Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

verbonden (dubbele) stokjes; minderingen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pluk de dag View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pluk de dag Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: verbonden (dubbele) stokjes; minderingen
    Posted: 21 April 2012 om 17:26

Goedemiddag creabea's & -beo's,

ben het haken aan 't ontdekken, basissteken gaat wel lukken, maar dan....

In het patroon wordt er gesproken over 2 verbonden dubbele stokjes. De omschrijving is als volgt: 
* 2 omslagen, steek de haalnld. in 1 st. in, haal 1 lus op, # 1 omslag, trek de draad door 2 lussen #, herhaal 2 maal in totaal van # tot # *, herhaal van * tot * 2 maal in totaal, 1 omslag, trek de draad door de 3 laatste lussen die zich op de haaknaald bevinden.

Begrijp ik het nou goed, dat als je de 2e keer * tot * gaat doen, dat je dan insteekt in de volgende steek?

2e vraag is: 1 eenvoudige mindering = 2 verbonden stokjes haken. Wordt hiermee bedoeld 1 stokje haken over 2 steken?

Laatste vraag: 1 dubbele mindering = rechts (1 dubbel stokje + 2 stokjes) verbonden afwerken (?)
links: (2 stokjes + 1 dubbel stokje) verbonden afwerken (?)
Wordt met verbonden afwerken bedoeld dat je in dit geval 1 stokje maakt over 3 steken?

Ben erg geholpen met jullie reactie(s), alvast veel dank & zonnige groeten!

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2012 om 19:06
Wellicht is het handig om je eerst even voor te stellen en daar ook het topic 'welkom' door te lezen.
Dan weet je meteen hoe hier de algemene omgangsvormen worden gebruikt.... 
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2012 om 20:40
Misschien is het handig als je even vertelt wat je aan het haken bent. Maar ik wil zo wel een poging wagen:

Begrijp ik het nou goed, dat als je de 2e keer * tot * gaat doen, dat je dan insteekt in de volgende steek?
 Volgens mij niet, moet je gewoon in dezelfde steek insteken.

Vraag 2:
Wordt hiermee bedoeld 1 stokje haken over 2 steken?
Volgens mij wordt dit er inderdaad mee bedoeld

Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Rebecca81 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rebecca81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 21:43
Hallo,

Het is vrij simpel, als je twee stokjes aan elkaar wilt haken dan doe je het volgende

- begin gewoon met het eerste stokje, maar haal de laatste keer dat je normaal gesproken de lus door zou halen die dus niet door (lussen zitten dus nog op de naald en je hebt het stokje eigenlijk gewoon niet afgemaakt)
- dan begin je aan het volgende stokje, als je (en dat wil je) wilt minderen steek je dit stokje in een volgende volgende steek (anders kun je nooit van 2 steken 1 steek maken). Dit nieuwe stokje maak je dus ook niet helemaal af en in plaats van de laatste keer de lus doorhalen zoals je altijd zou doen haal je nu alle lussen door.

succes!

Rebecca

Back to Top
Pluk de dag View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pluk de dag Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2012 om 10:48
aha, zo werkt dat dus, ik ga 't uitproberen, heel erg bedankt voor de uitleg!
Fijne dag & groetjes, Karin
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns