Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trui rings of saturn drops w423 steken minderen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marlin View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trui rings of saturn drops w423 steken minderen
    Posted: 30 April 2012 om 19:54
Hallo,

Graag zou ik willen weten waar ik ongeveer in het voorpand moet minderen voor de v-hals.
Er staat beschreven dat ik ze richting de hals moet minderen.
Op de Drops/Garnstudio site staat heel helder beschreven hoe ik dit naar links- en rechtswijzend kan doen.

Alleen zou ik dus nog heel graag willen weten waar ik dat moet doen, waar dit het mooiste is.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2012 om 21:53
Is het die geel gestreepte trui ??

Daar staat dat je op een voor jouw maat aangegeven hoogte het werk in twee delen moet delen .
Met de helft van het aantal steken brei je dan verder . Je minderingen komen voor je rechter voorpand aan het begin van je pen Het 2e pand brei je in spiegelbeeld .

Back to Top
Marlin View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 07:15
Goedemorgen! Wat een snel antwoord. Dank je wel!!
Het is de trui met gele strepen, maat M.

Ja, dat stukje had ik idd begrepen, het delen enzo. Denk dat ik mijn vraag niet duidelijk gesteld heb.

Het gaat mij er over waar ik op de naald moet minderen, dus de hoeveelste steek.
Is dat mooier om dat bij de hals te doen, dus de laatste twee bij de hals of juist bij de arm?
Denk wel dat het het mooiste is als ik alles op dezelfde plek doe.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n V ga breien, vandaar dat ik het dus niet weet.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 08:54
Je minderingen voor de hals komen direct aan het begin van je pen bij je rechter voorpand .
Je linker voorpand brei je in spiegelbeeld .
Later, in je patroon staat aangegeven op welke hoogte, ga je voor je armsgat minderen .

Je maakt dan aan de andere kant van je werk de minderingen ,Je bent dan dus aan weerszijde van je werk aan het minderen maar de ene mindering (om de pen )is om je hals die V vorm te geven en die andere minderingen zijn om je armsgat te vormen .
Als ik nog niet duidelijk genoeg ben geweest roep je maar weer .
Ik zal zo nog even naar het patroon kijken ,maar ik MOET nu iets anders gaan doen

Fijne dag
Back to Top
Marlin View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2012 om 21:38
Dank je wel Mutti. Ik ga er morgen even rustig voor zitten om te kijken of ik er zo uit kom.
Denk het wel!
Nogmaals BEDANKT!!!
Back to Top
Marlin View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2012 om 18:56
Hallo Mutti,

Nog één vraag:
Minder ik de steken (om de pen) direct aan de hals?
Of moet minderen en dan een kantsteek bij de hals?
Sorry hoor, maar ik heb nog nooit een v-hals
gemaakt...

De boord opzetten met de rondbreinaald zal wel gaan
lukken gelukkig.
Mijn eerste breisel had een kol. Principe zal dus hetzelfde zijn,
allem brei ik de v op de naald heen en weer ipv rond zoals
bij de kol!

Fijn weekend!!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2012 om 10:16
Er staat in je patroon niet dat je eerst een kantsteek moet breien dus kun je gewoon bij je eerste steek al gaan minderen .
 Oh ja en dat sorry is nergens voor nodig hoor .
We zijn allemaal voor het eerst met iets begonnen en hebben wel eens met de handen in het haar gezeten omdat iets ons niet duidelijk was .

succes en lukt het niet roepen maar Embarrassed
Back to Top
Marlin View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2012 om 15:14
Hallo Mutti,

Thanx!
Nu gaat het zeker lukken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns