Breivraag |
Reageer ![]() |
Autheur | |
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 Mei 2012 om 22:23 |
Ik ben bezig met het korte vestje uit het boek:handboek breien. Pasgeleden te koop bij de Wibra.
Nu snap ik heel veel maar het voorpand brengt me echt in verwarring. Er staat Zet 11 steken op en brei tricosteek, voor de afschuining breit u verkorte toeren. Brei * 8 toeren gewoon, brei dan alleen de eerste 6 steken keer en brei vervolgens weer alle steken in de volgende heengaande toer* herhaal van * tot* nog 3 keer. Brei vervolgens 6 toeren gewoon en meerder aan de linkerkant 7 keer 1 steek in elke derde toer. Brei 4 toeren gewoon en begin met minderen voor de schouder: kant in elke tweede toer vanaf de linkerkant 3 keer 4 en 2 keer 3 steken af. Wat ik niet snap is wanneer ik de 7 extra steken erbij op moet zetten. Moet dat vanaf het begin of van af de laatste 6 toeren. Wie helpt me, heb al 4 uitgehaald. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik zal er morgen naar kijken. Ik heb het boek ook. Ben jij de Dinie die zaterdag komt? Dan kunnen we er met zijn allen naar kijken.
Ik heb nog een paar van die boeken liggen voor andere hobbydozen en ik heb bolletjes en naalden klaarliggen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Als je kan wachten tot zaterdag, dan kunnen we het plaatje erbij zien.
"Mijn" boekje ligt nog bij Magtelt ![]() Ik geloof dat een toer tegenwoordig één keer heen OF terug is. Vroeger was een toer : één heen en één terug. Ik zou zo zeggen,na de verkorte toeren, dus bij de 6 toeren beginnen met elke 3e toer 7 keer één meerderen, maar dit kan dus nooit in die 6 toeren!!! Nou, hier heb je dus ook niks aan ![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
staat er geen getekend schema met cm ???
Daaraan kun je dan eventueel zien hoeveel toeren je moet breien om aan de juiste hoogte te komen .
Bij dit patroon is een toer een pen ze hebben het nl. over een heengaande en een teruggaande toer .
succes en een fijne dag zaterdag
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |