Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breivraag

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breivraag
    Posted: 29 Mei 2012 om 22:23
Ik ben bezig met het korte vestje uit het boek:handboek breien. Pasgeleden te koop bij de Wibra.
Nu snap ik heel veel maar het voorpand brengt me echt in verwarring. Er staat

Zet 11 steken op en brei tricosteek, voor de afschuining breit u verkorte toeren. Brei * 8 toeren gewoon, brei dan alleen de eerste 6 steken keer en brei vervolgens weer alle steken in de volgende heengaande toer* herhaal van * tot* nog 3 keer.
Brei vervolgens 6 toeren gewoon en meerder aan de linkerkant 7 keer 1 steek in elke derde toer. Brei 4 toeren gewoon en begin met minderen voor de schouder: kant in elke tweede toer vanaf de linkerkant 3 keer 4 en 2 keer 3 steken af.

Wat ik niet snap is wanneer ik de 7 extra steken erbij op moet zetten.
Moet dat vanaf het begin of van af de laatste 6 toeren. Wie helpt me, heb al 4 uitgehaald.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2012 om 22:25
Ik zal er morgen naar kijken. Ik heb het boek ook. Ben jij de Dinie die zaterdag komt? Dan kunnen we er met zijn allen naar kijken.

Ik heb nog een paar van die boeken liggen voor andere hobbydozen en ik heb bolletjes en naalden klaarliggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2012 om 10:52
Als je kan wachten tot zaterdag, dan kunnen we het plaatje erbij zien.
"Mijn" boekje ligt nog bij Magtelt
Ik geloof dat een toer tegenwoordig één keer heen OF terug is.
Vroeger was een toer : één heen en één terug.
Ik zou zo zeggen,na de verkorte toeren, dus bij de 6 toeren beginnen met elke 3e toer 7 keer één meerderen, maar dit kan dus nooit in die 6 toeren!!! Nou, hier heb je dus ook niks aan
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2012 om 11:14
staat er geen getekend schema met cm ???

Daaraan kun je dan eventueel zien hoeveel toeren je moet breien om aan de juiste hoogte te komen .
Bij dit patroon is een toer een pen ze hebben het nl. over een heengaande en een teruggaande toer .

succes en een fijne dag zaterdag
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.297 seconden.
Lang Yarns