Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vrolijke granny squares

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vrolijke granny squares
    Posted: 22 Januari 2012 om 14:55

Voor ons kleintje op komst wil ik graag een wiegdekentje en een ledikantdekentje met granny squares gaan haken. Ik zit zelf te denken aan iets met roosjes. Of iets met allemaal verschillende vormen.

Hebben jullie voor mij leuke patroontjes van granny squares? Ik ben zelf al druk aan het zoeken op het wereldwijde web, maar het is me nog niet naar de zin.

Als het een beetje wil slagen, dan wil ik ook nog een sprei maken voor het bed van mijn dochtertje in dezelfde stijl.

Alvast bedankt!

Veel liefs van Marieke
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 14:59

http://www.redheart.com/free-patterns/mixed-berry-tarts-thro w

Dit vind ik een mooi patroon, maar ik kan hem niet openen. Heeft iemand het misschien op de computer staan?

Veel liefs van Marieke
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 15:03
Is dit voorbeeld niet veel te groot voor een baby-bedje/ledikantje?
Ik kan hem trouwens zo openen, probeer het nog eens een keer.
Op ravelry zijn er trouwens ook heel veel ( wel even gratis inloggen)
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 15:13

Originally posted by pippie pippie wrote:

Hoezo veel te groot? Het hangt er toch vanaf met welk soort garen en haaknaald je werkt? En je kunt toch berekenen hoeveel vierkantjes je nodig hebt voor een dekentje?

Ik heb al een stuk of 10x geprobeerd om hem te openen, maar het lukt niet. Zou je hem voor me op kunnen slaan en dan naar me toe mailen?

Ik zit al op Raverly te zoeken, zo kwam ik ook bij het patroon uit. Maar ik kan nog niet echt iets vinden wat ik mooi vind.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 15:14
Originally posted by Venaille Venaille wrote:

Hoezo veel te groot? Het hangt er toch vanaf met welk soort garen en haaknaald je werkt? En je kunt toch berekenen hoeveel vierkantjes je nodig hebt voor een dekentje?

Ik heb al een stuk of 10x geprobeerd om hem te openen, maar het lukt niet. Zou je hem voor me op kunnen slaan en dan naar me toe mailen?

Ik zit al op Raverly te zoeken, zo kwam ik ook bij het patroon uit. Maar ik kan nog niet echt iets vinden wat ik mooi vind.

Nou ja... nu nog net een paar keer geprobeerd en ineens gaat hij wel open.

Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 17:38

Had je misschien al een andere pdf open staan?

Dan lukt het nl soms niet.

Groetjes, Jannie

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2012 om 20:48
Op zich vind ik 1 blok al erg groot, ook al doe je het met fijner garen. Maar probeer het maar eens uit.Laat je het ook zien als je het af hebt?
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 00:02

Op zich vind ik 1 blok al erg groot, ook al doe je het met fijner garen. Maar probeer het maar eens uit.Laat je het ook zien als je het af hebt?

Als ik eruit kom, dan maak ik natuurlijk foto's... Snap het patroon nog niet helemaal....

En ik ben nu eerst met een troetelbeertje bezig voor het de zus van mijn zwager. Gisteravond hadden we het tijdens de verjaardagsvisite van mijn zwager over tekenfilms die we vroeger keken. Daarbij kwamen de troetelbeertjes ook ter sprake. Jeugdsentiment. Ik zei dat ik nog wel ergens een haakpatroon had rondslingeren en dat ik wel een beertje voor haar wilde haken... dus vanavond maar gelijk begonnen met het vertalen van het patroon...

Foto's van mijn creaties zijn binnenkort ook te vinden op mijn blog... maar dit is nu nog onder constructie.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 09:56

Op de volgende sites staan ook leuke, kleurige granny's:

http://attic24.typepad.com/

http://www.lemondedesucrette.com/

Op beide sites staan veel mooie gehaakte dingen en patronen.

Groet,

Yobsje
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 10:06
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Op de volgende sites staan ook leuke, kleurige granny's:

http://attic24.typepad.com/

http://www.lemondedesucrette.com/

Op beide sites staan veel mooie gehaakte dingen en patronen.

Bedankt! Ik zal gelijk even gaan kijken.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 14:52

craftyminx.typepad.com/a_granny_a_day/

HIER VIND JE OOK HEEL VEEL.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 19:03
Bij de granny square cal hadden we ook leuke patronen die je
misschien wel zou kunnen gebruiken. Ik ben nu even op m'n tablet en
van daar af is het heel lastig om veel bestanden te mailen. De rest vd
week heb ik tentamens. De meeste dames op het forum hebben de
patronen wel, dus mocht je belangstelling hebben, gewoon even een
gil geven. Met katoen en haaknaald 2,5mm worden de meeste
vierkantjes 12 x 12 cm.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.441 seconden.
Lang Yarns