
|
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Als je googled op haken en youtube krijg je veel filmpjes waarop het haken wordt voorgedaan. als daar niet bij zit wat je zoekt kun je ook crochet (engels) invoeren dan vind je zeker wat je zoekt. Het is allemaal niet zo moeilijk maar zo uileggen is lastig, je moet het eigenlijk iemand zien doen en daarvoor is you tube ideaal. Succes!!! |
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb een goed leerboek met allerlei haaksteken, maar dan heb ik wel je mailadres nodig.
Als je dat uit hebt kun je filet haken, Tunisch, granny's, bloemen enz enz. Er staan tekeningen in hoe je je hand moet houden en hoe de steken er uitzien. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
inderdaad, een granny om te leren haken zou ik iedereen afraden er zijn genoeg boeken of you tube met verschillende steken, i.p.v gewone proeflapjes te maken kan je er ook altijd pannelappen van maken en zo de verschillende steken te leren
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |