Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Jam (pruimen dit keer)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Jam (pruimen dit keer)
    Posted: 29 Mei 2012 om 17:03
geheel onverwacht heb ik vanmiddag jam gemaakt
als je het hele verhaal wil lezen verwijs ik voor deze keer naar mijn blog

heb wel een fotootje van de potjes 5 maarliefst

oja en heeft iemand hier wel eens appelstroop gemaakt???
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 17:46
Ohhhhhhh Christine, dat ziet er lekker uit, Thumbs Up
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 18:14
Neen, ik heb nooit appelstroop gemaakt. Het schijnt dat het heel lang moet koken en dat je van heel veel appels maar een beetje stroop overhoudt. Als je het precies wil weten ga ik het mijn buurman vragen. Die maakte jaren geleden stroop. succes, Lida.
Oh ja, waar heb je die pruimen in deze tijd vandaan? Ik maak wel pruimenvlaai, maar ze zijn dus echt nog lang niet rijp, sterker, je ziet nog niet hangen.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 18:18
das nog een lekker idee voor de pruimen straks uit ons boompje.
En van stroop weet ik alleen dat er veel appels en weinig water voor nodig is...
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 19:05
De werkwijze van het appelstroop maken gelezen. Prachtig!! Ieder jaar werden de appels die van de boom gevallen waren bij elkaar verzameld. De afgekeurde, kleintjes, vlekjes, wormstekig en noem maar op, werden erbij gedaan. Had je geluk en ook nog een perenboom in de wei, kwamen die er ook nog bij. Want met peren erbij was de stroop lekkerder. Dat geheel werd naar de stroopkoker gebracht. Misschien werden ze gewassen, maar in ieder geval niet erg secuur. En zo gingen ze de stroopketel in. Na een bepaalde tijd ging mijn vader die stroop halen. Hij zat dan in een grote aardewerken kruik. Wij noemden dat een baar. Daar kon je een heel jaar mee toe. Soms ook wel 2 jaar, lag er aan hoeveel je at en hoeveel de appeloogst was geweest. Niets 4 maanden houdbaar. Eeuwig houdbaar!! Groetjes, Lida
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 19:20
Dat ziet er erg lekker en gezellig uit.
Groetjes van Jolly

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 22:05
Heerlijk
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.421 seconden.
Lang Yarns