wie kan mij helpen aan gehaakte balletjes |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 Juni 2012 om 14:38 |
hi...hi als ik een typefout zou maken, denk je bijna dat het om een kookrecept voor gehak balletjes gaat.
ik heb zo'n soortgelijk poppetje gehaakt. Nu zoek ik een patroon van de balletjes. Bij dit patroon staat niet hoe je die balletjes haakt, ik heb al gezocht maar kan via google ook niet iets vinden.
Wie kan mij helpen??
![]() |
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
lieveheersbeestje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2012 Locatie: rotterdam Status: Offline Points: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
zo moeilijk om het uit je hoofd te haken is het niet.
Toer 1: haak 6 vasten in een magische ring. Toer 2: 2 vasten in elke vaste. Toer 3: 2 vasten in volgende vaste, 1 vaste in volgende vaste 6X Toer 4: haak vasten Toer 5: 2 vasten samen haken, 1 vaste in volgende vaste 6X vul het balletje op. Toer 6: 2 vasten samen haken 6 X haal de draad door de overgebleven 6 steken en haak een ketting van lossen als je balletje groter moet worden haak je enkele toeren met in elke toer 6 vasten gelijk meerderen. dan haak je ook een paar toeren meer met alleen vasten. en vervolgens ga je weer minderen gelijdelijk ook 6 per toer. |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Ik maak de balletjes op volgende wijze :
Magic ring van 6v 2e r : in iedere v 2v haken = 12v 3e r : *1v, 2v in volgende vaste*,* herhalen = 18 v 4e r : *2v, 2v in volgende vaste*,* herhalen = 24 v 5e r : *3v, 2v in volgende vaste*,* herhalen = 30 v en zo ga je door tot de gewenste grootte van bal Heb je maar 4 rondes vermeerderd, dan haak je 4 ronden van 24 v; heb je 5 ronden vermeerderd, dan haak je 5 ronden van 30v ; heb je 6 ronden vermeerderd, dan haak je 6 ronden van 36; ...... Het verminderen doe je dan op dezelfde manier : bvb indien 30v in een ronde : *3v, 1v verminderen in volgende 2 vasten*,* herhalen = 24 v enzoverder, enzoverder,... Indien iets niet duidelijk, geef maar een gil!!!!! Veel plezier
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Dank je wel Lieveheersbeestje en Lollibol. Op zich niet moeilijk, maar je moet het maar net weten als beginneling. Ze moeten nl. niet groter worden als het poppetje.
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Je kan ze zelf zo groot maken als je wilt. Zo te zien op de tekening vermoed ik dat je maar tot 24 v rondom moet gaan. Misschien gewoon eens eentje maken als test en dan groter of kleiner maken, naar je eigen keuze. Het is moeilijk tellen op de foto aan hoeveel vasten je rondom komt. Als je dit weet dat kan je dit eenvoudig uittellen.
Dus voor een balletje van 24 v doe ik het op die manier : Magic ring van 6v 2e r : in iedere v 2v haken = 12v 3e r : *1v, 2v in volgende vaste*,* herhalen = 18 v 4e r : *2v, 2v in volgende vaste*,* herhalen = 24 v 5e r : 24 v 6e r : 24 v 7e r : 24 v 8e r : 24 v 9e r : *2v, 1v verminderen in volgende 2 vasten*, * herhalen = 18V 10e r : *1v, 1v verminderen in volgende 2 vasten*, * herhalen = 12 v 11e r : *1v verminderen in volgende 2 vasten*,* herhalen = 6v Die 6 vasten via een slipsteek samentrekken. Heb je maar een ronde van 18 vasten nodig voor een hoofdje dan doe je 1 rij van 18 vasten minder. Daarna verminderen vanaf 10e rij en volgende. |
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Wat een heel schattig poppetje trouwens
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |