Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Klosjes en spoeltjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Klosjes en spoeltjes
    Posted: 08 Januari 2012 om 21:54
Naar aanleiding van mijn onderwerp over spoeltjes en naaigaren heb ik nog een tip:

Een gevuld naaimachine-spoeltje kan je ook als klosje boven op je machine zetten op het pinnetje waar je normaal een klosje opsteekt. Het opspannen van de machine gaat ook dan zoals je gewend bent. De kleur van de spoel wordt dan gebruikt als bovendraad. Handig als je teveel garen ongebruikt op een spoeltje hebt zitten. 
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 08:43
Dit kan niet bij alle machines... In mijn spoeltjes zit een speciaal stukje verdikking (met inhammen en uitsteeksels), waardoor het niet op de garenpen kan...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 11:15
Hee, dat systeem kende ik niet.  
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 14:29
Is nog heel nieuw...

En best lastig, want de spoeltjes van de machine van mijn moeder passen niet op die van mij...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 15:45

Dat is dan knap lastig Ieke. Ik gebruik altijd een spoel om extra garen op te zetten als ik met dubbele draad of met de tweelingnaald wil naaien. In jou geval heb je dus altijd 2 klossen nodig. Of hoe moet ik mij dat voor stellen?

Groetjes, Lida

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.596 seconden.
Lang Yarns