Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kinder handnaaimachine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kinder handnaaimachine
    Posted: 22 Februari 2012 om 15:58

Ik ga hier ook eens een vraag plaatsen over een naaimachine.

Mijn schoonouders gaan binnenkort verhuizen van een boerderij naar een rijtjeswoning.

Nu komt er natuurlijk van alles tevoorschijn.

Zo ook een hand naaimachine.

Hij is van mijn schoonzus geweest en mijn dochter mag hem hebben.

Maar niemand weet hoe dat ding echt werkt.

Ik heb een naald erin gezet en de draad erin gestoken(zoals ik zou denken dat het moet) nu naait hij wel maar aan de achterkant zitten lusjes. Als ik nu het lapje stof lostrek trek ik de draad gewoon uit de stof.

Ik kan niet naar voren en achteren dus kan niet aan en afhechten zoals je normaal zou doen.

Is er misschien iemand die zo'n app. zelf heeft gehad en mij kan uitleggen hoe ik kan zorgen dat het draad kan aanhechten en afhechten.

bij de onderstaande link is de naaimachine op marktplaats te zien van iemand.

ik had zo sel geen ander fotootje. en vond deze. het is precies dezelfde.

http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-naaimachines/50804 6905-ontzettend-leuke-mini-handnaaimachine-singer-model-ussr .html

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 16:54
Ik zou ermee naar de naaimachine gaan. Die weten vast wel raad. Wat zou het leuk zijn voor je dochter om naast jou te zitten aan haar eigen machine.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 16:59

Omdat zij ook heel creatief is had zij hem ook gekregen. Het zou leuk zijn als we samen kunnen naaien. Ik had al even wat makkelijke patroontjes voor een baby born pakje uit gezocht.

Dat was alleen recht naaien. Maar dan moeten we wel weten hoe het werkt.

Ik denk dat ik dat maar moet doen. Even naar een winkel in de buurt. Zo zwaar is dat ding niet en past met groot gemak in de fietstas want die winkel is in de binnenstad, dus niet handig als ik met de auto moet gaan.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 17:05

wat voor spoeltje zit erin ???

Een soort schuitje of gewoon het platte spoeltje zoals we nu ook hebben ??

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 17:15
als je wilt afhechten moet je je werk keren dat was ook zo bij de "volwassen"uitvoering van de handsinger
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 17:58
er zit helemaal geen spoeltje in. je werkt met maar 1 draad. dat is het probleem. ik heb al geprobeerd het werkt te keren maar dan loopt hij elke keer vast.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 18:40

Je kunt proberen je naald er anders in te plaatsen .

Ik neem aan dat je nu je draad van voor naar achter insteekt . Bij de handnaaimachines was dat van links naar rechts .

Mijn dochter heeft vroeger ook zo'n machientje gehad (het zat in een bruin kartonnen beschermhoes ).maar ik weet echt niet meer hoe het precies werkte .Ik weet nog dat er een houten klosje met wit garen bij zat  .

en dat het in een speelgoedwinkel gekocht was .  

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2012 om 20:52

dat zou hem dan best wel eens kunnen zijn.

bij deze moet de naald er ook over dwars in. anders kom je met je draad niet uit.

mijn schoonmoeder dacht dat ze hem bij de intertoys gekocht had. maar dat is al ongeveer 30 jaar geleden. en zij zit met hetzelfde probleem...dat ze het ook niet meer weet.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 08:30
Misschien kun je via internet de handleiding vinden. Ik heb het typenr. van mijn oude naaimachines ingetypt bij google en toen kreeg ik na een beetje zoeken de handleiding tevoorschijn.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 08:34

ik ben gisteren al 3 uur aan het zoeken geweest maar niks gevonden hierover.

vandaar de vraag hier.

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 09:38
lussen aan de achterkant betekent dat de spanning niet goed staat, dit kan je het beste bij een naaimachinewinkel laten doen,  Nu zijn die winkels erg dun bezaaid. Ik weet in Leidschendam en Den Haag weet ik er een, maar of je daar wat aan hebt ik weet het niet. Sterkte ermee
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 09:52

ik wou nog even kijken ,maar de advertentie bestaat niet meer .

Die 30 jaar zou best kunnen kloppen de dochter is nu 38 .Ze was altijd bezig met barbiekleertjes .

Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2012 om 22:50

bij een ééndraads naaimachine is het infeite de bedoeling dat

de naald gaat erin en komt er terug uit, onderaan is dan één lus gemaakt

bij de volgende steek gaat de naald terug in de stof, maar ook door het de lus onderaan, en maakt een nieuwe lus. en zo haakt die steeds de nieuwe lus in de voorgaand lus, net zoals een kettingsteek bij het opzetten van een haakwerkje.

dus je moet niet aanhechten bij het begin, en op het einde stik je wat verder door, en steek dan de draad door zo'n lus. die trek je dan wat aan en klaar.

heel belangrijk is, dat de naald altijd tot op het einde van de naaldschacht moet zitten, want als de naald er niet helemaal inzit, dan zijn de lussen te groot. en kan de naald ook makkelijker breken.

voorbeeld van zulke stiksels zijn papieren zakken met dierenvoeding. die zijn meestal met één draad toegemaakt, al zijn er nu ook wel die een dubbele draad gebruiken.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns